اطلاعاتی جالب در خصوص تنوع سیب ها و خاستگاه آنها ، قسمت اول

به گزارش دانلود باران، و زمستان فصل سیب است! سیب ها فاقد چربی، کلسترول و سدیم آزاد هستند. این میوه معجزه آور، دارای خواص تغذیه ای فراوانی است و در انواع متعددی در سراسر دنیا یافت می گردد.

اطلاعاتی جالب در خصوص تنوع سیب ها و خاستگاه آنها ، قسمت اول آیا می دانید سیب بسیار محبوب است و حدود 80 درصد از مردم در سراسر دنیا آن را مصرف می نمایند. نکته شگفت آور دیگر این است که، تقریباً نیمی از کل این محصول فراوریی فقط از چین به دست می آید!

سیب یکی از محبوب ترین ها در سراسر دنیا است. پادشاه میوه ها ابتدا در جنوب قزاقستان به وجود آمد و بعدأ در سراسر چین و رم پخش شد. در قزاقستان، به عنوان Alma شناخته شده است، و در آن منطقه به عنوان آلما آتا شناخته می گردد، به معنی پدر همه سیب ها. اصطلاح سیب از واژه انگلیسی æppel مشتق شده است. سیب در سال 1620 از طریق مهاجران انگلیسی به ایالات متحده آمریکا معرفی گردید.

سیب ها با آنتی اکسیدان هایی که دارند، باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند. آنها از حدود هزار سال پیش شناخته شده اند و از آن موقع تا به امروز روش هایی برای بهبود آنها به وجود آمده است. اما آیا می دانستید که بیش از 7500 نوع سیب وجود دارد؟ این تعداد خیلی زیاد است، آیا اینطور نیست؟

این سیب ها در بریتیش کلمبیا، کانادا، از طریق یک گیاه شناس کشف شدند. آنها به نام غذای خدایان نامگذاری شده اند، زیرا آنها با پوست تقریبا فلورسنتی صورتی و شکل مخروطی دیده می شوند. سیب بسیار محبوب است و حدود 80 درصد از مردم در سراسر دنیا آن را مصرف می نمایند. آنها با گوشت خوشمزه آبدار که دارای طعم و عطر شیرین هستند، براق نیز می باشند. عطر بهشتی نادر آن، درمانی برای تمام حواس است، که به علت عطر متمایزی است که سیب دارد.

سیب سیاه آرکانزاس
این سیب ها در آرکانزاس، ایالات متحده آمریکا کشف شده است. آنها را می توان به راحتی تشخیص داد، زیرا آنها تیره ترین نوع سیب هستند. و پوست آنها همچنان در حال تیره شدن است. هنگامی که تازه باشد، سیب سیاه آرکانزاس کاملاً ترش است و دارای طعمی عالی است. آنها خوب حفظ می شوند و می توانند حتی تا 6 ماه ماندگار باشند، البته زمانی که به خوبی ذخیره شوند.
برابرن (Braeburn)
برابرن یکی از محبوب ترین سیب های تجاری است که در نیوزیلند فراوری می گردد. این سیب از طریق رگه های نارنجی مایل به قرمز در پس زمینه سبز یا زرد شناخته شده است. این سیب دارای عطر و طعم آبدار تند و شیرین است. آنها از اکتبر تا ژانویه در دسترس هستند، اما بهتر است در ماه نوامبر مصرف شوند.
کالوین بلان- خواستگاه: فرانسه
این سیب ها در فرانسه فراوری می شوند و برترین سیب های دسری هستند. آنها نسبتاً دستکاری شده اند، با اشکال و لکه های ناهموار زشت. پوست سبز با رنگ قرمز است و گوشت آن به رنگ زرد کمرنگ است و حاوی طعم گلابی یا موز است. اگرچه آنها کمی پرز دار هستند، به سختی خام خورده می شوند. این نوع سیب اغلب برای تهیه نوعی دسر کلاسیک در فرانسه انتخاب می گردد.
کیمو (Cameo)
کیمو نیز به عنوان Caudle شناخته می گردد. این گیاه در واشنگتن از طریق یک گیاه شناس به وجود آمده و در بازار نسبتا نو است. به نظر می رسد تقریبا مانند سیب قرمز باشد، هر چند کیمو رنگ قرمز پر رنگ سابق را ندارد. بهتر است هنگامی که ترد است و کمی طعم گلابی دارد، تازه خورده گردد. آنها از اکتبر تا اوت در دسترس هستند.
سیب توت فرنگی کانادا
این سیب ها با طعم و مزه استثنایی، و با گوشت آبدار همراه است. آنها اغلب میانه یا بزرگ هستند و شکل مخروطی دارند. پوست قرمز رنگ با اندکی سبز است. این میوه در پاییز و فقط برای یک ماه نگه داشته می گردد. آنها سیب های خوبی برای تهیه دسر هستند.
کورتلند
این سیب همه منظوره، در ژنو و نیویورک فراوری شد. این سیب دارای رگه های سبز مایل به قرمز و یک پس زمینه زرد است. گوشت سفید آن در برابر قهوه ای شدن مقاومت می نماید که باعث می گردد برای انواع سالاد و دسرها مناسب باشد. طعمش ترد، آبدار و شیرین است. با این حال، عطر و طعم خود را در طول ذخیره سازی از دست می دهد.
سیب امپراطوری، خواستگاه: ژنو، نیویورک
سیب های امپراتوری در دهه 1960 در ژنو، نیویورک معرفی گردیدند. آنها گرد، تیره رنگ و نارنجی، با بعضی از رگه های سبز هستند. گوشت سفید ترد است دارای طعم شیرین تارت و انگور است. سیب امپراطور بهتر از سیب درختی خورده می گردد، به خصوص زمانی که آنها ترد و آبدار هستند. آنها اغلب در سالاد و کیک ها استفاده می شوند.
گلدراش (GoldRush)
این سیب یکی از برترین سیب های خوشمزه است. همان طور که از نام آن تعیین است، آنها دارای رنگ طلایی هستند. گوشت میانه، جامد، و زرد کم رنگ است. آنها دارای اسیدیته بالا و طعم پیچیده ای هستند. گلدراش یک سیب دارای قابلیت نگهداری عالی است که دارای قابلیت ذخیره سازی تا هفت ماه است.
گالا (Gala)
این گونه ها در کانادا کشف شده است و یکی از برترین سیب های تازه است که موجود می باشد. گالا یک سیب کوچک و نازک است. این سیب دارای پایه قرمز با تکه های زرد یا سبز است. دارای گوشتی قوی و خوش بو است، با عطر وانیلی مانند شیرین. اگرچه گالا بهتر است تازه تازه مصرف گردد، برای تهیه سالاد و سس نیز عالی است.
خوشمزه طلایی
طلایی خوشمزه، بعلاوه به عنوان سیب زرد خوشمزه شناخته می گردد، که در غرب ویرجینیا، در ایالات متحده آمریکا ایجاد شد. آنها سیب های میانه تا بزرگ، با رنگ زرد روشن و طعم ملایم شیرین هستند. آنها پوست زرد کم رنگ دارند که مستعد آسیب تماشا است و از این رو باید با دقت مورد توجه قرار گیرند. این سیب ها در ماه سپتامبر برداشت می گردد و دومین نوع سیبی هستند که بسیار پر هوادار هستند. خوشمزه طلایی، برای ساخت سالاد و سس سیب عالی است، و از آن جهت است که به راحتی قهوه ای نمی گردد.
فوجی، خاستگاه: توکیو، ژاپن
سیب فوجی، همان طور که از نام آن پیداست، در ژاپن به وجود آمد، و از ریشه لغوی کوه فوجی گرفته شده است. این سیب ها اغلب بزرگ هستند. آنها قرمز رنگ به همراه رنگ زرد هستند. فوجی دارای طعم ملایم و شیرین است و بیش از حد اسیدی نیست. آنها برای هر نوع پخت و پزی برترین هستند، زیرا آنها دارای پوست ضخیم هستند که شکل آن را حفظ می نماید بدون آنکه بیش از حد مضر باشد. در ایالات متحده، این سیب ها در ماه اکتبر برداشت می شوند.
سیب اسمیت
این سیب ها احتمالاً به راحتی قابل تشخیص هستند (به علت رنگ سبز رنگ آنها). آنها از طریق ماریا ان اسمیت در استرالیا کشف شدند. سیب بزرگ اسمیت به سختی تازه خورده می گردد، اما اغلب در کیک و سالاد استفاده می گردد. این میوه دارای طعم تند، آبدار و اسیدی است در زمانی که رسیده باشد. این سیب دارای پوست سخت است، که اجازه می دهد آن را به خوبی ذخیره سازی نمایند. این نوع سیب در تمام طول سال در دسترس است، گرچه آن را در آوریل براشت می نمایند.
گرانشتاین (Gravenstein)
این سیب بومی ساوتلند جنوبی در دانمارک است. آنها در سال 1669 کشف شدند. آنها پوست سبز روشن و سبز مایل به زرد مایل به سبز دارند. این سیب بعلاوه دارای یک نوع قرمز است که به نام قرمز گرانشتاین شناخته شده است که قرمز با رنگ زرد است. برداشت گرانشتاین سخت است و برترین زمان مصرف آن، به صورت تازه است. آنها به علت طعم ترش آن زیاد مورد پسند نیستند، اغلب به کمپوت سیب و دسر سیب تبدیل می شوند.

ادامه این مقاله را در قسمت دوم مقاله مطالعه کنید.

منبع: Maya Pillai - NutiNeat

منبع: راسخون

به "اطلاعاتی جالب در خصوص تنوع سیب ها و خاستگاه آنها ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی جالب در خصوص تنوع سیب ها و خاستگاه آنها ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید