تاریخ ماموریت آرتمیس دوباره به تاخیر افتاد

به گزارش دانلود باران، به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از اسپیس، به نظر می رسد طبیعت سر سازگاری با ماموریت آرتمیس یک ندارد. طبق برنامه ریزی ناسا قرار بود دوشنبه هفته آینده (14 نوامبر) ماموریت آرتمیس یک از مقر فضایی کندی در فلوریدا انجام گردد. اما تندباد استوایی نیکول همان روز از ساحل اقیانوس آتلانتیک در استان فلوریدا می گذرد، بنابراین ناسا ماموریت پرتاب موشک اس ال اس و کپسول بی سرنشین اوریون را 2 روز به تاخیر انداخته و 16 نوامبر اعلام نموده است.

تاریخ ماموریت آرتمیس دوباره به تاخیر افتاد

در بیانیه مقامات ناسا آمده است: تغییر و انطباق تاریخ انجام عمیات به کارکنان پروژه اجازه می دهد احتیاجهای خانه و خانواده شان در بازه وقوع تندباد را فراهم نمایند. از سوی دیگر مدت زمان مورد احتیاج برای ایجاد شرایط مناسب پرتاب پس از طوفان نیز تامین می گردد.

آرتمیس یک نخستین بخش از پروژه ناسا برای اکتشاف ماه است که طی آن ابر موشک اس ال اس همراه کپسول بی سرنشین اوریون به مدار ماه پرتاب می شوند.

در ابتدا قرار بود آرتمیس یک در اواخر آگوست انجام گردد اما اختلالاتی در موشک تاریخ آن را یک ماه به تاخیر انداخت. سپس تندباد یان به وقوع پیوست و ناسا موشک اس ال اس را از پد پرتاب به یکی از ساختمان های مقر کندی برد.

موشک و کپسول بیش از یک ماه در این ساختمان باقی ماندند تا 4 نوامبر که دوباره روی سکوی پرتاب قرار گرفتند.

نخستین بار قرار بود در 29 آگوست این موشک به فضا پرتاب گردد اما به علت اختلالاتی این عملیات انجام نشد. پس از آن 2 بار کوشش ناسا برای انجام ماموریت در ماه سپتامبر نیز با شکست روبرو شد و تاریخ تازه عملیات 14 نوامبر اعلام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاریخ ماموریت آرتمیس دوباره به تاخیر افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ ماموریت آرتمیس دوباره به تاخیر افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید