زمینه مشارکت بیشتر مردم در فعالیتهای فرهنگی فراهم شود

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید زمینه ای برای مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های فرهنگی در سطح این استان و سایر استان ها فراهم شود.

زمینه مشارکت بیشتر مردم در فعالیتهای فرهنگی فراهم شود

سید مجید امامی در اجلاسیه فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در همه شهرستان ها باید فعال شود، گفت: اقدامات و فعالیت هایی برای تحول در شورای فرهنگ عمومی استان ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: به دلیل اصالت فرهنگی که در این استان وجود دارد می توان کارهای ارزنده ای انجام داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه تحقق عدالت فرهنگی از رویکرد و سیاست های دولت سیزدهم است، گفت: برش مهندسی فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تهیه و تدوین است که یک نوع سند تحول فرهنگی به شمار می رود.

امامی با اشاره به دو معضل مهم فرهنگی استان شرح داد: طایفه گرایی و برخی آسیب های اجتماعی دو معضل فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید زمینه ای برای مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های فرهنگی در سطح این استان و سایر استان ها فراهم شود چرا که مسائل فرهنگی نیازمند مدیریت از سوی مردم است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یک نوع مجلس فرهنگی است، که باید از ظرفیت آن استفاده خوبی شود، بیان نمود: از ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی برای رفع و کاهش معضلات فرهنگی و توسعه مسائل اجتماعی استان استفاده شود.

امامی قرن تازه قرن امید را شعار شورای فرهنگ عمومی در سال تازه دانست و تاکید کرد: این شعار در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در کشور انتخاب شده است.

وی اظهارکرد: شورای فرهنگ عمومی کشور به شرطی که استان ها طرح های خوب و کارآمد داشته باشند از آنها حمایت می کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه کارگروه رصد شورای فرهنگ عمومی تشکیل و فعال شود، گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشند.

امامی شرح داد: آن دسته از شوراهای فرهنگ عمومی پیروز استان در راستای اجرای مصوبات اعتباراتی را از شورای فرهنگ عمومی دریافت می کنند.

به گزارش دانلود باران، وی بیان نمود: شورای فرهنگ عمومی استان ها به لحاظ اعتبارات توانمند شوند و تنها متکی به اعتبارات دولت نباشد، ضمن اینکه عرصه فرهنگی کشور نیازمند همفکری، هماهنگی و همکاری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زمینه مشارکت بیشتر مردم در فعالیتهای فرهنگی فراهم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه مشارکت بیشتر مردم در فعالیتهای فرهنگی فراهم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید