خطرناک ترین پل های دنیا کدامند؟ 32 پل ترسناک دنیا را بشناسید

به گزارش دانلود باران، پل از برترین اختراعات معماری در تاریخ بشر محسوب می گردد که موجب دسترسی به نقاط دور از دسترس یا صعب العبور یا کوتاه شدن جهتها می گردد؛ ولی برخی از این پل ها به مقدار ای قدیمی و فرسوده شده یا چنان بلند یا ترسناک هستند که بسیاری جرئت عبور از آنها را ندارند و ترجیح می دهند که از جهت دیگری استفاده نمایند. در این مقاله قصد داریم شما را با خطرناک ترین پل های دنیا آشنا کنیم: پل هایی که عبور از آنها ترسناک و حتی گاهی خطرناک است.

خطرناک ترین پل های دنیا کدامند؟ 32 پل ترسناک دنیا را بشناسید

همان طور که گفتیم پل از مهم ترین و تأثیرگذارترین اختراعات بشر است. اما با گذر سالیان، عبور از خیلی از پل های دنیا در نتیجه فرسودگی یا به علت شرایط ویژه و شایعات مختلف پیرامون آنها شاید چندان مطمئن نباشد. با این خطرناک ترین پل های دنیا آشنا شوید.

1. پل معلق حسینی در پاکستان (Hussaini Hanging Bridge)

پل معلق حسینی خطرناک ترین پل در دنیا محسوب می گردد و علت آن نیز در تصویر بالا کاملا تعیین است. این پل طنابی روی دریاچه بوریت (Borit) یعنی در قسمت بالایی رودخانه هنزه (Hunza River) قرار گرفته است. پل حسینی بسیار سست است و وقتی از روی آن عبور می کنید، به شدت تکان می خورد؛ یعنی اگر یک گام اشتباه بردارید، به رودخانه هنزه زیر پل سقوط می کنید. بااین حال افراد شجاع (یا نادان) دوست دارند با عبور از این پل شجاعت خود را محک بزنند.

2. پل آسمان لنگکاوی در مالزی (لنکاوی Sky Bridge)

این پل ترسناک در مالزی 122 متر ارتفاع دارد و بارها برای تعمیرات بسته شده است. بسیاری جرئت عبور از این پل را ندارند.

2 سال بسته بودن این پل به علت ناامنی آن، به شهرتش آسیب زده است. این شایعه نیز وجود دارد که این پل می تواند فرو بریزد.

3. پل هفت مایلی در فلوریدا (Seven Mile Bridge)

این پل که طول آن 7 مایل (11.27 کیلومتر) است در فلوریدا کیز قرار گرفته است و جزایر میانی را به جزیره اردک کوچک (Little Duck Key) متصل می نماید.

فلوریدا کیز (Florida Keys) مجمع الجزایری مرجانی در سواحل جنوبی استان فلوریدا است.

این پل در زمان ساخت از بلندترین پل های دنیا بود و برنده 8 جایزه شده است. شاید این پل به میزان پل آسمان لنگکاوی ترسناک نباشد، ولی حتی تصور اینکه در هوای طوفانی در وسط آن گیر بیفتیم نیز دلهره آور است.

4. پل طنابی در ایرلند شمالی (Carrick-a-Rede)

شاید این پل 20 متری چندان ترسناک به نظر نرسد، ولی افراد اندکی می توانند راستا رفت وبرگشت را از روی این پل عبور نمایند. البته آنها سقوط نمی نمایند و فقط جرئت دو بار عبور از روی پل را ندارند و ترجیح می دهند که راستا برگشت را با قایق طی نمایند.

این پل که 30 متر بالاتر از صخره های ناهموار و آبهای متلاطم قرار گرفته است، از جاذبه های گردشگری محسوب می گردد و برای عبور از آن باید بلیط خریداری کنید.

5. پل گذرگاه فریب در واشنگتن (Deception Pass Bridge)

پل گذرگاه فریب حتی از دور نیز بسیار ترسناک به نظر می رسد. این پل 55 متر از سطح آب ارتفاع دارد و جزایر ویدبی (Whidbey) و فیدالگو (Fidalgo) را به یکدیگر متصل می نماید.

در دهه 1900 مردم محلی با قایق از روی آب عبور می کردند ولی امروزه آنها از این پل استفاده می نمایند؛ البته شاید ما و شما هنوز هم استفاده از قایق را ترجیح بدهیم!

این پل سازه شگفت انگیزی است ولی چندان محکم به نظر نمی رسد.

6. پل جاودانه ها (Bridge of Immortals) در چین

پل جاودانه ها رشته کوه های هوانگ شان (Huangshan) در استان آنهویی (Anhui) جنوبی در شرق چین را به هم متصل می نماید. عبور از این پل سرگیجه آور بسیار ترسناک است، ولی چشم میزانای زیبایی دارد.

پل دیگری نیز در کناره این کوه وجود دارد که صرفا از چند تخته چوبی ساخته شده است. عبور از این پل بسیار هیجان انگیز است، ولی توصیه می کنیم که هنگام عبور از آن به پایین نگاه نکنید!

7. پل معلق گاسا (Ghasa) در نپال

این پل ترسناک یکی از راه های اصلی حمل ونقل برای مردم محلی در روستا است. این پل برای عبور مردم و احشام ساخته شده است و هر روز چوپانان و حیوانات از آن عبور می نمایند.

پل معلق گاسا بسیار باریک است و در ارتفاع زیادی بالای یک دره رودخانه ای قرار گرفته است. این پل در معرض بادهایی قرار گرفته است که به طور معمول در این منطقه می وزند. مردم محلی به این پل عادت نموده اند ولی بسیاری از گردشگران جرئت عبور از آن را ندارند، زیرا ظاهر پل طوری است که گویی الان می شکند! شاید این پل شنماینده و ناپایدار به نظر برسد، ولی نرده های بلندی دارد که آن را امن تر می نمایند.

8. پل استورزایساندت (Storseisundet) در نروژ

پل استورزایساندت از مشهورترین پل ها است. منظره روی پل بسیار شگفت انگیز است و این پل از محبوب ترین راستاهای گردشگری در نروژ به شمار می رود. منظره کوه ها بسیار عالی است و راستا پل نیز دلهره آور است. برخی این پل را جاده ای به ناکجاآباد توصیف می نمایند، زیرا به نظر می رسد که تا دوردست ها ادامه دارد.

9. پل کشوا چاکا (Keshwa Chaca) در پرو

بیشتر پل ها از چوب یا فولاد ساخته می شوند ولی این پل از علف های به هم بافته ساخته شده است! البته نگران نباشید؛ پل کشوا چاکا 500 سال دوام آورده است و می تواند وزن شما را تحمل کند.

اینکاها این پل را ساخته اند و برای ساخت آن از کارگران زیادی استفاده نموده اند. زنان طناب های کوچک و باریکی را بافته اند و مردان نیز با بافتن این طناب ها به یکدیگر طناب های قطور و بلندی بافته اند. حاصل کار پلی شده است که نشان دهنده توانایی های اینکاها و روش های جالب آنهاست.

10. پل اشیما اوهاشی (Eshima Ohashi) در ژاپن

ما معمار نیستیم، ولی به نظر می رسد که این پل قوانین فیزیک را زیر پا می گذارد. ارتفاع این پل 44 متر و شیب آن 6.1٪ است. ساخت این پل 7 سال طول کشیده است و بزرگ ترین پل با قاب صلب در ژاپن و سومین در دنیا است. اینکه چگونه اتومبیل ها از چنین سطح شیب داری پایین می آیند، ثابت می نماید که فیزیک جادوست.

پل با قاب صلب (rigid-frame bridge) به پلی گفته می گردد که در آن روبنا و زیرسازه محکم به هم متصل شده اند و به صورت واحدی پیوسته عمل می نمایند.

11. پل تریفت (Trift Bridge) در سوئیس

این پل در ارتفاع 170 متر از یخچال های طبیعی سوئیس و 100 متر از سطح دریا قرار گرفته است. از شهر گادمن (Gadmen) در رشته کوه های آلپ می توانید به این پل دسترسی داشته باشید.

پل تریفت از سال 2004 وجود داشته، ولی به علت بادهای سوئیس با مشکلاتی روبه رو بوده است. افزودن کابل های تثبیت نماینده در سال 2009 این پل را ایمن تر نموده است.

12. پل معلق لونگ جیان (Longjiang) در چین

پل معلق لونگ جیان که با نام پل رودخانه بلند نیز شناخته می گردد، شهرهای باوشان (Baoshan) و تنگچونگ (Tengchong) را به یکدیگر متصل می نماید. این پل طولانی ترین و مرتفع ترین پل معلق در سرتاسر آسیاست که ساخت آن 5 سال طول کشیده و در 2016 تکمیل شده است. این پل در مجموع 1189 متر طول دارد و ارتفاع آن 280 متر از سطح رودخانه است.

13. پل یو بِین (U Bein Bridge) در میانمار

شاید تصور کنید که این پل در حال تعمیر و بازسازی است، ولی این پل در تمام طول سال به همین شکل است. پل یو بین از روی دریاچه تانگ تامان (Taungthaman) عبور می نماید و 1.2 کیلومتر طول دارد.

این پل در سال 1850 ساخته شده است و گفته می گردد که قدیمی ترین پل ساخته شده از چوب درخت ساج در دنیا است. پل یو بین از جاذبه های گردشگری محبوب است و مردم محلی در طول پل سوغاتی می فروشند و می توانید پیاده از روی آن عبور کنید.

14. پل های ریشه درختان سبز (Living Root Bridges) در مِگالایا

این پل ها از بزرگ ترین جاذبه های مگالایا (از استان های شمال شرق هند) به شمار می فرایند و تقریبا دو قرن رشد نموده اند. طایفه خان این پل ها را از ریشه های درخت کائوچو ساخته اند. آنها ریشه های درخت را، تا زمانی که به سمت دیگر رودخانه توسعه یافتند، تغذیه کردند. با گذشت زمان، ریشه ها به یکدیگر گره خوردند و به میزان ای محکم شدند که بتوانند وزن زیادی را تحمل نمایند.

این پل ها می توانند هم زمان وزن 50 نفر را تحمل نمایند!

در واقع این پل ها زنده هستند و در 10 تا 15 سال می توانند به طول بیش از 30 متر برسند! وقتی ریشه ها کاملا رشد نمایند، می توانند تا 500 سال دوام بیاورند.

15. پل مارین بروک (Marienbruecke) در آلمان

پل مارین بروک در آلمان هدیه تولدی از سوی ولیعهد، ماکسی میلیان دوم (Maximilian II)، به دوستش ماری بود. آنها دوست داشتند که با یکدیگر از کوه بالا بفرایند و این پل منظرهی نفس گیر از قلعه و تنگه زیرش به آنها می داد.

پل مارین بروک مرتفع است، ولی طول کمی دارد و فقط برای لذت بردن از منظره قلعه مناسب است.

16. پل رویال جورج (Royal Gorge Bridge) در کلرادو

پل رویال جورج بلندترین پل معلق در آمریکا است. حتی نگاه کردن به این پل نیز موجب سرگیجه می گردد. این پل در ارتفاع 291 متری از رودخانه آرکانزاس قرار گرفته است و در سال های 1929 تا 2001 بلندترین پل دنیا بوده است. اکنون پل رویال جورج از جاذبه های گردشگری است.

17. پل های ریشه ای (هند)

ریشه های درهم پیچیده درخت فیکوس الاستیکا (Ficus elastica) این پل کاملا طبیعی را به وجود آورده است. قبایل War-Khasis و War-Jaintias متوجه شدند که چطور می توانند کاری نمایند که ریشه های درختان در جهت مناسبی رشد نمایند و این گذرگاه های زیبا را در هند به وجود بیاورند.

18. راه چوبی در آسمان (Plank Road in the Sky) در چین

این پل شامل تخته هایی چوبی است که در لبه قله کوه قرار گرفته اند. باتوجه به اینکه این پل در ارتفاع 2134 متر بالای سطح زمین قرار گرفته است، تعجبی ندارد که برای عبور از آن باید از هارنس ایمنی بهره ببرید. اگر مجبور شوید از کنار فرد دیگری عبور کنید، باید هارنس خود را باز کنید و پس از عبور از کنار او دوباره آن را وصل کنید.

19. کانوپی واک (Canopy Walk) در غنا

عبور از جنگل های زیبای بارانی از روی پلی به ارتفاع 40 متر و از میان نوک درختان هیجان انگیزتر می گردد. اگر بخت با شما یار باشد، شاید بتوانید چند مار، پرنده یا میمون را از نزدیک ببینید. کانادایی ها این پل را برای آوردن گردشگران به پارک ساختند. این راستا پیاده روی شامل هفت پل است که از طناب و تخته های چوبی ساخته شده اند.

20. پل حضرت موسی در هلند

این پل را پل حضرت موسی نامیده اند، زیرا مانند حضرت موسی که دریای سرخ را دو نیم کرد، این پل نیز آب را به دو قسمت تقسیم می نماید تا بازدیدنمایندگان بتوانند از میان آن عبور نمایند. پل در وسط خندقی قرار گرفته است و بازدیدنمایندگان می توانند در زمان عبور از آب، قلعه قرن هفدهمیِ فورت روور (Fort de Roovere) را ببینند. این قلعه برای جلوگیری از حمله فرانسه و اسپانیا ساخته شده بوده است.

21. پل رودخانه ویتیم (Vitim River Bridge) در روسیه

پل ویتیم از روی رودخانه ویتیم عبور می نماید. این پل از تخته های چوبی ساخته شده است که به نظر می رسد پوسیده شده اند. روسیه زمستان های سختی دارد و معمولا پل رودخانه ویتیم به علت یخبندان بسیار لغزنده است؛ بنابراین بهتر است که به جای این پل از راستا دیگری بهره ببرید.

22. پل پونته اوجالا (Puente de Ojuela) در مکزیک

پل پونته اوجالا از ترسناک ترین پل های دنیا است که در واقع برای شهر معدنی زیر خود ساخته شده است. این پل در 1989 تکمیل شد و در 1991 به عنوان جاذبه گردشگری افتتاح شد. امروزه فقط عابران پیاده از روی پل عبور می نمایند. شاید گیرافتادن در وسط پل، بدترین کابوس باشد.

23. پل سان شاین اسکای وی (Sunshine Skyway) در فلوریدا

پل باب گراهام سان شاین اسکای وی که محلی ها به آن پل سان شاین اسکای وی می گویند، از روی خلیج تامپا (Tampa Bay) عبور می نماید و طول آن 6668 متر است.

در 1980 پل اصلی پس از برخورد کشتی با یکی از پایه های پل تخریب شد و 35 نفر کشته شدند؛ ولی در 1987 مردم دوباره این پل را بازسازی کردند. پل سان شاین اسکای وی اکنون برای استفاده عموم باز است.

24. پل رودخانه سیدو (Sidu River Bridge) در چین

پل رودخانه سیدو مرتفع ترین پل در دنیا است. این پل فولادی در 2009 ساخته شده و هزینه ساخت آن 100 میلیون دلار بوده است. این پل در ارتفاع 488 متر از کف دره و 1524 متر بالاتر از دره رودخانه ای معلق است.

این پل دو بخش مجزای کشور را به هم متصل می نماید؛ این دو یخش پیش تر به علت رشته کوه ها قابل دسترسی نبودند. گرچه این پل از محکم ترین پل هایی است که تا به امروز ساخته شده است، هنوز هم عبور از آن ترسناک است.

25. پل ایا کازوراباشی (Iya Kazurabashi Bridge) در ژاپن

این پل در قرن دوازدهم روی دره ایا (Iya Valley) ساخته شده است و در ارتفاع زیادی بر بالای رودخانه ایا گاوا (Iya-gawa) در توکوشیما (Tokushima) در ژاپن قرار گرفته است. این پل از تخته های چوب و درختان انگور کوهی ساخته شده است.

گرچه نوسازی های تازه پل ایا کزوراباشی، آن را امن تر نموده است، این پل هنوز هم از ترسناک ترین پل های دنیا محسوب می گردد که عبور از آن خطرناک است.

26. پل میلو (Millau) در فرانسه

پل میلو بلندترین پل در دنیا است و عنوان بزرگ ترین پل کابلی اروپا را نیز دارد. طول پل 2438 متر و عرض آن 32 متر است. ارتفاع آن نیز قابل توجه است: 343 متر بالاتر از سطح زمین. این پل از دره گورج (Gorge Valley) در جنوب فرانسه عبور می نماید و ساخت آن 3 سال زمان برده است.

27. پل میان گذر دریاچه پونچاترین (Lake Pontchartrain Causeway) در آمریکا

پل میان گذر دریاچه پونچاترین از طولانی ترین و ترسناک ترین پل های دنیا است. درست است که این پل فقط 5 متر بالاتر از آب قرار گرفته است، ولی آب های زیر آن متلاطم و خطرناک است.

پل طولانی تر در این دو پل 23.83 مایل (38.35 کیلومتر) طول دارد و از 1969 عنوان طولانی ترین پل روی آب دنیا را از آن خود نموده است. پس از ساخت این پل مردم ساکن در ساحل شمالی به نیواورلئان دسترسی بهتری دارند، زیرا عبور از پل فقط 50 دقیقه زمان می برد.

28. پل معلق کاپیلانو (Capilano) در کانادا

پل معلق کاپیلانو پل معروفی در ونکوور کانادا است که شما را به اوج درختان مرتفع می برد. ارتفاع این پل 70 متر و طول آن 131 متر است. هرساله 800 هزار بازدیدنماینده به رودخانه کاپیلانو می آیند تا از روی این پل عبور نمایند و غرق در جنگل بارانی شوند.

این پل در 1889 ساخته شده و در دهه 1950 نیز بازسازی شده است.

29. پل شیشه ای معلق در چین

پل شیشه ای معلق از ترسناک ترین پل های دنیا است که در پارک زمین شناسی ملی شینی یوژا (Shiniuzhai National Geological Park) واقع شده و با طول 430 متر میان دو کوه قرار گرفته است.

هرساله هزاران بازدیدنماینده به این پل می آیند تا از منظره ها دیدنی عکس بگیرند. نگاه کردن از کف شیشه ای پل بسیار شگفت انگیز است، ولی اگر ترس از ارتفاع دارید، بهتر است دوست تان همراهتان باشد تا دست شما را بگیرد.

30. پل مکیناک (Mackinac Bridge) در آمریکا

پل مکیناک شبه جزایر بالا و پایین میشیگان را به هم متصل می نماید و 8038 متر طول دارد. این پل در 1956 ساخته شده و جاذبه گردشگری مهمی محسوب می گردد. این پل محکم ساخته شده و امن است، ولی وقتی بادهای شدیدی می وزد، بهتر است که از روی آن عبور نکنید؛ زیرا گفته می گردد که در بادهای بسیار شدید اتومبیل ها به هوا بلند می شوند.

31. پل کاوارو (Kawarau Bridge) در نیوزیلند

عده ای در حال بانجی جامپینگ در پل کاوارو

پل کاوارو جاذبه گردشگری محبوبی در نزدیکی شهر کویینزتاون (Queenstown) است. امروزه بیشتر گردشگران از این پل استفاده می نمایند و بسیاری برای بانجی جامپینگ به این پل می آیند.

بیشتر کوهنوردانی از این پل استفاده می نمایند که راستا معروف کویینزتاون را طی می نمایند. در تمام ساعات روز می توانید افراد پیاده، دوچرخه سواران و دوندگانی را ببینید که از روی پل عبور می نمایند.

32. پل اهریمنِ راکوتزبروک (Rakotzbrücke Devils Bridge) در آلمان

این پل به صورت قوسی شیب دار طراحی شده که وقتی بازتاب آن روی آب می افتد، دایره ای کامل شکل می گیرد. به این علت به این پل، پل اهریمن می گویند که تصور می گردد فقط شیطان می تواند چنین پلی را بسازد. حتی اگر جرئت عبور از روی پل را ندارید، می توانید از ساختار دایره ای جادویی آن عکس های زیبایی بگیرید.

در این مقاله، تعدادی از ترسناک ترین پل های دنیا را معرفی کردیم؛ پل هایی که عبور از آنها ترسناک و گاهی هیجان انگیز است. به نظر شما در این لیست کدام پل ها ترسناک تر و هیجان انگیزتر از بقیه هستند؟ دلتان می خواهد کدام یک را از نزدیک ببینید؟ شاد می شویم که در بخش ارسال دیدگاه، نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور

به "خطرناک ترین پل های دنیا کدامند؟ 32 پل ترسناک دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین پل های دنیا کدامند؟ 32 پل ترسناک دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید