عبور مجدد ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان

به گزارش دانلود باران، دو ناو آمریکایی امروز (پنج شنبه) از تنگه تایوان عبور کردند و اعتراض پکن را برانگیختند؛ این دومین اقدام این چنینی آمریکا در ماه جاری میلادی است و تقریبا دو هفته پس از آن رخ می دهد که یک گروه ناو هواپیمابر چینی از این راه آبی حساس استفاده کرد.

عبور مجدد ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را بخشی از خاک خود می داند از افزایش حمایت های آمریکا از این جزیره از جمله فروش تسلیحات و عبور ناوهایش از تنگه تایوان خشمگین شده است؛ اقدامی که روابط پکن-واشنگتن را بیش از پیش خدشه دار کرده است.

ارتش آمریکا مدعی شد: ناوشکن های مجهز به موشک هدایت شونده یواس اس جان مک کین و یواس اس کورتیس ویلبر امروز مورخ 31 دسامبر 2020 مطابق با قوانین بین المللی یک عبور معمول و عادی از تنگه تایوان انجام دادند.

ارتش آمریکا ادعا کرد: عبور این ناوها از تنگه تایوان بیانگر تعهد آمریکا به یک منطقه هند-آرام آزاد است. ارتش آمریکا به انجام عملیات هوایی و دریایی در هر کجا که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

این سیزدهمین عبور ناوهای نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان در سال جاری میلادی است.

این در حالی است که وزارت دفاع چین این عبور را به عنوان اقدامی تحریک آمیز و یک نمایش قدرت محکوم کرد و گفت: هواپیماها و کشتی های چینی این ناوشکن های آمریکایی را در تنگه تایوان دنبال کردند.

وزارت دفاع چین اضافه نمود: عبور این ناوشکن های آمریکایی پیام نادرستی را برای طرفداران استقلال تایوان ارسال کرد و آنها تهدیدی جدی برای صلح و ثبات این منطقه محسوب می شوند.

این وزارتخانه در ادامه گفت: ارتش آزادی بخش خلق چین همواره حالت آماده باش خود را حفظ می کند، به همه تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز در همه زمان ها پاسخ می دهد و همواره از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی دفاع می کند.

در همین حال وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: این ناوشکن های آمریکایی در راستا شمال از تنگه تایوان عبور کردند که این امر یک ماموریت عادی محسوب می شود. نیروهای مسلح تایوان این عبور را زیر نظر داشتند و اوضاع کاملا عادی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "عبور مجدد ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور مجدد ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید