توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در مدارس نیویورک

به گزارش دانلود باران، به دنبال اعتراض های گسترده گروه های مدافع حریم شخصی و امنیت بچه ها و نوجوانان در نیویورک آمریکا، استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس این ایالت متوقف شد.

توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در مدارس نیویورک

اندرو کیومو فرماندار نیویورک به تازگی لایحه ای را امضا نموده که به موجب آن استفاده از فناوری های بیومتریک در مدارس تا جولای سال 2022 ممنوع است. بر همین اساس مناسب بودن یا نبودن استفاده از فناوری یادشده در مدارس آنالیز خواهد شد و در نهایت در این زمینه طی سال های آینده تصمیم گیری می گردد.

نیویورک اولین ایالت آمریکاست که استفاده از فناوری تشخیص چهره را در مدارس دولتی و خصوصی خود ممنوع می نماید. نگرانی از نقض حریم شخصی دانش آموزان و نیز ضعف های نرم افزارهای تشخیص چهره در زمینه شناسایی دقیق هویت افراد از جمله عوامل مخالفت با استفاده از آنها در مدارس است. نرم افزارهای یادشده معمولاً در تشخیص هویت دقیق رنگین پوستان و زنان ضعف های جدی دارند.

بر اساس بیانیه ای که فرماندار نیویورک در این زمینه منتشر نموده، فناوری تشخیص چهره علیرغم مزایایی که دارد، نگرانی هایی را در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران به وجود می آورد که به خصوص باید در مدارس مورد توجه قرار بگیرند. لذا فعلاً باید از استفاده از این فناوری خودداری کرد و برای برطرف مسائل آن با متخصصان و صاحب نظران بیشتر مصاحبه کرد.

در ماه ژوئن گذشته اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک اداره آموزش ایالت نیویورک را به علت موافقت با استفاده از فناوری تشخیص چهره مورد پیگرد قضائی قرار داده بود.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در مدارس نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف استفاده از فناوری تشخیص چهره در مدارس نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید