گوشی مجذوب کننده ویوو با قابلیت تغییر رنگ

به گزارش دانلود باران، در اوایل ماه جولای بود که بعضی معینات جدیدترین گوشی سری S ویوو، یعنی Vivo S10 در پایگاه داده های Geekbench روئیت شد که جالب ترین معینه آن، این بود که گفته می شد پنل پشتی این گوشی به نور ماورا بنفش حساس است و حتی قادر به مقدار گیری مقدار تابش آن است. اگرچه این بدان معنا بود که این فناوری می تواند به معنای تغییر رنگ پنل پشتی باشد، اما اکنون معین شده که این گوشی به پنل پشتی فوتوکرومیک است که دستگاه را قادر می سازد با استفاده از نور خورشید رنگ خود را تغییر دهد.

گوشی مجذوب کننده ویوو با قابلیت تغییر رنگ

به گزارش دانلود باران، در حدود ماه ژوئیه 2021 که شرکت ویوو، سری Vivo S10 را در چین معرفی کرد. ویوو به اسم بزرگترین فراوری نماینده گوشی های هوشمند در چین، معمولاً می داند چگونه ویژگی های منحصر به فردی را به تلفن های خود اضافه کند که در سایر مارک های تلفن هوشمند پیدا نمی گردد. به اسم مثال، سیستم تثبیت نماینده ویدئویی گیمبال حرفه ای را در نظر بگیرید که این شرکت چندین سال است در مدل های رده بالای خود مانند Vivo X60 Pro ادغام نموده است. حالا آخرین تلفن هوشمند ویوو، یعنی سری S10 دارای ویژگی قابل توجه دیگری است و آن تجهیز پنل پشتی به فناوری فتوکرومیک می باشد.

تکنیک فوتوکرومیک به جسمی که از آن استفاده می گردد اجازه می دهد تا وقتی در معرض نور قرار می گیرد تغییر رنگ دهد. به اسم مثال، این فناوری سال هاست که برای عینک ها استفاده می گردد، جایی که لنز ها بسته به مقدار نور موجود در محیط روشن تر یا تیره تر می شوند. کمپانی اکنون این فناوری را در تلفن های هوشمند خود هم بکار گرفته و سازنده چینی ادعا می نماید که سه سال صرف توسعه این پنل عقب منحصر به فرد نموده است.

اما این فناوری فوتوکرومیک در گوشی های هوشمند چگونه عمل می نماید؟ باید گفت اگر تلفن هوشمند را بیرون ببرید، به علت تابش نور خورشید، رنگ آن به طور قابل ملاحظه ای تیره تر می گردد. به طور پیش فرض، این تلفن هوشمند دارای رنگ بندی نسبتاً روشن یخی آبی است. در زیر نور مستقیم خورشید، این سایه آبی به طور قابل توجهی تیره تر می گردد. برای تغییر رنگ گوشی هوشمند تنها 3 ثانیه زمان ضروری است. با این حال، به محض از بین رفتن نور خورشید، سایه تیره دوباره محو می گردد.

بعلاوه می توانید از این فناوری خاص به صورت خلاقانه بهره ببرید. زیرا با نگه داشتن Vivo S10 در جایی مقابل الگوی شطرنجی به مدت حدود 5 ثانیه، دستگاه می تواند همان ساختار را به وسیله رنگ ها نشان دهد. Ice Universe، یکی از تحلیل گران سرشناس دنیای فناوری، توانست این عملکرد را به روشی منحصر به فرد آزمایش کند. با نگه داشتن تلفن هوشمند در برابر یک حصار حفره دار برای چند ثانیه، دستگاه با توجه به عملکرد فوتوکرومیک خود دقیقاً همان الگوی سوراخ ها را به نمایش گذاشت که بسیار منحصر به فرد به نظر می رسد.

به همین ترتیب، کاربران می توانند از اشیاء متعددی برای ایجاد عملکرد مشابهی استفاده نمایند. در پیش نمایش ویدئویی دیگری از این دستگاه، این ویژگی با قرار دادن یک گل در پشت دستگاه و سپس برداشتن آن مورد آزمایش نهاده شد که در نهایت باعث ایجاد یک نقش گل زیبا در پنل پشتی گوشی شد. با این همه، باید توجه داشت که این موضوع بستگی مستقیمی به شرایط نور محیط دارد و نقش هایی که بر روی گوشی ایجاد می گردد، دوام زیادی نخواهند داشت چرا که با تغییر شرایط نوری محیط، نقش ها هم از میان خواهد رفت.

به هرحال بکارگیری این فناوری در صنعت گوشی های هوشمند، امری قابل توجه است و این واقعیت که ویوو 3 سال زمان توسعه خود را در اینجا سرمایه گذاری نموده است به ما می گوید که احتمالاً مدل های تلفن بیشتری از این برند با این فناوری دنبال خواهند شد؛ بنابراین می توان پیشبینی کرد که تعداد زیادی گوشی هوشمند در آینده، از این فناوری بهره ببرند و نباید دور از فکر باشد که به زودی هم شاهد توسعه و پیشرفت های چشمگیر دیگری در این فناوری باشیم.

منبع: LetsGoDigital

ترجمه: مصطفی جرفی-دانلود باران

منبع: فرارو

به "گوشی مجذوب کننده ویوو با قابلیت تغییر رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی مجذوب کننده ویوو با قابلیت تغییر رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید