آبشار لونک استان گیلان؛ باشکوه در تابستان و منجمد در زمستان

به گزارش دانلود باران، تهران (پانا) - آبشارها یکی از جاذبه های طبیعی جهان هستی هستند. در قسمت شمالی ایران نیز آبشار های کوچک و بزرگی دیده می شود که هر کدام از چشم انداز و زیبایی های خاصی برخوردار هستند.

آبشار لونک استان گیلان؛ باشکوه در تابستان و منجمد در زمستان

به گزارش جامعه 24، اگر به سمت جنگل سیاهکل حرکت کنید در گوشه جاده، آبشار لونک را مشاهده خواهید کرد. این آبشار از مجموعه دو آبشار شبیه به هم با عرض 20 متر تشکیل شده است که هر دو آنها، ارتفاعی بالغ بر 6 متر دارند که آب این آبشار باعث تشکیل رودخانه با آب زلال در پایین دست آن شده است.

آب رودخانه پس از عبور از دشت ها و صخره ها به سمت زمین های کشاورزی سرازیر می شود. وجود انواع درختان مانند توسکا، ممرز، گل های رنگارنگ و صدای دلنشین پرندگان در کنار صدای آب، جذابیت آبشار لونک را دو چندان می کند و باعث می شود تا این منطقه مقصد بسیاری از گردشگران باشد.

آبشار لونک در پیرامون جنگل سرسبز و بکر سیاهکل واقع شده است که شما پس از بازدید از آبشار و عکاسی از چشم انداز ها دست نخورده آن، می توانید در جنگل سیاهکل به منظور استراحت و تفریح اتراق کنید و از آب و هوای پاکیزه لذت ببرید.

به منظور رفاه حال گردشگران در جنگ لونک امکانات رفاهی نظیر آلاچیق، سرویس بهداشتی، باربیکیو، آب آشامیدنی، غرفه صنایع دستی، رستوران و… تعبیه شده است.

آبشار لونک کجا واقع شده است؟

برای بازدید از آبشار لونک باید وارد یکی از زیباترین جهت های جنگلی ایران شوید. آبشار لونک یکی از جاذبه های گردشگری استان گیلان به شمار می رود که در شهرستان سیاهکل قرار گرفته است. همچنین فاصله آبشار لونک تا مرکز ایران، مسافتی حدود 363 کیلومتر است.

برای رسیدن به این جاذبه دیدنیی باید ابتدا خود را به استان گیلان و مرکز این استان، شهر رشت برسانید. سپس وارد جاده سیاهکل - دیلمان شوید. اکنون جهتی کوهستانی و جنگلی را پیش رو دارید تا در 21 کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان به منطقه ای به نام لونک و سپس آبشار زیبای لونک برسید.

جهت زیبای سیاهکل - دیلمان خود یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار میرود. شما می توانید با ماشین شخصی یا با تور داخلی که آژانس های مسافرتی به سیاهکل برگزار می کنند به دیدن لونک بروید.

بهترین زمان بازدید از آبشار لونک

آبشار لونک منطقه سیاهکل در تمام فصول سال، زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد و به همین علت یکی از زیباترین جا های دیدنی شمال است. منطقه لونک از آب و هوای مطلوب و نسبتا خنکی برخوردار است که حتی در فصل تابستان و روز های گرم آن، آب و هوایی خنک دارد. اگر می خواهید در هنگام بازدید از آبشار لونک، حجم آب آن بسیار باشد، باید در فصول بهار یا پاییز به این منطقه سفر کنید.

در فصل تابستان، آب آبشار لونک جاری است، اما مقداری از حجم آن کاسته می شود. زمان هایی که آبشار پرآب باشد، دو آبشار با یکدیگر ترکیب می شوند و چشم انداز طبیعی و باشکوهی را پدید می آورند. همچنین در فصول سرد و روز های سرد زمستانی آب آبشار به طور کامل یخ می زند.

در سفر به آبشار لونک چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اگر قصد بازدید از آبشار لونک در جنگل های سیاهکل را دارید به نکات زیر توجه داشته باشید. این نکات تجربه گردشگرانی است که قبلا از این منطقه بازدید کرده اند.

- توجه داشته باشید که دوربین عکاسی، کفش مناسب کوهنوردی، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، زیرانداز، کلاه، کوله سبک و… از وسایل ضروری مورد نیاز در سفر به آبشار لونک هستند.

- در هر فصلی از سال که به این منطقه سفر می کنید حتما به همراه خود لباس گرم و مناسب داشته باشید.

- در فصل زمستان امکان اتراق در طبیعت آبشار لونک وجود ندارد و تنها می توانید از آبشار دیدن کنید و به محل اقامت خود بازگردید.

- حتما قبل از آنکه در جنگل اقامت داشته باشید، شرایط آب و هوایی منطقه را بررسی کنید.

- از روشن کردن آتش در جنگل سیاهکل و لونک جدا خودداری کنید و در صورت اجبار، حتما پس از استفاده آتش را خاموش کنید، زیرا حتی جرقه ای کوچک هم می تواند هکتار ها زمین سبز را به آتش بکشاند.

چگونه در منطقه لونک اقامت داشته باشیم؟

آبشار لونک به دو منطقه سیاهکل و دیلمان فاصله نزدیکی دارد، که گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند، می توانند از اقامتگاه های این دو شهر استفاده کنند.

همچنین فاصله لونک تا سیاهکل 21 کیلومتر، تا رشت 60 کیلومتر و تا دیلمان 24 کیلومتر است. اگر به کمپینگ در طبیعت علاقه دارید، می توانید امکانات لازم مانند کیسه خواب، چادر مسافرتی، پتو و… را همراه خود داشته باشید و شب را در دل جنگل سیاهکل و در نزدیکی آبشار، صبح کنید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آبشار لونک استان گیلان؛ باشکوه در تابستان و منجمد در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار لونک استان گیلان؛ باشکوه در تابستان و منجمد در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید