انواع بازی های ورزشی برای بچه ها و نوجوانان

به گزارش دانلود باران، بازی های ورزشی بچه ها باید علاوه بر سرگرمی کودک، باعث سلامتی و تناسب اندام او نیز گردد. در این مقاله به معرفی بعضی از بازی های ورزشی سرگرم کننده مانند انواع والیبال، هاکی، بازی با توپ و ... برای بچه ها پرداخته ایم.

انواع بازی های ورزشی برای بچه ها و نوجوانان

دانلود باران | سرویس مادر و کودک - بازی های سرگرم نماینده ورزشی، بچه ها را از لحاظ جسمی و روحی سالم نگه می دارد. در حالی که بسیاری از بازی های ورزشی مانند بیس بال، فوتبال و گلف می توانند رقابتی باشند، بسیاری از بازی های دیگر، سرگرم نماینده هستند و بیشتر به سرگرم و اجتماعی شدن کودک یاری می نمایند. بازی با بچه ها را مطابق با سطح مهارت های کودک انجام دهید و برای ارتقاء آمادگی جسمانی کودک خود بازی های غیر رقابتی را در نظر بگیرید.

شما می توانید با تشویق بچه ها خود برای داشتن سبک زندگی سالم، آن ها را با بازی های سرگرم نماینده در کلاس های تربیت بدنی، در زمین های بازی و یا حتی در حیاط خانه خود، مشغول کنید. معمولاً وقتی فعالیت های یادگیری بچه ها با بازی ها و ورزش همراه گردد، بچه ها دوست دارند یاد بگیرند. بازی های ورزشی باید سرگرم نماینده و خلاق باشند، اما از طرفی به اندازه کافی، باعث بهبود تناسب اندام مانند قدرت عضلانی، استقامت، انعطاف پذیری و تعادل بچه ها شوند. در ادامه به چندین بازی ورزشی سرگرم نماینده برای آمادگی جسمی و روحی کودک می پردازیم.

انواع بازی های ورزشی

والیبال با پتو (Blanket)

این بازی به کودک شما یاری خواهد نمود بازی تیمی را یاد بگیرد. بچه ها را به چهار تیم تقسیم کنید و به هر تیم یک پتو بدهید. دو تیم در دو طرف مقابل هم قرار بگیرند، هر گوشه از پتو را یک بازیکن نگه می دارد. توپ برای شروع بازی به تیمی داده می گردد که توپ را در وسط پتوی تیم مقابل بزند. تیم مقابل باید سریعاً پتو را پایین بیاورد و به سرعت توپ را تنها با استفاده از پتو به هوا پرتاب کند. توپ باید به زمین تیم مقابل برود و تیم مقابل هم باید با استفاده از پتو از افتادن توپ بر روی زمین جلوگیری کند.

بازی ورزشی والیبال Relay

بچه ها را در دو صف جداگانه با سه یا چهار کودک در هر خط، جدا کنید. دو خط با یکدیگر فاصله داشته باشند و یک توپ والیبال را به هر کودک در ابتدای هر صف بدهید. بازیکن اول برای شروع، توپ را به هوا پرتاب کند، سپس با دست هایش را به هم زده و با استفاده از مچ دست خود، به نفر اول صف مقابل پاس می دهد. بازکن صف مقابل هم توپ را برای نفر دوم صف اول می اندازد. هدف این است که با ضربه های کنترل شده بدون اینکه توپ بر زمین بیفتد، توپ به صورت رفت و برگشت از یک صف به صف دیگر برود. هنگامی که توپ به آخر صف می رسد، بازیکن به جلوی صف می رود و دوباره رالی شروع می گردد.

والیبال شهابسنگ

بچه ها را به دو تیم مساوی تقسیم کنید. هر تیم در دو طرف زمین والیبال قرار گیرند و به هر یک از بچه ها یک توپ ساحلی بدهید. هنگامی که سوت شروع بازی زده می گردد، هر کودک توپ خود را به سمت تیم دیگر می اندازد. هنگامی که یک توپ وارد زمین تیم دیگر می گردد، بچه ها می توانند به توپ ضربه بزنند تا توپ دوباره به زمین تیم مقابل برگردد. بعد از زمان مشخصی، با شنیدن سوت خاتمه بازی، توپ های موجود در هر زمین را شمارش می نمایند. تیمی که کمترین توپ را در زمین خود داشته است، برنده می گردد.

بولینگ

این بازی ورزشی با تغییر در بولینگ سنتی دقت و هماهنگی را در فرزند شما بهبود می بخشد. برای این بازی می توان از کارتن های شیر تا قوطی های خالی کنسرو بهره ببرید. 10 مورد انتخاب شده را به شکل مثلث بر روی یک سطح صاف قرار دهید. از آنجا، چندین قدم عقب بروید و یک خط شروع بکشید. توپ والیبال، بسکتبال و هر توپ ورزشی دیگر می تواند به عنوان توپ برای بولینگ استفاده گردد.

یک بازی دیگر با توپ

این بازی ورزشی طراحی شده است تا کودک شما سریع فکر کند و هماهنگی خود را بهبود بخشد. یک گروه از بچه ها را در یک دایره عظیم قرار دهید و به یکی از آن ها یک توپ بدهید. بچه ها یک موضوعی را انتخاب می نمایند مانند نمایش های تلویزیونی. کودک باید زمانی که توپ را برایش می زنند، توپ را بگیرد و هر نمایش تلویزیونی را که به ذهنش می آید، نام ببرد. اگر کودک توپ از دستش رها گردد و به زمین بیفتد و یا نتواند سریعاً یک نمایش تلویزیونی را بگوید یا نمایشی را که می گوید قبلاً گفته شده باشد، از بازی حذف می گردد.

بازی با توپ فوتبال

این بازی دقت کودک شما را با توپ فوتبال بهبود می بخشد. یک تایر قدیمی را از یک درخت با استفاده از یک طناب آویزان کنید. یک نشانه بر روی زمین بگذارید تا نشان دهد کجا بچه ها توپ را به سمت تایر بزنند. به هر کودک سه فرصت بدهید تا توپ را از سوراخ تایر پرتاب کند. اگر کودک دو یا سه بار یا بیشتر توپ را از سوراخ عبور داد، به او یک جایزه بدهید.

هر چه رهبر گفت

بچه ها را در مقابل یک دیوار صف کنید. هر چه رهبر می گوید، بچه ها باید متضاد آن را عمل نمایند. هدف این است که کودک بدون اشتباه، تضاد ها را انجام دهد. یک اشتباه باعث می گردد کودک بازنده گردد.

هاکی

هاکی ممکن است به اندازه ورزش هایی مانند بیس بال، فوتبال و بسکتبال مشهور نباشد، اما بسیار سرگرم نماینده و هیجان انگیز است. شما می توانید از انواع بازی های هاکی لذت ببرید و آن را به عنوان بازی های ورزشی برای کودک خود در نظر بگیرید.

ژیمیناستیک های گروهی

ژیمیناستیک یک تمرین مناسب برای گرم کردن بدن کودک است، زیرا تمرینات متعددی با هم ترکیب می گردد و عضلات مختلفی را درگیر می نماید. چندین ایستگاه را در سالن ورزش تنظیم کنید. سپس از کودک بخواهید در هر ایستگاه یک حرکت مانند دست های ایستاده روی تشک در برابر دیوار، پروانه، چرخ و فلک و ... را بازی کند. ژیمناست ها باید ایستگاه ها را به ترتیب کامل نمایند، هر تیم با ایستگاه های مختلف شروع می نماید.

تیراندازی

تیراندازی با کمان فقط یک فعالیت برای عظیمسالان نیست و به عنوان بازی های ورزشی بچه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بازی های ورزشی تیراندازی به طور معمول باعث بهبود مهارت ها، دقت و یا سرگرمی کودک می شوند. یکی از بازی های تیراندازی این است که رنگ های مختلف را هدف قراردهیم. هر بازیکن در یک نوبت سه کمان می زند و باید سه بار به هر رنگ تیر بزند. هنگامی که یک بازیکن یک رنگ را کامل می نماید، نمره آن رنگ به بازیکنی که آن را زده است، اضافه می گردد. زمانی این بازی به خاتمه می رسد که یک بازیکن با بالاترین نمره تمام رنگ های موجود را زده باشد.

تیراندازی به بادکنک

یکی دیگر از بازی های ورزشی سرگرم نماینده، تیراندازی به بادکنک نامیده می گردد. بچه ها باید بادکنک ها را با تیر بترکانند و امتیاز ها بر اساس تعداد بادکنک هایی که منفجر شده است، معین می گردد.

سخن آخر دانلود باران ...

پدران و مادران باید توجه داشته باشند که بازی های ورزشی سرگرم نماینده برای بچه ها باید با هدف سلامتی و افزایش مهارت های اجتماعی و بهبود سیستم عضلانی کودک صورت گیرد و در صورت امکان این بازی ها را در سالن های ورزشی، حیاط منزل خود، پارک و ... با بچه ها انجام دهند.

برگرفته از: livestrong

منبع: setare.com

به "انواع بازی های ورزشی برای بچه ها و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع بازی های ورزشی برای بچه ها و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید