بلیط اکونومی هواپیما چه فرقی با سایر بلیط ها دارد؟

به گزارش دانلود باران، شما هم جزو کسانی هستید که برای مسافرت های تفریحی و کاری خود، سفر هوایی را ترجیح می دهید؟ سفر هوایی امکان این را به شما می دهد تا بتوانید زمان بیشتری را در جاذبه های گردشگری شهر مقصد خود سپری کنید.

بلیط اکونومی هواپیما چه فرقی با سایر بلیط ها دارد؟

سفر هوایی مزیت های دیگری نیز برای شما دارد؛ خستگی راه کمتری دارید، سفری امن تر و بدون دغدغه خواهید داشت اما در زمان خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، شاید شما هم با عبارت های فرست کلاس، اکونومی و بیزنس کلاس روبه رو شده باشید. اگر برای شما هم سوال است که بلیط اکونومی هواپیما چه فرقی با سایر بلیط ها دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کلاس های پروازی در زمان خرید بلیط هواپیما

اگر وارد وب سایت فلای تودی شوید، در قسمت خرید بلیط هواپیما بعد از انتخاب تاریخ، مبدا و مقصد خود باید کلاس پروازی خود را نیز تعیین کنید. اگر روی گزینه کلاس پروازی کلیک کنید، سه عبارت اکونومی، فرست کلاس و بیزنس کلاس توجه شما را جلب خواهد نمود. اما اگر قرار است که همه مسافران با یک هواپیما تعیین سفر نمایند، این سه کلاس پروازی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

بهتر است کمی حوصله به خرج دهید و با تعریف هر کدام از این کلاس های پروازی آشنا شوید تا برترین زمان خرید بلیط خارجی و داخلی آشنا شوید. در یک تعریف کلی، هریک از صندلی های هواپیماهای مسافربری، به گروه ها و در واقع کلاس های متفاوتی تقسیم بندی می شوند. به همین علت گروه های مختلف قوانین مختلفی نیز دارند. در بعضی از مواقع ممکن است کدهای نامگذاری شده در تمام شرکت های هواپیمایی مشترک باشد و یا در بعضی از شرکت های هواپیمایی تفاوت هایی داشته باشد.

بلیط اکونومی چیست؟

بلیط اکونومی در یک پرواز، در واقع همان بلیط های عادی و معمولی است. بلیط اکونومی همان بلیط مالی است و مسافران هزینه یک بلیط عادی را پرداخت می نمایند.اگر بلیط اکونومی خریداری نموده باشید، تفاوت های بارزی با سایر کلاس های پروازی خواهید داشت.

برای مثال باید منتظر بمانید تا مسافران سایر کلاس های پروازی سوار هواپیما شوند و بعد شما سوار شوید. از طرف دیگر نوع مهمانداری هواپیما نیز برای مسافران اکنومی تفاوت دارد. با داشتن بلیط پرواز اکونومی باید روی صندلی های معمولی هواپیما بنشینید. صندلی هایی که حداقل فاصله استاندارد بین صندلی ها برای آنها در نظر گرفته شده است، زیرا به این صورت می توان تعداد بیشتری مسافر جابه جا کرد. نوع پذیرایی طول پرواز برای مسافران اکونومی هم، غذاهای از پیش بسته بندی شده است.

بلیط فرست کلاس و بیزنس کلاس چیست؟

فرست کلاس، یکی دیگر از کلاس های پروازی در سفر های هوایی داخلی و خارجی است. مهمترین تفاوت بلیط فرست کلاس هواپیما نسبت به اکونومی، داشتن فضای بیشتر بین صندلی ها و البته متفاوت بودن جایگاه هواپیما است. اگر بلیط فرست کلاس در دست داشته باشید، مهماندار هواپیما شما را به قسمت متفاوتی هدایت می نماید.

تفاوت دیگر بلیط فرست کلاس با بلیط اکنومی، تفاوت در نوع خدمات و پذیرایی در طول پرواز است. در صورتی که از مسافران عادی با بسته های غذایی آماده پذیرایی می گردد، مسافران فرست کلاس می توانند غذای مورد نظر خود را از داخل منویی که مهماندار در اختیار آنها قرار می دهد، انتخاب نمایند.

مسافران قسمت تجاری یا همان بیزینس کلاس نیز شباهت هایی با مسافران فرست کلاس دارند و در درجه دوم قرار می گیرند. اگرچه مسافران فرست کلاس اغلب خدمات و تشریفات مجلل و اغلب غیرضرور دریافت می نمایند، اما با توجه به این که مسافران بیزنس کلاس یا کلاس تجاری اغلب تجار یا بازرگانان هستند که به علت شرایط شغلی باید دائما در سفر باشند، این خدمات برایشان کاربردی محسوب می گردد. خدمات این کلاس پروازی به نحوی برنامه ریزی شده تا مسافران بتوانند در طول مدت پرواز امکانات لازم برای برقراری ارتباط را داشته باشند.

طبیعتا وقتی قرار است فضای بیشتری در اختیار داشته باشید، آسایش و حریم خصوصی بیشتری نیز در طی سفر در انتظار شما خواهد بود به همین علت دور از فکر نیست که باید هزینه بیشتری نیز برای خرید بلیط هواپیما فرست کلاس یا بیزنس کلاس پرداخت کنید.

مزیت های کلاس پروازی اکونومی چیست؟

پروازهای اکونومی همانطور که از نام آنها پیداست، مالی و مقرون به صرفهتر هستند. اگر قید یکسری خدمات و تشریفات ویژه و گاهی غیرضروری را بزنید، می توانید بلیط هواپیما را مقرون به صرفهتر بخرید. خصوصا اگر پرواز شما طول مدت زمان کمی داشته باشد، خرید بلیط فرست کلاس یا بیزنس کلاس علت منطقی ندارد، جز این که بخواهید متفاوت تر باشید و آسایش بیشتری در طی پرواز تجربه کنید.

البته در اینجا ضروری است اشاره کنیم که در طی پروازهای طولانی، فضای کم بین صندلی های اکونومی، سروصدای مسافران دیگر و موارد مختلف ممکن است آزاردهنده باشد. به همین علت پیشنهاد می کنیم اگر به این موارد حساسیت دارید، برای آسایش و آسودگی بیشتر خود بلیط فرست کلاس بخرید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه در فلای تودی

اگرچه پروازهای فرست و بیزنس کلاس هزینه بیشتری دارند. اما همچنان راه های ساده ای برای خرید بلیط هواپیما مقرون به صرفه برای شما وجود دارد. کافی است وارد وب سایت فلای تودی شده و کلاس پروازی خود را در تاریخی که قصد سفر دارید انتخاب کنید. با یک مقایسه ساده قیمت بلیط هواپیما در فلای تودی و سایر شرکت ها، متوجه تفاوت های قیمتی خواهید شد و به همین سادگی می توانید مقرون به صرفهترین بلیط هواپیما را بخرید.

بعلاوه فلای تودی پشتیبانی 24 ساعته نیز دارد. این بدان معنا است که اگر در طی خرید بلیط هواپیما دچار مسئله ای شدید، می توانید با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید و سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید. با فلای تودی بالاترین کیفیت را با کمترین قیمت تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "بلیط اکونومی هواپیما چه فرقی با سایر بلیط ها دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط اکونومی هواپیما چه فرقی با سایر بلیط ها دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید