10صبحانه خوشمزه دنیا که باید امتحان کنید!

به گزارش دانلود باران، هر کشوری ذائقه خودش را دارد. تصورتان از صبحانه هندی ها یا حتی فیلیپینی ها چیست؟ به نظر شما ایتالیایی ها پیش از شروع کار روزانه، دوست دارند چه جور صبحانه ای بخورند؟ صبحانه در ترکیه برای مردم بسیار مهم است و یکی از خوشمزه ترین صبحانه های دنیا مال مردم ترکیه است. بعضی خوراکی ها مخصوص یک کشور خاص است مثلا اولادی! یا کاشا! دوست دارید بدانید مردم دنیا صبح که از خواب بیدار می شوند، چه چیزهایی می خورند؟ با همه این خوراکی های جالب که مخصوص میز صبحانه اند در ادامه مطلب آشنا می شویم.

10صبحانه خوشمزه دنیا که باید امتحان کنید!

1. صبحانه ترکیه

در سفر به ترکیه، اگر خوردن شام و ناهار ترکی را از دست دادید خوردن صبحانه ترکی را نباید از دست بدهید. هیچ جای جهان مانند صبحانه مفصل و لذیذ ترکی نمی توان پیدا کرد. صبحانه مهم ترین وعده غذایی مردم ترکیه است؛ این را از میز پررنگ و لعاب و مجلل صبحانه ترکیه می توان حدس زد. تنوع در صبحانه ترکی حرف اول را می زند. انواع پنیر، مربا، شیرینی جات، میوه، زیتون، تخم مرغ و سوسیس در صبحانه ترکی دیده می شود. نان سیمیت یکی از نان های ترکی خوشمزه عضو ثابت صبحانه ترکی است. خلاصه هرچیزی که ممکن است برای یک وعده صبحانه به فکر تان برسد در صبحانه ترکی دیده می شود. آب میوه، سوجوک (نوعی سوسیس تند) در کنار گوجه، خیار و چای بسیار خوشمزه خواهد بود. در مطلب جملات پرکاربرد و کلمات مفید ترکی اشاره کردیم که صبحانه در زبان ترکی Kahvalti خوانده می شود. پس در منوی بهترین رستوران های استانبول، کهوالتی را انتخاب کنید. جالب است بدانید کهوالتی در زبان ترکی به معنای قبل از قهوه است و اهمیت قهوه را در میان ترک ها نشان می دهد. البته گفتنی است که مردم ترکیه اغلب با صبحانه چای میل می کنند. هم چنین اگر از ما بپرسید کجا صبحانه ترکی بخوریم؟ در پاسخ خواهیم گفت یکی از بهترین رستوران های استانبول کنار تنگه بسفر را انتخاب کنید و از خوردن صبحانه ترکی در کنار چشم انداز ها تنگه بسفر لذت ببرید.

2. صبحانه ژاپنی:

در صبحانه ژاپنی از مواد غذایی اروپایی خبری نیست. همه چیز شرقی است و برنج بخارپز شده (فرنی برنج) نقش اصلی را دارد. توفو هم در صبحانه ژاپنی هست. توفو ظاهری شبیه به پنیر خودمان دارد که با شیره سویا درست می شود؛ توفو را وقتی کاملا سفت شد، به شکل قالب در می آورند و در صبحانه ها نوش جان می کنند. از دیگر موادی که در یک صبحانه ژاپنی به کار می رود می توانیم از سبزیجات مختلف، دانه های سویا، جلبک دریایی خشک شده و البته ماهی نام برد. صبحانه ژاپنی سرشار از منگنز، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین A است و در عوض اندازه شکر آن بسیار کم است. به این صبحانه چای سبز را هم اضافه کنید چون یک ژاپنی واقعی بدون چای سبز صبحانه نمی خورد.

گاهی پای تخم مرغ هم به صبحانه ژاپنی باز می شود؛ وقتی بخواهند املت تاماگویاکی درست کنند. برای درست کردن این املت، اول خوب تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه ای بزنید. کمی سس سویا، سس میرین، اندکی شکر و البته کمی نمک به آن اضافه کنید. موادی که حاضر کردید را توی ماهی تابه بریزید و آن ها پس از پخت رول کنید. بفرمایید املت شما آماده است.

3. صبحانه ویتنام:

صبحانه ویتنامی که به آن فو (Pho) می گویند معمولا از ترکیب سبزیجات مختلف و گیاهانی تشکیل شده که خاصیت دارویی دارند. جوانه لوبیا، نعناع، سیر سبز، بادام زمینی کبابی، فلفل چیلی و... است. این صبحانه به فرآیند هضم و جذب موادغذایی در معده و روده به شما کمک می کند. عصاره قلم گوسفند یا گاو هم یکی از موارد پرطرفدار در میز صبحانه ویتنامی هاست. آبِ قلم بسیار خوش طعم و اتفاقا با ذائقه ما ایرانی ها کاملا سازگار است.

4. صبحانه مصری:

صبحانه سنتی مصری به نام فول مادام شناخته می شود، این صبحانه از زمان فراعنه در مصر رایج است. مواد اصلی این صبحانه لوبیا پخته است. پس از پخت کامل که معولا طولانی است، زیره، جعفری خرد شده، سیر، پیاز، آب لیمو و فلفل تند اضافه می کنند. گاهی اوقات تخم مرغ آب پز را هم به خوراک لوبیا اضافه می کنند. این صبحانه واقعا سالم است و از چربی های اشباع و کلسترول در آن خبری نیست. اندازه فیبر، آهن، منگنز و منیزیم و فسفر این صبحانه واقعا خوب است.

5. صبحانه روسی:

خیلی وقت است که کاشا (Kasha) روی میز صبحانه آمریکایی ها نیست اما روس ها همچنان به خوردن کاشا علاقه مندند! کاشا نوعی غذاست که با جو درست می شود. البته مواد دیگری هم گاهی به جای جو استفاده می شود مثل گندم سیاه، ارزن یا آرد سمولینا. این مواد با شیر پخته می شوند سپس با کره تفت داده شده و میوه های خشک یا مربا روی آن می ریزند. این صبحانه چربی اندکی دارد و سرشار از فیبر و سدیم است.

6. صبحانه مراکشی:

صبحانه خوشمزه مراکشی معمولا از چند نوع نان تشکیل شده. این نان ها با پنیر، کره، مربا و گاهی همراه با نوعی ترشی مراکشی در صبحانه میل می شوند. نان شیرین و نسبتا پهن سمولینا، در صبحانه های مراکشی نامش باقیر (Baghir) است. این نان واقعا خوش طعم است و اگر روزی به مراکش رفتید حتما تجربه اش کنید. اگر در مصرف مربا به همراه این نان ها زیاده روی نشود، می توان این صبحانه را، یکی از سالم ترین صبحانه ها در جهان نام برد.

در تور مراکش, بازدید از کافه ریک را از دست ندهید.

7. صبحانه برزیلی:

هوممم! یک انتخاب بسیار عالی از گوشت، پنیر و نان! این ها مواردیست که در یک صبحانه معمولی در برزیل وجود دارند. قهوه در صبحانه برزیلی نقش مهمی دارد. برزیل حدود 150 سال است که اولین تولید کننده قهوه در جهانست، شاید همین موضوع قهوه را تا این اندازه برای برزیلی ها مهم کرده است. یک صبحانه برزیلی کامل شامل ژامبون، پنیر، میوه های تازه و کمی مربا به همراه نان است. جالب است بدانید که برزیلی ها برخلافِ مردم خیلی کشورها علاقه چندانی به خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه ندارند. اگر سفری به برزیل داشتید توصیه می کنیم برای صبحانه حتما نان های پنیری (Pão de queijo) را امتحان کنید.

8. صبحانه فیلیپینی:

صبحانه فیلیپینی چیزی نیست جز کلی میوه بومی که مخصوص فیلیپین است. مانگو پای ثابت میز صبحانه فیلیپینی هاست و برای این که اول صبح انرژی کافی بدست بیاورند حتما برنج پخته می خورند. گاهی هم سوسیس جایگزین برنج در صبحانه های فیلیپینی ها می شود. به این سوسیس ها لانگانیزیا (Longganisa) می گویند وقتی همراه با نمک و سیر سرخ شود به آن سینگگ (singag) می گویند. بعد از سرخ کردن سوسیس ها آن ها را همراه با لوبیای پخته، گوشت و تخم مرغ سرو می کنند. صبحانه خوشمزه فیلیپینی آماده است.

9. صبحانه ایتالیایی:

حدس می زنید ایتالیایی ها دوست دارند روز خود را با چه جور صبحانه ای شروع کنند؟ زمانی فکر می کردم ایتالیایی ها باید خیلی پرخور باشند. اما جالب است بدانید که در ایتالیا خوردن کاپوچینو و یک کروسان ساده، محبوب ترین صبحانه ایتالیایی است. مردم ایتالیا عادت دارند در راستا رفتن به سر کار، صبحانه خود را بخورند. راستی! کروسان های ایتالیایی معرکه اند، در سفر به اروپا حتما امتحان شان کنید.

10. صبحانه فرانسوی:

در مورد این که واقعا چه صبحانه ای یک صبحانه اصیل فرانسوی است، جای بحث بسیار است. چیزی که از چاشت فرانسوی ها حذف شدنی نیست، کره است و نان های خوشمزه و مختلف. یک صبحانه فرانسوی که در کافه ای اصیل و در گوشه ای از خیابان های پاریس سرو می شود شامل بیسکویت، اندازهی مربا، سالاد میوه، کمپوت های مختلف و نان های فرانسوی است. بشقاب صبحانه تان را پر کنید و لذت ببرید.

11. صبحانه هندی:

صبحانه های هندی ترکیبی از مواد غذایی غربی و شرقی است و در کنار آن ها میوه های تازه حتما وجود دارد. دوسا (Dosa) نوعی پن کیک و مواد اصلی تشکیل دهنده اش کره و برنج است. دوسا معمولا همراه با پوره سیب زمینی یا سیب زمینی بخارپز شده سرو می شود. از نوشیدنیِ ماسالا چای (Masala Chai) هم نمی توان گذشت. چایی اعلای سیاه که با گیاهان و ادویه جات معطر هندی دم می شود. این چایی فقط در سفره های صبحانه هندی نیست و امروزه بسکمک کافی شاپ ها و چایخانه ها آن را سرو می کنند. آب میوه بخش دیگری از صبحانه خوشمزه هندی است. معمولا میوه های فصل تابستان مثل طالبی یا هندوانه کنار این صبحانه بسیار دلچسب هستند.

تهیه و تدوین: تحریریه دانلود باران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "10صبحانه خوشمزه دنیا که باید امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10صبحانه خوشمزه دنیا که باید امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید