جواهردشت، عروس ییلاق های گیلان

به گزارش دانلود باران، خطه سرسبز گیلان بی شمار دیدنی طبیعی در دل خود دارد. جواهردشت فضایی بسیار مناسب برای اقامت در طبیعت دارد و تجربه ای تکرار نشدنی برایتان می سازد.

جواهردشت، عروس ییلاق های گیلان

جواهردشت مقصدی رویایی برای گذراندن روزهای گرم تابستان، در فضایی سرسبز و خرم با هوایی بهاری است و تمام آنچه را از طبیعت می خواهید با هم دارد. کوه، دشت، مرتع، جنگل های انبوه و آب و هوایی پاکیزه، همه مشخصه های این ییلاق زیبا هستند. اقامت در این طبیعت بکر برای علاقه مندان گردشگری طبیعی، یک فرصت عالی است. با دانلود باران همراه باشید تا ییلاق جواهردشت را بهتر بشناسید.

ییلاق جواهردشت

جواهردشت یک روستای ییلاقی رویایی در گیلان است که در بخش چابکسر واقع شده است. ارتفاع این ییلاق به 2500 متر در بیشترین بلندی می رسد. جواهردشت در مرز شرقی استان گیلان و در فاصله 26 کیلومتری از سیاهکل رود و 46 کیلومتری از شهرستان رودسر واقع شده است.

جاهای تماشای جواهردشت

گذشتن از جاده پرپیچ وخم این ییلاق شما را به بهشتی میان ابرها می رساند. جواهردشت سرشار از چشمه ها و دشت های سرسبز و وسیع است و از هر سمتی بروید برای پیاده روی و تنفس هوای پاک، مناسب است. مراتع ناصره دشت و لووه سر به زیبایی های جواهردشت افزوده اند. می توانید در گردش تان از تماشای اسب های وحشی و دام های در حال چرا لذت ببرید. زمانی که هوا صاف باشد، پهنه ساحلی و جلگه ای دریای خزر دیده می گردد.

تفریحات ییلاق جواهردشت

از برجسته ترین تفریحات جواهر دشت می توان، جیپ سواری در جاده های جنگلی و کوهستانی، طبیعت گردی در مراتع، اتراق در منظرههای زیبا، عکاسی از منظره ها بکر، شب نشینی زیر آسمان پرستاره در خنکای ییلاق، صرف خوراک های محلی، تجربه قدم زدن در میان اقیانوس ابر، اقامت در کلبه های روستایی و دور از امکانات شهری و تماشای غروب زیبای این منطقه را نام برد.

جشن های محلی

در اواسط مردادماه، جشنواره های بومی و محلی و مسابقاتی مانند کشتی گیله مردی، اسب دوانی و طناب کشی، با همکاری سازمان میراث فرهنگی و به همت بخش خصوصی برگزار می گردد. تماشای این رویدادها در این منطقه زیبا خالی از لطف نیست.

تماشای های اطراف ییلاق جواهردشت

از برجسته ترین تماشای های اطراف، منطقه حفاظت شده سرولات است که در جهت جاده ییلاقی واقع شده است. این محدوده پوشش گیاهی بسیار زیبا و معطری دارد و پیاده روی و گشت وگذار در طبیعت سرسبز آن، بسیار مجذوب کننده خواهد بود. صعود به قله این کوه 6 الی 7 ساعت طول خواهد کشید اما منظره قله، منظره ای بی نظیر از سواحل دریای خزر تا چمخاله را شامل می گردد.

برترین زمان سفر به جواهردشت

برای لذت بردن از دشت پرگل، مراتع سرسبز و عطر و بوی گیاهان معطر، برترین زمان از اواسط بهار تا اوایل پاییز است. در این فاصله امکان اقامت در فضای باز و کمپ کردن وجود دارد. برای تماشا جاذبه های متنوع شمال کشور، مطلب تعطیلات کجا برویم را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری، مطلب سه روز مرخصی خود را اینجا بگذرانید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "جواهردشت، عروس ییلاق های گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواهردشت، عروس ییلاق های گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید