برگزاری کارگاه آموزشی پرنده نگری در مازندران

به گزارش دانلود باران، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات بدست رسیده، برگزاری کارگاه آموزشی پرنده نگری در مازندران صورت می گیرد.

برگزاری کارگاه آموزشی پرنده نگری در مازندران

مهران حسنی گفت: این دوره آموزشی به وسیله موسسه آموزشی دوستداران ویشه بابل و تحت نظارت واحد آموزش گردشگری برگزار می گردد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به برگزاری 2 جلسه کارگاه آموزشی و چهار جلسه آموزش میدانی و صدور گواهینامه مورد تایید در انتها این دوره اضافه نمود: پرنده نگری در جنگل هیرکانی و قایق سواری در آب بندان، آشنایی با حداقل 50 گونه پرنده مهاجر و بازدید از منطقه فریدونکنار و آشنایی با شیوه های قرق سنتی از جمله برنامه های میدانی این دوره آموزشی کاربردی است.

او با اشاره به پرنده نگری به عنوان یکی از شاخه های گردشگری مطرح در استان مازندران یادآور شد: پرنده نگری در مازندران به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری مورد توجه قرار گرفته و کوشش بر این است که این شاخه از گردشگری در مناطقی مانند میانکاله و فریدونکنار و تنکابن که هر سال پذیرای گونه های مختلفی از پرندگان مهاجر هستند، رونق بگیرد و به مرور جایگزینی برای کسب عایدی از حضور پرندگان به جای شکار آنها گردد.

حسنی بر ضرورت آموزش جوامع محلی و معرفی پرنده نگری به عنوان یک فرصت مهم مالی تاکید نمود و گفت: تنها با آموزش و تعریف درست از توجیه مالی گردشگری در این زمینه است که میتوان از شکار پرندگان و آسیب های زیست محیطی جلوگیری گردد.

علاقمندان می توانند برای حضور در این کارگاه آموزش کاربردی با شماره های 09353383888 و 09119185131 تماس بگیرند.

منبع: همگردی

به "برگزاری کارگاه آموزشی پرنده نگری در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه آموزشی پرنده نگری در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید