اپل واچ های آینده ممکن است با حسگر اثر انگشت عرضه شوند

به گزارش دانلود باران، اپل در معرفی قابلیت های نه چندان خاص محصولات خود بسیار کند عمل می نماید. قانون کلی اضافه کردن قابلیت های تازه این شرکت این است که اگر قابلیتی در 3 نسل قبلی یک پرچم دار اندرویدی وجود داشت، می توانید انتظار داشته باشید که در محصول سال آینده اپل نیز عرضه خواهد شد. با این حال، یک قابلیت وجود دارد که تا حدودی در بیشتر گجت های پوشیدنی مدرن دیده نمی گردد و آن حسگر اثر انگشت است. با سرعتی که تکنولوژی در حال پیشرفت است، تقریباً عجیب به نظر می رسد که هیچ شرکتی قرار دادن اسکنر اثر انگشت را روی یک ساعت هوشمند امتحان نکرده است. در واقع باید گفت که بعضی سازندگان تنها ایده پیاده سازی اسکنر اثر انگشت روی ساعت هوشمند را مورد آنالیز قرار دادند و این مقوله از این مرحله فراتر نرفته است. اما پتنت تازه اپل، حرف هایی در رابطه با این موضوع برای گفتن دارد.

اپل واچ های آینده ممکن است با حسگر اثر انگشت عرضه شوند

طبق اطلاعات منتشر شده در Patently Apple، اپل با موفقیت پتنت اختراع اسکنر اثر انگشت در نسل آینده اپل واچ را در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسانده است. بنابراین می توان این طور تفسیر کرد که اپل بیشتر به اصلاح ویژگی های قدیمی علاقه دارد تا پیشگام بودن آن ها. طبق تصاویر منتشر شده این پتنت، حسگر اثر انگشت نسل تازه اپل واچ ها در کنار دکمه چرخان قرار خواهد داشت. این موضوع با توجه ابعاد و شکل اپل واچ ها قابل توجیه است، اما قرارگیری این سنسور در کنار دکمه چرخان حداقل دو سؤال را در فکر کاربران ایجاد می نماید.

اولا، با توجه به اینکه اسکنرهای اثر انگشت معمولاً با یک دکمه اختصاصی (به عنوان مثال دکمه پاور در گوشی ها) ادغام می شوند، چرا اپل دکمه دیگری را برای قرار دادن حسگر روی ساعت هوشمند خود تعبیه خواهد نمود؟ طبیعتاً ادغام کردن حسگر اثر انگشت با دکمه چرخان اپل واچ بسیار منطقی تر به نظر می رسد. تنها شرح منطقی این پتنت این است که شاید اپل همراه با اضافه کردن دکمه حسگر اثر انگشت، سازوکار دیگری را به این ساعت هوشمند اضافه کند.

سوال دیگری که ممکن است برای کاربران ایجاد گردد این است که چرا اپل حسگر اثر انگشت را در زیر نمایشگر اپل واچ قرار نمی دهد؟ پاسخ به سوال دوم بسیار ساده تر به نظر می رسد. باید گفت سامسونگ سال هاست که این کار را انجام می دهد و با مشکلاتی نیز در این موضوع دست و پنجه نرم می نماید. اما نباید فراموش کنیم که ساعت های هوشمند هرگز دیوایس اصلی کاربر برای انجام کارهای روزانه نخواهد بود. از این رو نگرانی های امنیتی زیادی در این رابطه وجود ندارد.

اما اپل همواره اپل است و هرگز چیزی را که آزمایش نشده در محصولاتش قرار نمی دهد. هر از گاهی خبرهای مختلفی در خصوص پتنت های ثبت شده اپل در رسانه های خبری منتشر می گردد که بد نیست به بعضی از آن ها اشاره ای داشته باشیم. غول فناوری آمریکایی اخیراً با ثبت پتنتی نشان داد که روش های مختلفی را برای قرارگیری دوربین در اپل واچ آزمایش می نماید. این پتنت اپل نشان می دهد که کاربران می توانند در صورت احتیاج قسمتی از ساعت را از محفظه آن جدا کند، زیرا بعضی از کاربران ساعت هوشمند را طوری روی دست خود می بندند که دکمه چرخان آن به سمت داخل قرار می گیرد. بعلاوه محققان اپل قصد دارند دکمه چرخان را مجهز به یک فلش نمایند تا کاربران در هنگام عکس برداری در نور کم با مسئله ای روبرو نشوند.

پتنت دیگر کوپرتینویی ها از یک کیبورد خبر می دهد که با توجه به مکانیزمی که دارد می تواند آیپد را به مک تبدیل کند. این صفحه کلید ظاهراً چیزی فراتر از یک کیبورد معمولی است و اگر ایده آن به واقعیت تبدیل گردد، محصول جالبی را رقم خواهد زد. اختراع ثبت شده تازه اپل، یک سیستم پایه را با یک صفحه کلید الکترومکانیکی و یک رابط آویزان توصیف می نماید که می تواند به آیپد در حالت های مختلف از جمله حالت لپ تاپی متصل گردد.

در گزارش دیگری آمده که پتنت تازه اپل به یک مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با کنترل های لمسی اشاره دارد. این پتنت حفره های نامرئی در بدنه اش دارد که به وسیله آن آیکون های نوتیفیکیشن می توانند با دکمه های تعاملی نمایش داده گردد. باید دید در نهایت کدام یک از این ایده های بسیار جالب تیم اپل به عرصه ظهور می رسد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل واچ های آینده ممکن است با حسگر اثر انگشت عرضه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ های آینده ممکن است با حسگر اثر انگشت عرضه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید