حذف یارانه نقدی و معیشتی از سال آینده، مبلغ یارانه تازه چقدر است؟

به گزارش دانلود باران، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس اعلام نموده که کمیسیون تلفیق قصد حذف یارانه نقدی را دارد، یعنی تمام یارانه های موجود از جمله یارانه معیشتی را ادغام نموده و در قالب های نقدی و غیرنقدی به مردم پرداخت گردد.

حذف یارانه نقدی و معیشتی از سال آینده، مبلغ یارانه تازه چقدر است؟

رحیم زارع در این خصوص شرح داده است: حتما افزایشی در یارانه ها برای سال آینده نسبت به سال گذشته و سال جاری خواهیم داشت، اما هنوز ساز وکار آن در کمیسیون تلفیق آنالیز نشده است.(فارس)

دو یارانه نقدی و معیشتی حذف می گردد

دیگر عضو کمیسیون تلفیق نیز حذف دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین برای سال آینده را تایید می نماید، دولت نیز در لایحه بودجه سال آینده بودجه این دو یارانه را همچون سال های قبل تفکیک ننموده است.

براساس لایحه بودجه در مجموع 73 هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه های نقدی 45 هزار تومانی و یارانه معیشتی در نظر گرفته است که نشان می دهد دولت دو یارانه را حذف و منابع آن را ادغام می نماید.

محمدرضا میرتاج الدینی روز قبل گفت که منابع بخش هدفمندی در سال آینده به 546 هزار میلیارد تومان است.

او در مورد جزئیات این بودجه به دانلود باران می گوید: این بودجه شامل انواع یارانه پرداختی از جمله یارانه نان و دارو، نهاده های دامی، فراوری و … می گردد.

پرداخت یارانه کالایی در سال آینده

میرتاج الدینی از پرداخت یارانه تازهی در سال آینده به صورت بن خرید کالا خبر می دهد.

او شرح می دهد: فقط بودجه دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین به صورت نقدی پرداخت می گردد و مجلس برای یاری به خانوارها یارانه کالایی در نظر گرفته است، این یارانه به صورت کارت خرید کالا در اختیار خانوارها قرار می گیرد که هر ماه شارژ می گردد.

آنطور که این عضو کمیسیون تلفیق می گوید، اگر زیرساخت های اعطای یارانه کالایی فراهم نباشد، این یارانه به طور موقت به صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد. اما به محض این که بتوان یارانه کالایی پرداخت کرد واریز نقدی آن حذف می گردد.

در دی ماه نیز قرار بود یارانه کالایی پرداخت گردد، اما نهادهای مرتبط با این موضوع گفتند که دولت زیرساخت پرداخت این نوع یارانه را ندارد و آن را به صورت نقدی پرداخت می نماید، بنابراین به احتمال زیاد یارانه تازه سال آینده به صورت نقدی است.

آنطور که او شرح می دهد، پرداخت یارانه کالایی مشروط به حذف دلار 4200 تومانی است. به احتمال زیاد مجلس با حذف دلار 4200 تومانی موافق است که پرداخت یارانه تازه در سال آینده را تصویب نموده.

مشمولان چه کسانی هستند؟

با حذف یارانه نقدی و معیشتی، به نظر می رسد بودجه آن به صورت ادغام و به حساب 60 نفر واریز می گردد. بودجه سالانه این دو یارانه 73 هزار میلیارد تومان است که به جامعه هدف 60 میلیون نفری به هر فرد حدود 100 هزار تومان یارانه نقدی پرداخت می گردد.

در مورد مشمولان از آنجایی که جامعه هدف دولت 60 میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین دریافت می نماید، احتمالا دولت چند دهک از یارانه بگیران نقدی را حذف می نماید.

منبع: تجارت نیوز

به "حذف یارانه نقدی و معیشتی از سال آینده، مبلغ یارانه تازه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف یارانه نقدی و معیشتی از سال آینده، مبلغ یارانه تازه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید