قهوه خانه حاج علی درویش: تهرانگردی در نوروز

به گزارش دانلود باران، قهوه خانه حاج علی درویش یکی از جاذبه های گردشگری دینی در قلب بازار تهران است. با راهنمای نوروزی خبرنگاران همراه باشید.

قهوه خانه حاج علی درویش: تهرانگردی در نوروز

معرفی

قهوه خانه حاج علی درویش این روزها پر رونق ترین ایام خود را می گذراند. این قهوه خانه با صاحب دوست داشتنی خود یعنی حاج کاظم عزیز، یکی از تماشای ترین نقاط بازار تهران است که اگرچه فقط یک تا دو متر مربع مساحت دارد، اما شهرتی جهانی دارد و بسیاری از گردشگرهای خارجی در هنگام حضور در بازار از آن تماشا می نمایند، چای می نوشند وحاج کاظم هم گوشی آن ها را می گیرد تا یک عکس تماشای از آن ها در قهوه خانه بگیرد.

قهوه خانه حاج علی درویش که عنوان کوچک ترین قهوه خانه جهان را یدک می کشد، یکی از جاذبه های گردشگری بازار تهران است.

این قهوه خانه در راسته بازار زرگرها قرار گرفته است. در این قهوه خانه می توانید برترین و خوش طعم ترین چای را با برترین کیفیت میل کنید، با حاج کاظم صاحب کنونی قهوه خانه که این مکان را از پدر خود به ارث برده است هم صحبت شوید.

از دکوراسیون خاطره انگیز قهوه خانه لذت خواهید برد. تا چای شما حاضر می گردد یک دقیقه مطالعه کنید و در نهایت با بقیه پول خود به صندوق مولا که برای یاری بچه های بهزیستی راه اندازی شده یاری کنید.

آدرس

قهوه خانه حاج علی درویش در خیابان پانزده خرداد، راسته بازار بزرگ (بزازها)، پس از ورودی مسجد امام، پلاک 78 قرار گرفته است.

موقعیت بازار بزرگ روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به قهوه خانه حاج علی درویش می توانید از مترو بهره ببرید. کافی است تا در ایستگاه مترو پانزده خرداد از قطار پیاده شوید و پس از خروج از ایستگاه با ده دقیقه پیاده روی به ورودی بازار بزرگ برسید. برای رسیدن به این قهوه خانه باید از ورودی بازار بزرگ (بازار بزازها) وارد شوید. این ورودی روبروی خیابان ناصرخسرو قرار گرفته است. در این راسته با حدود ده دقیقه پیاده روی و عبور از ورودی مسجد امام (که در سمت چپ شما قرار گرفته است) به پلاک 78 و قهوه خانه می رسید که در سمت راست شما و جنب مسجد عبدالله خان قرار گرفته است. اگر در پیدا کردن این قهوه خانه با مشکل روبرو شدید نگران نباشید! از هر کسی در این راسته سراغ قهوه خانه حاج علی درویش خان و حاج کاظم، فرزند ایشان را بگیرید، شما را هدایت می نماید.

اگر به بازار تهران می روید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این قهوه خانه تماشا کنید. تجربه خود را با دانلود باران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو

به "قهوه خانه حاج علی درویش: تهرانگردی در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه خانه حاج علی درویش: تهرانگردی در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید