وسایل لازم برای کسانی که تنها سفر می کنند

به گزارش دانلود باران، بسیاری از افراد، تنها به گوشه و کنار دنیا سفر می کنند. همراه داشتن چه وسایلی برای یک سفر تنهایی لازم است؟ با خبرنگاران همراه باشید.

وسایل لازم برای کسانی که تنها سفر می کنند

تا به حال به مسافرت تنهایی فکر کرده اید؟ سفر کردن به طور کلی، تجربه ای شگفت انگیز در زندگی است اما سفر تنهایی، حال و هوای دیگری دارد. در چنین سفرهایی لازم نیست برنامه سفرتان را با دیگران هماهنگ کنید و آزادی عمل بیشتری دارید. این سفر علاوه بر اینکه به شما آزادی عمل می دهد و از این بابت بسیار لذت بخش است، شما را از منطقه راحتی تان خارج می کند و شرایطی فراهم می کند تا مستقل بودن را تجربه کنید و یاد بگیرید. اگر قصد دارید این شیوه از سفر را امتحان کنید، باید از قبل حسابی خودتان را آماده کنید. هم از جهت وسایلی که باید همراه ببرید و هم اتفاقاتی که ممکن است در طول سفر پیش بیاید. این سفر با سفرهای خانوادگی و محبت آمیز فرق دارد و آنقدرها که خیال می کنید، راحت نیست.

فرقی نمی کند که سفر خارجی بروید یا داخلی، در هر سفری به این وسایل ضروری نیاز پیدا می کنید و باید همراه تان باشد. این وسایل شامل وسایل ضروری برای شرایط اضطراری و وسایلی برای سرگرمی است.

کیف کمک های اولیه

حتما با خودتان می گویید همین فردا از یک مغازه کیف کمک های اولیه می خرم. اشتباه نکنید. وسایل داخل کیف را باید با توجه به نیازتان تهیه کنید. مثلا اگر مشکل عدم تحمل لاکتوز دارید، باید لاکتایید همراه داشته باشید. داروهایی مثل آسپیرین و ایمودیوم هم همراه تان ببرید. چون هیچ وقت نمی دانید که کجا و در چه شرایطی مسائل مربوط به معده و دستگاه گوارش دامن تان را می گیرد. شاید در آن موقع، جایی باشید که دسترسی به دارو نباشد. مطمئنا دوست ندارید که در سفر دائم در پی دستشویی بگردید در حالی که بقیه از دیدن جاذبه ها کیف می کنند. به هر حال سایر لوازم و کمک های اولیه را همراه داشته باشید حتی اگر هیچ وقت از آنها استفاده نکنید.

کارتی شامل مشخصات و اطلاعات تماس

فرقی نمی کند که کجا را برای سفر انتخاب کرده اید، همیشه یک کارت که مشخصات فردی شما و اطلاعات تماس، آدرس منزل و شماره نزدیکان در آن نوشته شده همراه تان ببرید تا اگر خدای نکرده بلایی سرتان آمد، بقیه بدانند که باید با کجا تماس بگیرند. بد نیست اطلاعاتی در مورد شرایط سلامتی خود و سوابق پزشکی تان را به این کارت اضافه کنید. البته لازم نیست پرونده پزشکی تان را از بیمارستان بیرون بکشید و ضمیمه کنید. چیزهای جزیی مثلا حساسیت هایی که دارید یا داروهایی که مصرف می کنید کافی است.

اگر این اطلاعات را در گوشی هوشمندتان هم ذخیره کنید بد نیست. به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کند.

کپی از مدارک

بدترین اتفاقی که ممکن است در سفر تنهایی برای تان پیش بیاید این است که تک و تنها در شهر غریب بدون مدارک ضروری بمانید. از هر مدرکی که دارید کپی بگیرید؛ پاسپورت، ویزا، بیمه مسافرتی، چک مسافرتی، کارت اعتباری، بلیط هواپیما، اطلاعات مربوط به رزرو هتل و خلاصه از هر چیزی که دارید کپی بگیرید. این کپی ها را در جای امنی نگه دارید مثلا گاوصندوق هتل. بد نیست چند عکس پاسپورتی اضافه هم داشته باشید که اگر نیاز به دریافت مجدد پاسپورت بود، مشکل نداشته باشید. اسکن مدارک تان را هم جایی آپلود کنید مثلا در دراپ باکس.

کتاب و مجله

تنهایی سفر کردن به این معناست که باید همه کار را تک و تنها انجام دهید. موقع غذا خوردن در رستوان و زمانی که در اتوبوس پشت ترافیک سنگین گیر کرده اید، در همه این شرایط تنها هستید و هم صحبت ندارید. چند کتاب و مجله همراه ببرید تا وقتی که تنها هستید و کاری برای انجام دادن ندارید، سرتان را گرم کنید. با خواندن کتاب و مجله، علاوه بر اینکه سرتان گرم می شود و دائم روی گوشی و تبلت خم نمی شوید، باعث می شود که غریبه ها کمتر سمت شما بیایند. اگر دوست ندارید یا می ترسید که سر صحبت را با غریبه ها باز کنید، مطالعه بهترین روش برای مشغول نشان دادن خودتان است.

سوت!

در سفر تنهایی کسی همراه تان نیست که دائم مراقب تان باشد. ضمناً نمی توانید اسپری فلفل و گاز اشک آور را همه جا با خودتان ببرید. بنابراین باید بیشتر مراقب خودتان باشید. اگر در شرایط خطرناک قرار گرفتید می توانید با استفاده از سوت بقیه را خبر کنید. اگر در طبیعت گیر افتادید هم می توانید با سه بار سوت زدن، تقاضای کمک کنید.

شارژر قابل حمل

علاوه بر شارژر و آداپتور که این روزها اولین چیزی است که برای سفر داخل چمدان می گذاریم، شارژر قابل حمل هم برای سفر به خصوص سفر تنهایی، ضروری است. با همراه داشتن پاوربانک، خیال تان راحت است که گوشی شما هیچ وقت بدون شارژ نمی ماند و در هر شرایطی می توانید به راحتی آن را مجددا شارژ کنید. به خصوص گوشی های هوشمند که زندگی بسکمک از ما به آن بسته است!

بند رخت و مواد شوینده

این دو مورد مخصوصا وقتی که می خواهید با بار سبک تر سفر کنید به دردتان می خورند. نگران پوشیدن لباس تکراری نباشید. آن سر دنیا کسی اهمیت نمی دهد که شما هر روز هفته فقط یه دست لباس می پوشید. بنابراین لازم نیست بیست دست لباس ببرید. کمی مواد شوینده و یه بند رخت قابل حمل همراه تان ببرید و در فرصت مناسب لباس های تان را بشویید.

حوله و لوازم بهداشتی

اگر قرار است در سفرتان در یک هتل مجهز با امکانات کامل اقامت کنید، از این مورد بگذرید.

اگر می خواهید در هاستل ها اقامت کنید، حوله و لوازم بهداشتی را با خودتان ببرید. خیلی از هاستل ها بابت حوله و وسایل بهداشتی هزینه اضافه دریافت می کنند. حوله ای تهیه کنید که سریع خشک می شود.

کارت یادداشت

این کارت ها در سفرهای خارجی خیلی به درد می خورند به خصوص زمانی که هیچ آشنایی با زبان آن کشور ندارید. در شرایط مختلف می توانید از این کارت ها استفاده کنید مثلا زمانی که می خواهید تاکسی بگیرید و به هتل برگردید. اگر زبان راننده را بلد نباشید کافی است که آدرس هتل را روی کارت بنویسید و به دست راننده بدهید.

دفتر خاطرات

سفر، پر از خاطرات تلخ و شیرین است. اگر دوست دارید این لحظات برای همیشه زنده بمانند و هر بار با یادآوری آنها لبخند بزنید، یک دفترچه خاطرات همراه تان ببرید و هر روز قبل از خواب، لحظات تلخ و شیرین سفر را یادداشت کنید. وقتی به خانه برگردید و بعد از چند سال این نوشته ها را بخوانید، تک تک لحظات سفر برای تان زنده می شوند انگار همین دیروز چنین سفری را تجربه کرده اید.

منبع: کجارو / apartmenttherapy.com

به "وسایل لازم برای کسانی که تنها سفر می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل لازم برای کسانی که تنها سفر می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید