چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟

به گزارش دانلود باران، جمهوری ترکیه کشوری با اهمیت ژئوپلیتیکی است که از نظر استراتژیک - از نظر جغرافیایی و فرهنگی - به اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه مرتبط است. این کشور شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است با طبقه میانه مصرف کننده رو به رشد که با افزایش نفوذ مالی و سیاسی ترکیه، زبان ترکی دارایی ارزشمندی است که شرکت ها، سازمان های غیردولتی، دولتی و موسسات تحقیقاتی فعال در منطقه در پی آن هستند.

چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟

تقریباً 75 میلیون نفر ترکی را به عنوان زبان اول خود صحبت می کنند که آن را به یکی از زبان های رایج در دنیا تبدیل می کند. 15 میلیون نفر دیگر ترکی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. علاوه بر ترکیه، مردم ترک زبان در بالکان، قفقاز و اروپای غربی زندگی می کنند. بزرگ ترین جامعه مهاجر ترک در آلمان زندگی می کند، جایی که ترکی دومین زبان رایج پس از آلمانی است.

در ترکیه، انگلیسی کافی نیست

تسلط به زبان انگلیسی در ترکیه گسترده نیست و تعداد کمی از ترک ها دارای گذرنامه هستند یا به خارج از کشور سفر می کنند. علاوه بر این، رسانه های خارجی و زبان انگلیسی در ترکیه به اندازه همسایگان اروپایی کوچکتر آن همه جا حضور ندارند. در حالی که جمعیت فزاینده ای از فارغ التحصیلان انگلیسی را عالی صحبت می کنند، درک زبان ترکی به شما مزیت قابل توجهی در انجام تجارت با ترکیه و تعامل با شهروندان آن می دهد.

ترکیه همچنین دارای یک فرهنگ مدرن پر رونق است که وقتی زبان ترکی را می فهمید می توانید با آن ارتباط برقرار کنید.

زبان ترکی، زبانی بی نظیر و سرراست

در حالی که ترکی می تواند یکی از چالش برانگیزترین زبان ها برای یادگیری باشد، اما ویژگی های زیادی نیز دارد که آن را سرگرم کننده و جالب می کند.

ترکی یک زبان چسبنده است، به این معنی که ذرات تازهی به انتهای یک شکل پایه اضافه می شوند تا کلمات تازه تولید کنند. ترکی نیز یک زبان آوایی است و یادگیری الفبا برای تلفظ صحیح کلمات کافی است. هیچ کمک تلفظی در کنار کلمه وجود ندارد زیرا هر حرف در هر کلمه یکسان تلفظ می شود. تقریباً همه کلمات از قوانین سختگیرانه پیروی می کنند.

کشور ترکیه به عنوان یکی از مقاصد مهم جهانگردی شناخته می شود

هر ساله بیش از 25 میلیون جهانگرد به کشور ترکیه سفر می کنند و براساس آمارهای منتشر شده این کشور جز 10 کشور برتر جهانگردی دنیا شناخته می شود.

کشور ترکیه دارای چشم انداز ها زیبای تفریحی و تاریخی با فرهنگی غنی است. در شهرهای مختلف ترکیه مراکز خرید بزرگ، جنس ها اصل با کیفیت بالا از برندهای معروف دنیا با قیمت های مناسب پیدا می شود. هتل های مجلل با امکانات رفاهی و تفریحی باعث شده تا اقامت جهانگرد ها در کشور ترکیه بسیار لذت بخش باشد.

یادگیری زبان ترکی نه تنها برای مسافرت به این کشور را برای شما لذت بخش تر خواهد کرد بلکه باعث می شود راحت تر بتوانید با مردم و فرهنگ این کشور ارتباط بهتری برقرار کنید و همچنین می توانید در زمینه جهانگرد فرصت های شغلی جذابی را بدست آورید.

یک همسایه مهم با تاریخچه مشترک

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد کشور ترکیه یکی از کشورهای مهم در سطح دنیا می باشد و به دلیل همسایگی با ایران این موضوع بیشتر مورد توجه ایرانیان است.

کشور ایران و ترکیه از گذشته به دلیل این همسایگی روابط مختلف و متفاوتی را با یکدیگر داشته و تجربه کرده اند. در نتیجه امروزه حتی بیشتر از گذشته به دلیل شرایط رو به رشد این کشور و ارتباط کشور ترکیه با قاره اروپا بسیار مورد توجه ایرانیان می باشد و یادگیری زبان ترکی برای بهبود شرایط زندگی و توانایی برقراری ارتباط با مردم ترکیه بسیار مورد توجه می باشد.

همچنین جدا از بحث جهانگردی کشور ترکیه که مقصد بسکمک از ایرانیان می باشد در بحث مهاجرت و سرمایه گذاری نیز این موضوع بسیار مورد توجه بوده که لازمه یادگیری زبان ترکی را دو چندان کرده است.

در نتیجه با توجه به این موارد یادگیری این زبان می تواند فرصت های بسکمک را برای افراد مختلف با اهداف متفاوت بوجود بیاورد که باعث شده اقبال به این زبان در بین ایرانیان افزایش یابد.

تحصیل در ترکیه

در سالیان اخیر دانشگاه های ترکیه به یک قطب مهم از لحاظ علمی در بسکمک از رشته ها بدل شده اند که شما با یادگیری زبان ترکی می توانید در هر مقطعی به تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور که در شهرهایی چون استانبول، آنکارا و ازمیر وجود دارند بپردازید. هر چند در مقاطع بالا شاید دانش زبان انگلیسی کافی باشد اما شما در حین تحصیل در حال زندگی کردن در یک محیط ترک زبان هستید در نتیجه دانستن زبان ترکی بسیار مهم و حیاتی است.

آموزش آنلاین و حضوری زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه زبان دهخدا

به جرائت می توان بیان نمود که بهترین و بزرگ ترین دپارتمان زبان ترکی استانبولی در تهران و حتی ایران در آموزشگاه زبان دهخدا وجود دارد که با اساتید در ایران و حتی اساتید نیتیو زبان ترکی در خارج از ایران همکاری دارد. شما براحتی می توانید زبان ترکی را از طریق کلاس زبان ترکی آنلاین موسسه زبان دهخدا در هر کجا که می باشید با بهترین کیفیت شرکت نمایید.

آموزشگاه زبان دهخدا با استفاده از اساتید مجرب و متعهد، بهترین و بروزترین منابع آموزشی و استفاده از بستر آنلاین و نیز کلاس های حضوری با بالاترین امکانات آموزشی و روش ها و متدهای مختلف و نوین آموزشی زبان شیرین و زیبای ترکی استانبولی را براحتی یاد گرفته و از همان جلسه اول قادر به استفاده از آن باشید.

در این آموزشگاه کلاس های زبان ترکی به صورت خصوصی و گروهی در هر دو شکل آنلاین و حضوری برگزار می شود و شما تنها با یک تعیین سطح رایگان می توانید شروع به یادگیری زبان ترکی استانبولی نمایید.

منبع: فوت و فن

به "چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید زبان ترکی یاد بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید