خبرنگاران دانشگاه شیراز امنیت پایدار و توسعه سواحل جنوب کشور را آنالیز می نماید

به گزارش دانلود باران، شیراز- خبرنگاران- رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز مطرح نمود: مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز ، همایش خلیج فارس و سواحل مکران در آستانه قرن 15 خورشیدی؛ امنیت و توسعه پایدار را در سال 1400 برگزار خواهد نمود.

خبرنگاران دانشگاه شیراز امنیت پایدار و توسعه سواحل جنوب کشور را آنالیز می نماید

ابراهیم عباسی چهارشنبه در گفت و گو با دانلود باران با اشاره به اهمیت استان های جنوبی کشور در زمینه امنیت و توسعه پایدار ابراز داشت: این همایش بر آن است با شناخت خلیج فارس و سواحل مکران، توان سخت افزاری و نرم افزاری استان های جنوبی را در ایجاد امنیت و توسعه ظرفیت سنجی کند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز هدف دیگر از برگزاری این همایش را آنالیز تعاملات سیاسی و مالی استان های جنوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و سواحل مکران برشمرد و اضافه نمود: زمینه ها و فرصت های ارتقای امنیت مالی، سیاسی و اجتماعی استان های جنوبی، نقش پشتیبانی دفاعی نظامی استان های جنوبی، تحولات نظام سکونتگاهی در سواحل جنوب و پسکرانه ها در امنیت و توسعه پایدار از دیگر موضوعاتی است که لازم است درباره آن ها پژوهش هایی ارائه گردد.

وی مهلت ارسال چکیده مقالات را 30 ام بهمن ماه 1399 اعلام نمود و گفت: نتیجه داوری چکیده مقالام سوم اسفندماه اعلام خواهد شد و پس از آن پژوهشگران فرصت دارند تا سوم اسفندماه 1399 متن کامل مقاله را ارسال نمایند.

عباسی اظهار کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات کامل 28 اسفندماه خواهد بود و نتایج داوری ها تا 20 ام فروردین ماه 1400 اعلام می گردد و در نهایت، همایش به صورت مجازی در 10 ام اردیبهشت ماه 1400 در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

استاد دانشگاه شیراز در ادامه به معرفی راه های ارسال مقالات پرداخت و گفت که علاقه مندان، صاحب نظران و پژوهشگران می توانند مقالات خود را به نشانی پست الکترونیک همایش به آدرس [email protected] یا به آدرس دبیرخانه به نشانی شیراز، میدان ارم، دانشگاه شیراز، دانشکده حقوق، طبقه همکف، اتاق137 ارسال نمایند.

مَکْران یا مُکْران یا مِکْران نامی است که به مناطق جنوبی و بخشی از مناطق مرکزی بلوچستان گفته می شد که هنوز هم این نام رواج دارد.

مرکز مطالعات راهبردی خلیج فارس در اردیبهشت سال 1393 به مناسبت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه شیراز افتتاح شد. این مرکز با توجه به اهمیت حوزه خلیج فارس در استراتژی منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و همجواری و مراودت گسترده استان های جنوبی کشور، به منظور شناخت علمی منطقه تشکیل شد تا با آنالیز علمی منطقه در ابعاد سیاسی، مالی، تجاری، اجتماعی و حقوقی زمینه گسترش روابط و همگرایی منطقه ای را افزایش دهد.

انجام پژوهش های بنیادین و کاربردی در حوزه های گوناگون منطقه، انجام مطالعات و تحقیقات در مورد شناخت و ارزیابی تهدیدات و فرصت های نظام جمهوری اسلامی ایران و استان های جنوبی کشور در منطقه، پیشنهاد سیاست های کاربردی منطقه ای منتج از پژوهش های بنیادین و کاربردی، تحقیق و آنالیز و تجزیه و تحلیل فرآیندهای سیاسی، مالی و امنیتی در منطقه در قالب آینده پژوهی مسائل منطقه، ایجاد ارتباط و همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی مشابه در داخل و خارج از کشور، برگزاری کنفرانس ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی مربوط به پژوهش های استراتژیک و ایجاد مرکز اطلاع رسانی در حوزه منطقه و جنوب کشور از اهداف راه اندازی این مرکز به شمار می رود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانشگاه شیراز امنیت پایدار و توسعه سواحل جنوب کشور را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه شیراز امنیت پایدار و توسعه سواحل جنوب کشور را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید