رویدادآموزشی چاره جو در حوزه گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران/اردبیل به همت مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل رویداد آموزشی چاره جو در حوزه گیاهان دارویی به صورت مجازی برگزار گردید.

رویدادآموزشی چاره جو در حوزه گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل 19 مهر در این رویداد فناورانه اظهار کرد: برگزاری این رویدادها، زمینه ساز هم افزایی و ارتباط صنعت و دانشگاه در جهت معرفی ظرفیت گیاهان دارویی برای اشتغال و کارآفرینی به ویژه در استان اردبیل است.

مهران اوچی اردبیلی اظهار کرد: رویدادهای چاره جو یک رویداد نوآوری اجتماعی است که معضلات و مسائل اساسی ملی و یا منطقه ای در صنایع، سازمان ها و مراکز تخصصی را کشف نموده و با حمایت کسب وکارها و سازمان های پیشرو نسبت به برطرف آن ها راه حل ارائه می دهد که می تواند در حوزه گیاهان دارویی موثر واقع گردد.

وی اضافه نمود: علاقه مندی زیادی به طب سنتی در جامعه دیده می گردد و با توجه به اینکه طب سنتی مبتنی بر گیاهان دارویی است، تجاری سازی گیاهان دارویی می تواند یاری بزرگی در جهت رونق مالی در منطقه ها مستعد و غنی از گیاهان دارویی نظیر استان اردبیل باشد که نیازمند برنامه ریزی مستمر و دقیق است.

سرپرست مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: استفاده از ایده های نو در راستای کسب و کار و کارآفرینی در صنعت گیاهان دارویی اهمیت بالایی دارد و در دهه اخیر جهاددانشگاهی با راه اندازی مراکز رشد تخصصی، درصدد بهره برداری از این ظرفیت در راه اندازی کسب و کارهای فناورانه جوانان برآمده است.

وی اضافه نمود: توسعه فناوری و فرآوری زعفران، فرآوری های آرایشی و بهداشتی و نوشیدنی ها اعم از دمنوش، عرقیات و موارد مشابه آن، داروسازی و طب سنتی بر پایه گیاهان دارویی، بسته بندی و چاشنی ها و ادویه ها، تجاری سازی و بازرگانی گیاهان دارویی، گیاهان دارویی و مبارزه بیولوژیک با آفات،کاربرد گیاهان دارویی در علوم مختلف، درمان بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون و چربی خون با استفاده از گیاهان دارویی و اشتغال زایی در این حوزه از جمله محورهای مهمی بوده است که مورد توجه قرار گرفته و در قالب این رویدادها می تواند به ارائه ایده های مناسب پرداخته گردد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه انسان ها در طول تاریخ ضمن استفاده از بعضی گونه های گیاهان دارویی در تهیه غذا برای پیشگیری از بیماری ها و یا درمان آن ها از داروهای گیاهی استفاده می کردند، گفت: امروزه با وجود ورود تکنولوژی های نوین و ساخت داروهای شیمیایی، استفاده گیاهان دارویی و داروهای گیاهی نه تنها کم نشده است بلکه به علت سازگاری با بدن انسان و حیوان و عوارض کم ناشی از مصرف ضرورت توجه به آن افزایش هم یافته است.

وی توضیح داد: این مقوله به عنوان یک فرصت گرانقدر می تواند نقش بسزایی در افزایش فراوری ثروت و ایجاد اشتغال ایفا کند بنابراین در مراکز رشد و نوآوری ارائه مدل استفاده از کارآفرینی حوزه گیاهان دارویی حاءز اهمیت بوده و باید از ایده های خلاقانه حمایت مناسب صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رویدادآموزشی چاره جو در حوزه گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادآموزشی چاره جو در حوزه گیاهان دارویی در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید