تعمیرات گچ دیوار

به گزارش دانلود باران، اگر در یک خانه قدیمی اقامت دارید، تعمیرات گچ دیوار اتفاقی است که هرچند وقت یکبار ممکن است رخ دهد. گچبری های قدیمی ساختمان ها یادآور دوره های گذشته هستند و جلوه ای زیبا نیز به فضا می بخشند ولی برای حفظ آنها در شرایط مناسب، لازم است که به دنبال علائم اولیه آسیب و خرابی باشید تا آنها را رفع نمایید.

تعمیرات گچ دیوار

تعمیرات گچ دیوار

تعمیرات گچ دیوار معمولا از جمله توانایی هایی است که می توانید خودتان آن را یاد گرفته و انجام دهید. بنابراین اگر قصد بازسازی ساختمان قدیمی را دارید، شناسایی علائم و پیدا کردن راهکار رفع آنها لازم است. با توجه به راهکارهایی که در ادامه آموزش خواهید دید می توانید آنها را رفع نمایید و در صورتی که آسیب به نظرتان زیاد آمد و از پس آن نتوانستید بر بیایید می توانید انجام آن را به تیم تخصصی بازسازی ساختمان رویامال بسپارید و خیالتان بابت انجام کار با بهترین کیفیت آسوده باشد.

چگونه ترک ها، رطوبت و ریختگی گچ دیوار را رفع کنیم؟

در تعمیرات گچ دیوار، با گچ اصلی بر روی دیوارهای داخلی و سقف ها با توجه به ارزشی که دارند، باید با مراقبت رفتار کنید. بر خلاف گچ های صاف، سخت سیمانی و گچ هایی که امروزه رایج هستند، گچ های قدیمی تمایل به داشتن کیفیتی با بافت نازک و انعطاف پذیر دارند. این باعث می شود دیوار بتواند نفس بکشد و رطوبت را پراکنده کند. حفظ این ویژگی ها بخش بسیار مهمی از تعمیرات گچ یک بنا است که باید به خوبی مدیریت شود. خوشبختانه کار گچ کاری به آسانی می تواند تعمیر شود. اگرچه گچ کاری ممکن است آسان باشد، اما کاری است که به مهارت بسیاری احتیاج دارد. بنابراین ار تجربه کافی ندارید بهتر است با تیم متخصص تماس گرفته و در خصوص استخدام فرد متخصص، پیدا کردن مناسب ترین مواد برای کار و هرگونه اقدامی از افراد متخصص، مشاوره بگیرید.

گچ کاری

داشتن توانایی تشخیص علائم آسیب دیدگی و اقدام برای تعمیرات گچ دیوار از مهارت های لازم برای افرادی است است که در یک خانه قدیمی زندگی می نمایند. تشخیص زودتر به این معنی است که مشکل قبل از اینکه خیلی بد شود رفع شود. گچ احتمالا توسط حرکت یا نتایج عوامل خارجی مانند ضربه یا رطوبت آسیب می بیند. با گذشت زمان، گچ ممکن است از سطح زیر درهم ریزش کند یا جدا شود. در خصوص دیوارها و سقف، تخته های چوبی چوبی بین ستون ها و تیرها ثابت می شود و گچ به وسیله شکاف های بین تخته ها تحت فشار قرار می گیرد و فواصل را پر می نماید.

تشخیص علائم هشدار دهنده

با زندگی کردن در خانه ای قدیمی و برخورد زیاد با مواردی مشابه می توان آن را برای شما به یک مهارت تبدیل کند. از جمله مواردی که می توان فهمید پس از مشاهده آنها باید تعمیرات گچ دیوار را انجام داد، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مصالح ساختمانی مدرن گچی و اتمام آن
  • ترک و برآمدگی
  • از بین رفتن گچ
  • گچی که در هنگام ضربه زدن به آن، توخالی می شود.
  • سقف کاذب
  • مسائل ساختاری زیر
  • تکه های مرطوب و رنگ آمیزی

رفع ترک و ریختگی گچ دیوار

بعضی از ترک ها و ریختگی هایی که در گچ دیوار ممکن است سطحی یا موضعی باشند می تواند به دلیل شکست سنگ یا چوب در زیر آن باشد یا ممکن است مسائل ساختاری وسیعتری را در ساختمان نشان دهند. برای این کار باید ترک های نازک، ریختگی ها و قسمت های مرطوب را در گچ از بین ببرید و در تعمیرات گچ دیوار از یک گچ پرنماینده خوب بهره ببرید. نظارت بر شرایط ترک ها در طول دوره ای از زمان با نشانه گذاری و چک کردن آن بر روی دیوار اهمیت بسیاری دارد. تعمیرات لازم را با مواد سنتی مناسب و در موارد لازم با ترکیبی از گچ و آهک انجام دهید.

ترمیم ریختگی های گچ

در تعمیرات گچ دیوار می توان قسمت هایی که یک ناحیه از گچ از سنگ و دیوار جدا شده است را با استفاده از شن و ماسه ترمیم نموده و مجدد بچسبانید. ترکیب گچ و آهک به طور کلی ماده ای بسیار قوی است و حتی می توان گفت به عنوان یک ورق عمل می نماید، حتی اگر مناطق با شرکت خود در کنار دیوار جدا شوند. در ترمیم ریختگی گچ دیوار نیز می توان از این ترکیب استفاده کرد ولی در مواردی که اهمیت تاریخی داشته باشد، با دقت بالا می توانید لایه گچ یا لایه های خرد شده گچ را به دیوار یا قسمت ریخته شده، بچسبانید. مراحل ترمیم ریختگی گچ دیوار را می توانید به ترتیب زیر انجام دهید.

  • تست گچ توسط ضربه زدن و پریدگی.
  • کوشش برای محافظت از گچ با استفاده از پیچ و فولاد ضد زنگ و واشر عظیم.
  • گچ معیوب را بریده و آنالیز کنید.
  • جایی که خطوط شکست خورده اند، به نوک سوزنی یا تیرها برسند و جایگزین شوند.
  • استفاده از مواد مشابه مانند برای تعمیر هر گونه آسیب.
  • گچ که مطابق با مواد موجود است بهتر است که در تعمیرات با آهک مخلوط شود.
منبع: رویا مال

به "تعمیرات گچ دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیرات گچ دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید