کاهش اثربخشی 20 درصدی واکسن های کووید، 19 در برابر جهش نو کرونا

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران/خراسان رضوی آخرین داده های تجربی 10 تا 20 درصد کاهش اثربخشی واکسن های کووید-19 در برابر نوع نو مو (Mu) را نشان می دهند که اولین بار در ژانویه 2021 در کلمبیا مشاهده شد و به وسیله سازمان بهداشت جهانی (WHO) به اسم یک نوع قابل توجه شناخته شد.

کاهش اثربخشی 20 درصدی واکسن های کووید، 19 در برابر جهش نو کرونا

به نقل از نیوز، امین سلیم، ویروس شناس تونسی گفت: فرار ایمنی این نوع به کاهش مقدار محافظت منجر شده است و اشاره نمود که تجویز دو دوز واکسن به مقدار محافظت از 80 تا 90 درصد در برابر نوع مو 60 تا 70 درصد است.

طبق گفته WHO این نوع می تواند در برابر آنتی بادی های واکسن یا عفونت قبلی مقاوم تر باشد.

این ویروس شناس توضیح داد: جهش مو بر همه گروه های سنی تاثیر می گذارد و علائم مشابهی با انواع قبلی دارد. شدت آن از فردی به فرد دیگر بر اساس شرایط سلامتی (بیماری های مزمن، سن و غیره) فرق دارد.

سلیم اظهار کرد: احتیاج به احتیاط بیشتر و نظارت بر مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است زیرا ساختار ژنتیکی این نوع شناخته شده است و می توان آن را شناسایی کرد و خواهان افزایش سرعت واکسیناسیون در کشورها شد.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: اگرچه در حال حاضر شیوع جهانی نوع مو در میان موارد متوالی کووید-19 زیر 0.1 درصد است اما شیوع آن در کلمبیا (39درصد) و اکوادور (13درصد) به طور مداوم افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش اثربخشی 20 درصدی واکسن های کووید، 19 در برابر جهش نو کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش اثربخشی 20 درصدی واکسن های کووید، 19 در برابر جهش نو کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید