سامانه امتا چیست؟

به گزارش دانلود باران، سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (اِمتا)، با درخواست کاربران و احراز اطلاعات هویتی، مکانی، تماسی، اعتباری و غیره آنها به وسیله پایگاه های اطلاعاتی حاکمیتی به صورت آنلاین و اختصاص حساب کاربری یکتا، امکان ورود آنها به وب سایت کسب وکارها را به وسیله افزونه این سامانه نیز فراهم آورده است.

سامانه امتا چیست؟

با استفاده از این سامانه، دیگر لازم نیست مشتریان در وب سایت های کسب وکارهای گوناگون ثبت نام کنند و نام کاربری و و رمز عبورهای متعدد را به خاطر بسپارند و اجازه سطح دسترسی کسب وکارها به اطلاعات شخصی شان را نیز خود مدیریت می کنند.

کسب وکارهای الکترونیکی نیز با استفاده از این سامانه، می توانند مشتریان خود را احراز کنند و با مسائل و محدودیت های مربوط به آن روبرو نگردند. همچنین بکارگیری این سامانه هزینه های مدیریت حساب مشتریان آنها را نیز به شدت کاهش خواهد داد.

از مشخصه های اصلی این سامانه بهره گیری از امضای الکترونیکی موبایلی و احراز به وسیله کارت بانکی است که موجب افزایش ضریب امنیت احراز این سامانه شده است.

ثبت نام در سامانه امتا تنها به وسیله سامانه خودروسازان معتبر است

این در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اطلاعیه ای که روز چهارشنبه منتشر نموده، به خریداران خودرو اعلام نموده که برای ثبت نام در طرح فروش خودرو به سامانه امتا مراجعه نکنند.

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده از سوی وزارت صنعت با خودروسازان، هر گونه ثبت نام در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو، صرفا به وسیله سامانه اینترنتی فروش شرکت های خودروساز امکانپذیر است.

پیرو برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو، در مورد فروش و پیش فروش محصولات دو خودروساز کشور، به اطلاع کلیه متقاضیان خرید خودرو می رساند هر گونه ثبت نام در طرح های فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو، صرفا به وسیله سامانه اینترنتی فروش شرکت های خودروساز انجام می پذیرد.

بر این اساس، با توجه به تغییر شیوه ثبت نام، شرکت های خودروساز زمان و نحوه ثبت نام را متعاقباً به وسیله پرتال رسمی خود، اطلاع رسانی خواهند کرد؛ لازم به ذکر است در طرح جدید، احراز هویت قطعی متقاضیان صرفاً پس از شروع ثبت نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس راهنمایی به سامانه امتا به وسیله سامانه خودروسازان معتبر است.

بدیهی است در حال حاضر و پیش از زمان اعلام شده ورود مستقل به امتا فاقد وجاهت است.

منبع: تجارت نیوز

به "سامانه امتا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه امتا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید