آیا می دانستید وسایل و چمدان های گمشده در فرودگاه را می توانید خریداری کنید؟!

به گزارش دانلود باران، چمدان های گم شده در فرودگاه

گم شدن چمدان بعد از جا ماندن از پرواز بدترین اتفاق بدی است که می تواند برای ما اتفاق بیفتد. حتی برای بعضی گم شدن چمدان و وسایل عزیزمان می تواند کابوسی وحشتناک باشد. امیدواریم این اتفاق هیچ وقت برای شما پیش نیاید. اما تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که ایرلاین ها با چمدان های گمشده چه کار می نمایند؟ بعضی چمدان ها خوش شانس هستند و بالاخره به دست صاحبشان می رسند، اما بعضی دیگر هیچ وقت دوباره صاحبشان را نمی بینند و در یک گوشه در فرودگاه تلنبار می شوند. بعد از مدتی حجم چمدان های گمشده می تواند بسیار زیاد گردد و بالاخره ایرلاین ها باید فکری برای این چمدان ها بنمایند. فروش چمدان های گمشده در فرودگاه راهکاری است که هم ایرلاین ها از شر چمدان های اضافه خلاص می شوند و هم به هرحال پولی به جیب می زنند و درآمدی کسب می نمایند! به نظرتان چطور می گردد این چمدان ها را خرید؟ موضوع جالب اینکه علاوه بر چمدان، بعضی وسایل جا مانده از مسافران را هم می توان خریداری کرد! با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

آیا می دانستید وسایل و چمدان های گمشده در فرودگاه را می توانید خریداری کنید؟!

فروش اشیاء گمشده مسافران

گم شدن چمدان ها در هر پروازی ممکن است اتفاق بیفتد، اما در پروازهایی که در بین جهت توقف دارند و مسافران باید سوار هواپیمایی دیگر شوند این اتفاق ناخوشایند بیشتر رخ می دهد. شما با هزار امید و آرزو وسایل ضروری سفر را در چمدان می گذارید، به این امید که در فرودگاه مقصد تحویلش بگیرید. اما وقتی به فرودگاه می رسید خبری از چمدانتان نیست و می فهمید که چمدان گم شده است. اگر خدای نانموده برای شما هم این رخ داد باید سریعا به مسئولین ایرلاین خبر بدهید و فرم ویژه ای را پر کنید. در این صورت پس از پیدا شدن چمدان در هرکجا که باشید به شما تحویل داده می گردد. اما به هرحال، بعضی چمدان ها هستند که صاحبشان هیچ وقت آن ها را پیدا نمی نماید یا آنکه صاحب چمدان به هرعلتی دنبال پیداکردن چمدانش نمی رود و چمدان گم شده بدون صاحب می ماند. شرکت های هواپیمایی بازه زمانی خاصی را برای تحویل چمدان مشخص نموده اند. در صورتی که این بازه زمانی تمام گردد و صاحب چمدان پیدا نگردد از نظر قانونی چمدان متعلق به ایرلاین خواهد بود. حال ایرلاین می ماند و یک عالمه چمدان گمشده! چه کار کند؟! ایرلاین ها برای چنین مواردی راهکاری اندیشیده اند که البته نفع اقتصادی برای ایرلاین نیز در پی دارد. فروش چمدان های گمشده در فرودگاه و پرواز!

فروشگاه چمدان های گمشده!

البته تمام وسایل داخل چمدان فروخته نمی شوند. بخش اعظم وسایل داخل چمدان مثل لباس و پوشاک دور ریخته می شوند یا به خیریه ها داده می شوند و تنها اشیاء باارزش و قیمتی به فروشگاه ویژه منتقل می شوند. اشیاء گرانقیمتی مثل گوشواره الماس، کفش های دست دوز و جواهرآلات. داخل این فروشگاه شبیه فروشگاه های زنجیره ای بزرگ است، با این تفاوت که وسایل و لباس ها چندبار استفاده شده اند. مرکز فروش اشیاء گمشده در ایالات متحده در سال 1970 افتتاح شده و از آن تاریخ سالانه یک میلیون قطعه وسیله را آنالیز و در معرض فروش قرار می دهد.

برندا کانترل، مدیر فروشگاه می گوید: ما با اشیاء عجیب و بعضا قیمتی روبرو می شویم. یک بار یک لباس آتش نشانی جا مانده بود! و بار دیگر یک قطعه زمرد 40.95 قیراطی در طول پرواز گم شده بود! یک حلقه الماس 5.8 قیراطی به ارزش 46000 دلار نیز گم شده بود که آن را به قیمت 23000 دلار به زوجی جوان در تنسی فروختیم.

هرازگاهی مسافران به امید پیدا کردن وسایلشان با فروشگاه تماس می گیرند. اما متاسفانه دیگر کاری از دست مسئولین فروشگاه برنمی آید و به علت حجم بالای وسایل گذشتن مدت زمان قانونی احتمال این امر بسیار پایین است. البته گاهی پیش می آید که فردی در بین قفسه های فروشگاه یکی از وسایلش را پیدا می نماید. ولی برای اینکه بتواند مالکیت آن را ثابت کند احتیاج به سند و مدرک دارد. به همین علت این موضوع اغلب به ندرت پیش می آید.

کانترل با یادآوری یک مثال می گوید: در سال 1998 مردی به فروشگاه آمد و یک جفت کفش اسکی برای همسرش خریداری کرد. اما بعد متوجه شد که نام همسرش روی کفش نوشته شده است و کفش ها در واقع متعلق به همسرش بودند! این تنها موردی است که واقعا صاحب یک وسیله پیدا شد و توانست مالکیت آن را نیز ثابت کند. طبق قوانین وزارت راه و ترابری ایالات متحده اگر اشیاء و لوازمتان در طول سفر گم گردد، آسیب ببیند یا با تاخیر به دستتان برسد می توانید تا 3300 دلار در پروازهای داخلی به عنوان غرامت دریافت کنید.

چه طور از گم شدن چمدان هایمان پیشگیری کنیم؟

البته برترین کار همواره پیشگیری است. برای اینکه احتمال گم شدن چمدان و وسایلتان در فرودگاه و پرواز را به حداقل برسانید موارد زیر را رعایت کنید.

قبل از پرواز

  • گفتیم که چمدان ها اغلب در پروازهای با توقف گم می شوند. بنابراین حتی الامکان سعی کنید پرواز مستقیم و بدون توقف را رزرو کنید.
  • بلیت هواپیمای خود را از ایرلاینی تهیه کنید که سابقه خوبی در حمل چمدان دارد و آمار گم شدن چمدان در این پروازها کم است.
  • هنگام چمدان بستن گوشه ذهنتان احتمال گم شدن آن را در نظر بگیرید. بنابراین وسایلی را داخل چمدان قرار دهید که اگر گم شد هم بتوانید چند روز بدون آن ها سپری کنید. لباس های ضروری سفر و وسایل شخصی، اشیاء گرانقیمت و باارزش مثل پول، موبایل و … را تا جای ممکن همراه خود به داخل هواپیما ببرید.
  • روی تمام چمدان ها و وسایلتان برچسبی حاوی نام و نام خانوادگی و اطلاعات تماستان را بنویسید و آن را در محلی قابل دید بچسبانید. متاسفانه اغلب مسافران در این امر کوتاهی می نمایند، اما همین برچسب کوچک می تواند یک چمدان گم شده را به دست صاحبش برساند.

پس از پرواز

  • به محض اینکه از هواپیما خارج شدید به محل دریافت چمدان مراجعه کنید و منتظر رسیدن چمدانتان شوید.
  • اگر چمدانتان گم شده یا با تاخیر به دستتان خواهد رسید بلافاصله به مسئولین فرودگاه گزارش دهید و از فرم اعلام مفقودی کپی بگیرید.
  • از دفتر اشیاء گمشده شماره تماس مسئولین ایرلاین در این رابطه را بگیرید و با آن ها تماس بگیرید.

منبع: travelandleisure.com

منبع: الی گشت

به "آیا می دانستید وسایل و چمدان های گمشده در فرودگاه را می توانید خریداری کنید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانستید وسایل و چمدان های گمشده در فرودگاه را می توانید خریداری کنید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید