مدیرعامل تازه توییتر کیست و چه سوابقی دارد؟

به گزارش دانلود باران، کاربران ماه ها پیش در یک نظرسنجی از ایلان ماسک خواستند تا از صندلی مدیرعاملی توییتر بلند گردد. او حالا همان طور که وعده داده بود، بالاخره جایگزین خود را پیدا نموده است. خانم لیندا یاکارینو با دهه ها سابقه فعالیت در زمینه رسانه، تفریح و تبلیغات به زودی مدیریت این شرکت شبکه اجتماعی را برعهده می گیرد. اما بیایید کمی بیشتر با او آشنا شویم.

مدیرعامل تازه توییتر کیست و چه سوابقی دارد؟

به گزارش دیجیاتو؛ ایلان ماسک انتها در توییتی بیان کرد که لیندا یاکارینو، مدیر ارشد تبلیغات شرکت NBCUniversal را به عنوان جانشین خود برای مدیرعاملی توییتر انتخاب نموده است. او در این توییت نوشت: لیندا یاکارینو عمدتاً بر امور تجاری تمرکز خواهد نمود، درحالی که من تمرکزم را روی طراحی محصول و فناوری های نو می گذارم.

ماسک پیش تر در توییتی گفته بود که مدیرعامل نو این شبکه اجتماعی از 6 هفته دیگر به طور رسمی کار خود را در توییتر شروع می نماید. NBCUniversal هم در بیانیه ای جدایی یاکارینو از این شرکت را اعلام و از زحمات او در دوران همکاری با این کمپانی قدردانی کرد.

لیندا یاکارینو کیست؟

یاکارینو فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی پنسیلوانیاست که در 12 سال گذشته به عنوان رئیس بخش تبلیغات و شراکت های NBCUniversal فعالیت می کرد. او در این شرکت بر فعالیت بیش از 2000 کارمند نظارت داشت و طبق اعلام خود این شرکت، آن ها تا به امروز بالغ بر 100 میلیارد دلار از راه تبلیغات درآمدزایی داشته اند.

او در دوران حضور در NBCUniversal پیروز شد همکاری های بزرگی را ازجمله با اپل نیوز، اسنپ چت، بازفید و حتی توییتر به ارمغان بیاورد. او و تیمش بعلاوه در راه اندازی سرویس استریم Peacock که اتکای زیادی بر تبلیغات دارد، نقش مهمی داشتند. یاکارینو روش های نوی را برای ارزیابی عملکرد تبلیغات به کار گرفت تا بازدهی سرویس های خود را افزایش دهد.

این زن 60 ساله آمریکایی که متولد نیویورک است، پیش از پیوستن به NBC حدوداً به مدت دو دهه در شرکت تفریح Turner فعالیت داشت. او در سال 1992 به این کمپانی ملحق شد و در طول آن سال ها تا سِمت مدیر ارشد عملیات در فروش تبلیغات، بازاریابی و خرید ها بالا رفت.

مدیرعاملی یاکارینو در توییتر چه تأثیری خواهد داشت؟

انتخاب خانم یاکارینو برای مدیرعاملی توییتر از جنبه های گوناگون انتخاب عجیبی است. از زمان اعلام رسمی نام او به وسیله ایلان ماسک، موافق و مخالفان این تصمیم هشتگ های خود را به کار انداخته اند. بخشی از هواداران ماسک در جناح راست سیاسی، لیبرتارین ها و آنارشیست ها ازجمله مخالفان این انتخاب هستند و نگرانند که حضور او موجب حذف بخشی از آزادی های آن ها در این شبکه اجتماعی گردد.

به علاوه، این افراد به همکاری یاکارینو با مجمع جهانی اقتصاد (WEF) اشاره می نمایند که بسیاری از ضدگلوبالیست ها مخالف آن هستند. او در WEF رئیس کارگروه آینده مشاغل و هیئت رسانه، تفریح و فرهنگ است.

از طرف دیگر، یاکارینو رئیس سازمانی غیرانتفاعی Ad Council است که در زمینه خدمات اجتماعی فعالیت می نماید. او در دوران فعالیت در این سازمان با نهاد های مختلفی ازجمله دولت جو بایدن همکاری داشته است. او در این مسیر به کاخ سفید در کارزاری برای تبلیغ واکسیناسیون همکاری داشت که با حضور پاپ فرانسیس همراه بود و تبلیغاتش به وسیله بیش از 200 میلیون آمریکایی مشاهده شد.

مدیرعامل نو توییتر کیست و چه سوابقی دارد؟

درعین حال، لیبرال ها نیز از بابت سابقه همکاری دو ساله او با شورای ورزش و تغذیه دولت دونالد ترامپ نگرانند. به همین دلیل دقیقاً تعیین نیست که لیندا یاکارینو می خواهد قدم در مسیر حرکت ایلان ماسک بگذارد و سیاست های او را ادامه دهد یا بخشی از تغییرات رادیکال ماه های اخیر توییتر را لغو می نماید تا بخش بزرگ تری از خریداران تبلیغات دوباره مایل به همکاری با این شبکه اجتماعی باشند.

یاکارینو و ماسک ماه گذشته به صورت مشترک در یک کنفرانس بازاریابی در میامی حضور داشتند. او در این رویداد زبان به تحسین از اخلاق کاری ماسک گگردد و در ادامه درباره اهمیت ایجاد تعادل در بازتعریف برند های بزرگ و شناخته شده ای مثل توییتر حرف زد. حالا باید دید که او می خواهد چه تغییراتی را در این شبکه اجتماعی ایجاد کند. نظر شما چیست؟

منبع: فرارو

به "مدیرعامل تازه توییتر کیست و چه سوابقی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل تازه توییتر کیست و چه سوابقی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید