با عوارض اعتیاد به کار قبل از دیر شدن آشنا شویم

به گزارش دانلود باران، کار کردن دلایل بسیاری دارد که کسب عایدی اولین و مهم ترین انگیزه آن است. شاید واژه ژاپنی کاروشی به گوش تان خورده باشد. این واژه به معنای مرگ ناشی از کار بیش از مقدار است. یعنی فرد انقدر به کار خود به صورت حرفه ای ادامه می دهد که در نهایت بر اثر فشارهای روانی و فیزیکی دچار سکته مغزی و قلبی می گردد. این واژه در کره جنوبی و چین هم رواج دارد. با مطالعه این مطلب متوجه می شوید که آیا شما یک فرد معتاد به کار هستید یا خیر. اگر هستید بهتر است برای حفظ سلامتی خود، از این عادت دست بکشید و به زندگی طبیعی بازگردید. شناسایی فرد معتاد به کار و چگونگی رهایی خود از این بند، در ادامه برای شما گردآوری شده است.

با عوارض اعتیاد به کار قبل از دیر شدن آشنا شویم

اعتیاد به کار چگونه است؟

1. اصطلاح workaholism به معنای اعتیاد به کار برای اولین بار در سال 1971 به وسیله وین اواتس (روانشناس) مورد استفاده نهاده شد و او آن را به اسم یک اجبار (درونی) یا احتیاج غیرقابل کنترل به کار بی وقفه تعریف کرد. از آن موقع به بعد روانشناسان و محققان بهداشت روانی بر سر این تعریف بحث دارند؛ اما آن را به طور رسمی نوعی اختلال روانیِ قابل تشخیص شناختند.

2. مت گلوویاک، مشاور حرفه ای بالینی در ایلینوی شرح می دهد: اعتیاد به کار شرایط پیچیده ای است که در آن فرد دچار وابستگی روانی، عاطفی و اجتماعی به کار می گردد. دکتر برایان باد، روانشناس بالینی و مدیر ارشد در یک مرکز درمان اعتیاد، شرح می دهد: مبتلایان اعتیاد به کار اغلب خود را مجبور به کار کردن می نمایند و در خاتمه به نتیجه کار رفتارهای پارانوئید نشان می دهند. پس این موضوع با عاشق کار خود بودن فرق دارد و در واقع فرد لذتی از انجام دادن کار خود نمی برد. فرد معتاد به کار، از این جهت شناخته می گردد که تعطیلات و اوقات راحتی خود را فدای کار کردن می نماید. کارهایی که می گردد روزها و ساعات دیگر هم انجام داد.

در این باره بخوانید:

چگونه سر بچه ها داد نزنیم؟

آیا کارفرما می تواند واکسن کرونا را الزامی نماید؟

اعتیاد به کار و مسائل بهداشتی

وقتی برای ترک وابستگی خود به کار کوشش می کنید ممکن است احساس کلافگی کنید. ترک این وابستگی می تواند به سطح بالایی از استرس، اضطراب، افسردگی و مسائل خواب هم منجر گردد. به دلیل استرس مزمن, بدن شما آغاز به نشان دادن اثراتی مانند فشار خون و سطح کورتیزول بالا می نماید؛ ولی به یاد داشته باشید که اعتیاد به کار شما را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد؛ از جمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و حتی مرگ. علاوه بر این، اعتیاد به کار می تواند روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد که منجر به تنهایی و افسردگی می گردد. گاهی اوقات، اعتیاد به کار می تواند فرد را دچار مسائل روانی از جمله اختلال وسواس اجباری یا اختلال دو قطبی هم کند.

اعتیاد به کار قابل درمان است

با توجه به موارد زیر می توانید خود را به سمت یک زندگی عادی سوق دهید و از وسواس فکری و بیش از مقدار کار کردن نجات پیدا کنید.

1. تنظیم ساعت معین مانند 8 ساعت کاری در روز

2. برای ساعت ناهار خود کار را متوقف کنید

3. زمانی را برای دوستان و خانواده خود اختصاص دهید

4. برای یاری کردن به خود از یک مشاور یاری بگیرید

منبع: هلث لاین

منبع: ایرنا زندگی

به "با عوارض اعتیاد به کار قبل از دیر شدن آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عوارض اعتیاد به کار قبل از دیر شدن آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید