واکنش آژانس به خاموشی نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش دانلود باران، آژانس بین المللی انرژی اتمی در پی خاموشی موقت نیروگاه اتمی بوشهر به علت نقص فنی بیان کرد که از این تحول آگاه و با مقام های ایران در تماس است.

واکنش آژانس به خاموشی نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش ایرنا، در بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: از اعلام سازمان اتمی ایران مبنی بر اینکه نیروگاه اتمی بوشهر به علت نقص فنی به طور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شده است آگاه هستیم.

این بیانیه می افزاید: در اطلاعیه ای که دیشب روی تارنمای سازمان اتمی ایران منتشر شد آمده است که این نیروگاه ظرف چند روز آینده مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.

آژانس بر اساس بیانیه یادشده با سازمان اتمی ایران برای کسب اطلاعات بیشتر در تماس است.

روابط عمومی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در پی بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه بطور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.

مصطفی رجبی مشهدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار مالی ایرنا اضافه کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از روز گذشته به علت نقص فنی از مدار خارج شد.

وی ادامه داد: کوشش برای برطرف نقص شروع شده و محتمل است طی چهار روز آینده با برطرف نقص به مدار فراوری وارد گردد.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: خروج این نیروگاه از مدار یک هزار مگاوات کسری در تامین برق به همراه دارد که باید برای جبران آن، برنامه های مدیریت مصرف جدی تر اعمال گردد.

رجبی مشهدی ادامه داد: باید مدیریت مصرف از 6 هزار مگاوات فعلی به 8 هزار مگاوات افزایش یابد تا در تامین برق مسئله ای ایجاد نگردد.

شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران دیروز در اطلاعیه ای بیان کرد:با توجه به پیش بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا سرانجام هفته جاری، بعلاوه محدودیت های ایجاد شده در بخش فراوری به علت تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می انجامد.

منبع: فرارو

به "واکنش آژانس به خاموشی نیروگاه اتمی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آژانس به خاموشی نیروگاه اتمی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید