دیدگاه نماینده روسیه درباره تأثیر فعالیت سازمان ملل بر دنیا

به گزارش دانلود باران، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل معتقد است که این سازمان ایده آل نیست، ولی به رغم تمام کاستی ها، همچنان مورد احتیاج بوده و به راستی مانع از بروز جنگ جهانی سوم شده است.

دیدگاه نماینده روسیه درباره تأثیر فعالیت سازمان ملل بر دنیا

به گزارش گروه بین الملل دانلود باران، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، که امروز صبح منتشر شد، چنین ابراز عقیده کرد که این سازمان علی رغم تمامی کاستی ها، همچنان مورد تقاضاست و دنیا به آن احتیاج دارد.

این دیپلمات بلندپایه روس تأکید کرد که رایزنی ها، مذاکرات و کوشش برای یافتن توافق که مسلماً نمی تواند مورد رضایت همه قرار داشته باشد، ولی به ما این امکان را می دهد تا به جلو حرکت نموده و ثبات و مورد احتیاج بودن وجود سازمان ملل در حل و فصل مسائل دنیای را تامین کنیم.

نبنزیا گفت: سازمان ملل متحد ایده آل نیست، ولی دنیا ما هم کامل و ایده ال نیست. ضمن اینکه سازمان ملل نمی تواند نسبت به تناقضات و کاستی های خود واکنشی نشان ندهد. این مسئله بخشی از کار این سازمان است. هرچه دنیا ما به سمت بهود تغییر کند، سازمان ملل متحد هم بهتر خواهد بود.

به گفته این دیپلمات، سازمان ملل توانست از سرنوشت اتحادیه ملل گریخته و مانع از بروز جنگ دنیای سوم گردد. این واقعیت که در طول 75 سال گذشته دنیا توانسته است بدون درگیری های خونین گسترده زندگی کند، عمدتاً به خاطر اقدامات موثر شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

لازم به یادآوری است که سازمان ملل متحد در ماه جاری هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب منشور این سازمان را جشن می گیرد که در تاریخ 26 ژوئن 1945، در انتها کنفرانسی در سانفرانسیسکو، توسط نمایندگان 51 کشور از جمله اتحاد جماهیر شوروی، تصویب شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیراً در مقاله ای در رابطه با تاریخ جنگ دنیای دوم، که نسخه انگلیسی آن در مجله آمریکایی نشنال اینترست منتشر شد، یادآور شد که در حال حاضر در فعالیت سازمان ملل تنش خاصی مشاهده می گردد و این سازمان به اندازه ای که باید، موثر عمل نمی کند. با این حال ، سازمان ملل به ویژه به لطف اصول اساسی شورای امنیت به انجام وظیفه اصلی خود ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دیدگاه نماینده روسیه درباره تأثیر فعالیت سازمان ملل بر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه نماینده روسیه درباره تأثیر فعالیت سازمان ملل بر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید