اجرای طرح ساماندهی محوطه باستانی خله کوه

به گزارش دانلود باران، معاون میراث فرهنگی قزوین از اجرای طرح ساماندهی و مناسب سازی محوطه باستانی خله کوه تاکستان همزمان با انجام کاوش های باستان شناسی این محوطه اطلاع داد.

اجرای طرح ساماندهی محوطه باستانی خله کوه

به گزارش دانلود باران قزوین، حجم بزرگ نخاله های ساختمانی موجود در محوطه تپه باستانی خله کوه علاوه بر نامناسب و مخدوش کردن چهره این محوطه ارزشمند باستانی، موجب تغییر توپوگرافی تپه شده بود که با توجه به شروع فصل نو مطالعات وکاوش های باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی قزوین این محوطه در انحراف و افزایش حجم فعالیت پروژه تاثیرگذار بود.

احسان نورانی معاون میراث فرهنگی قزوین در این رابطه به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه ساماندهی این محوطه درخواست چندین ساله ساکنین پیرامون این اثر تاریخی است، طرح ساماندهی و مناسب سازی سطح تپه در دستور کار قرار گرفته که با پیگیری نماینده محترم مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی و همکاری ویژه فرمانداری، شهرداری و شورای شهر و اداره راهداری تاکستان به مرحله اجرا درآمده است.

او اضافه نمود: در این پروژه پاکسازی سطح تپه باستانی خله کوه شامل زدودن ضایعات مختلف، زباله ها و نخاله های ساختمانی انجام خواهد شد.

نورانی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر حفاظت از این اثر ثبت ملی و رضایت شهفرایندان، اقدامی ارزشمند در تسریع فرایند انجام کاوش های باستان شناسی برای احداث سایت موزه در این محوطه به تعداد می رود.

منبع: جام جم آنلاین

به "اجرای طرح ساماندهی محوطه باستانی خله کوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ساماندهی محوطه باستانی خله کوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید