زنده گیری نوزادان حیات وحش، تخلف زیست محیطی است

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران/خراسان جنوبی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: زنده گیری نوزادان حیات وحش از جمله تخلفات زیست محیطی است که بعضی افراد، سهوی یا عمدی اقدام به آن می نمایند.

زنده گیری نوزادان حیات وحش، تخلف زیست محیطی است

اسدالله حاتمی، امروز دوشنبه 15 اسفند به رسانه های گروهی گفت: هر سال با شروع فصل بهار زاد و ولد حیوانات وحشی نیز شروع می گردد و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می دهند.

به گزارش دانلود باران، وی با اشاره به رواج زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی در فصل زاد و ولد اضافه نمود: در این فصل از سال بعضی افراد سودجو و متخلف اقدام به زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی می نمایند که لطمات جبران ناپذیری را به طبیعت وارد می نماید زیرا علاوه بر حذف یک گونه جانوری از طبیعت که سال ها می تواند زادآوری داشته باشد، قطعا در ادامه نسل خلل ایجاد خواهد نمود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی توضیح داد: نوزادان حیات وحش زنده گیری شده حتی در صورت کشف و بازپس گیری از متخلفان به علت تغذیه دستی، انس با انسان و نبود آموزش مهارت های لازم برای زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه های طبیعی را ندارند و به ناچار باید ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند که تحت این شرایط زندگی آنها دوام نخواهد داشت.

وی گفت: بعلاوه مشاهده شده بعضی از مردم و علاقه مندان به حیات وحش با مشاهده نوزادان حیات وحش در منطقه ها، از سر دلسوزی و یاری به حیوانات اقدام به زنده گیری و تحویل آنها به محیط بانان یا ادارات حفاظت محیط زیست می نمایند که توصیه می گردد در صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحشی در طبیعت هیچ گونه اقدامی برای گرفتن آنها ننمایند و مراتب را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در منطقه ها اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زنده گیری نوزادان حیات وحش، تخلف زیست محیطی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنده گیری نوزادان حیات وحش، تخلف زیست محیطی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید