خبرنگاران 451 نفر از کادر درمان استان مرکزی به بیماری کووید- 19 مبتلا شدند

به گزارش دانلود باران، اراک - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 451 نفر از کادر درمان استان مرکزی شامل پرستار، پزشک و بهیار از شیوع ویروس کرونا تا کنون به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند.

خبرنگاران 451 نفر از کادر درمان استان مرکزی به بیماری کووید- 19 مبتلا شدند

دکترمحمد جمالیان شامگاه دوشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک اضافه نمود: خروج نیروها از گردونه ارایه خدمات درمانی، فشار مضاعفی به همکاران وارد می نماید که این فرایند در طول چندماه اخیر بسیار شدید شده است.

وی گفت: سن فوت افراد بر اثر کرونا در استان کاهش یافته و اگر در گذشته این رقم 70 سال بود اکنون به 60 رسیده و در مدت زمان نه چندان دوری به کمتر از 50 سال خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی ها نشان می دهد که در ماه آینده شمار جان باختگان کرونا در استان افزایش می یابد.

دکتر جمالیان اضافه نمود: علت اینکه ما در جلوگیری از بیماری کرونا پیروز نیستیم، انجام نشدن دقیق قرنطینه است که باید به این دستور بهداشتی بیش از گذشته توجه گردد.

وی گفت: در آینده نه چندان دور، استان تخت بیمارستانی برای بستری بیماران نخواهد داشت و دانشگاه مجبور است بیماران را روی زمین و بدون کادر درمان و تجهیزات نگهداری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف از این سخنان سیاه نمایی نیست ولی به عنوان متولی بخش درمان می گویم در سه هفته آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و باید برای آن چاره اندیشی گردد.

دکتر جمالیان اضافه نمود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا باید ساعت 6 عصر امروز صنوف تعطیل شوند اما این مهم اتفاق نمی افتد چون همچنان صنوف رده سه و چهار فعال هستند.

وی گفت: همچنان مراسم عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی برقرار است و هیچ راهی جز قرنطینه و اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعطیلی جدی آرایشگاههای زنانه و تالارهای پذیرایی 50 درصد مسائل را حل می نماید که باید برای این امر، حرکت جدی صورت گیرد.

دکتر جمالیان اضافه نمود: اگر جان عزیزانمان را در یک کفه و منافع مالی را در یک کفه بگذاریم هرکفه که سنگین تر است را باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: ساماندهی آرامستان، فروشگاه ها، گندزایی بانکها و معابر، مدیریت پسماند و مشارکت در اعمال محدودیت ها از خواسته های دانشگاه علوم پزشکی از شورا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اکنون ظرفیت اکسیژن بیمارستان های استان به سه برابر افزایش یافته اما جوابگو نیست و افت اکسیژن ایجاد شده و حتی با خرید دستگاه به مبلغ 120 میلیارد ریال جوابگو نیست.

کم توجهی صنایع عظیم استان به مسئولیت اجتماعی در مقابله با کرونا

فرماندار اراک نیز در این نشست از کم توجهی صنایع عظیم استان نسبت به مسئولیت اجتماعی در مقابله با کرونا انتقاد کرد گفت: ضروری است صنایع و واحدهای تولیدی برجسته استان با دانشگاه علوم پزشکی همکاری نمایند.

حسین بختیاری اضافه نمود: همه ادارات کل و واحدهای صنعتی باید طبق اصل 100 قانون اساسی به شورای شهر جوابگو باشند و هر مدیرکلی که دعوت یاری شورا را اجابت نکند از سوی فرمانداری اراک مورد بازخواست قرار می گیرد.

وی گفت: 85 درصد مردم در اراک از ماسک استفاده می نمایند و 15 درصد نسبت به استفاده از این پوشش کم توجه هستند که باید با این افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

فرماندار اراک گفت: سازمانها، ادارت و نهادهای دولتی پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند اما تجمعات غیر رسمی نگران نماینده است چون عامل شیوع اصلی بیماری هستند.

بختیاری اضافه نمود: برگزاری عروسی در باغ ها و تالارها موجب شده تا شمار بستری و آلودگی در خانواده ها افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی گفت: پیشگیری اولویت اصلی در مقابله با ویروس کرونا است و باید در این خصوص دورهمی های خانوادگی حذف گردد.

فرماندار اراک گفت: ظلم به افراد سالمند است که فرزندان در شرایط کنونی به دیدار آنان می فرایند زیرا دیدار با این افراد امکام بیماری را افزایش می دهد.

همکاری شورای اسلامی و شهرداری اراک در مقابله با کرونا

شهردار اراک نیز گفت: شواری اسلامی و شهرداری اراک به عنوان مدیریت شهر از اسفندماه گذشته برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده است.

محمدعلی شفیعی اضافه نمود: شهرداری اراک 30 میلیارد ریال وسایل ضدعفونی برای جلوگیری از انتشار بیماری خریداری نموده است.

وی گفت: شهرداری 360 مسئولیت شهری را برعهده دارد و در زمان انتشار بیماری همکاری داشته و در دو مرحله یاری مومنانه مشارکت نموده است.

شهردار اراک گفت: شهرداری امکان توسعه وسایل حمل و نقل عمومی را ندارد و اکنون 30 دستگاه اتوبوس مستهلک دارد که چهار دستگاه را تعمیر و برای مهرشهر و مرزیجران در نظر گرفته است.

بر اساس آمار موجود، 26 هزار و 652 نفر از شیوع ویروس کرونا تا کنون در 12 شهرستان استان به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.

براساس اظهارات سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 692 هزار و 949 نفر تا 19 آبان 99 در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 38 هزار و 749 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 451 نفر از کادر درمان استان مرکزی به بیماری کووید- 19 مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 451 نفر از کادر درمان استان مرکزی به بیماری کووید- 19 مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید