آنالیز لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری

به گزارش دانلود باران، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در شورای اداری آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از آنالیز لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی دولت اطلاع داد.

آنالیز لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با اشاره به تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1388 گفت: در نتیجه اجرای این قانون بیش از 50 درصد مزایای معلمین حوزه آموزش و پرورش استثنایی شامل حق شغل و شاغل از بین رفت.

وی اضافه نمود: در ادامه بعضی از سازمان ها مثل سازمان پزشک قانونی، سازمان انتقال خون، سازمان زندان ها و سازمان دامپزشکی به وسیله راستا قانونی از مشمولیت این قانون خارج و از مزایای قبل از قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار شدند.

وی گفت: با عنایت به سختی کار معلمان آموزش و پرورش استثنایی سال گذشته در شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوبه ای گذرانده شد که این استثناء در مورد معلمان استثنایی هم اعمال گردد و با پیگیری صورت گرفته، استثنا شدن پرسنل استثنایی از قانون مدیریت خدمات کشوری هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت واقع شده است و نیازمند پیگیری تا حصول نتیجه است.

حسینی یکی از موضوعات مهم را احیا ساختار اداری سازمان استثنایی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1369 دانست و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان و با نامه وزیر آموزش و پرورش صدور احکام پرسنل استثنایی به ادارات آموزش و پرورش استان ها تفویض شده است و عوامل ذیحسابی هم در این ادرات مستقر شده اند.

معاون وزیر با اشاره مسائل ضریب 1.2همکاران استثنایی گفت: حل این مشکل نیازمند دویست میلیارد تومان اعتبار است که تقربیا اعتبار آن از سوی وزارت تامین شده است و به استان ها ابلاغ شده است. بعضی استان ها از این اعتبار در قالب سنوات ارفاقی استفاده نموده اند که باید هرچه سریع تر به وسیله وزارت برطرف مشکل گردد و هم چنین مسائل انتقال صندوق بازنشستگی هم در حال پیگیری است.

حسینی با اشاره به مسائل سامانه سیدا گفت: مسائل مربوط به سامانه سیدا احصا شده است و برای حل مشکل با مرکز فناوری اطلاعات وزارت و شرکت طراح برنامه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 203 باشگاه پیش کسوتان آموزش و پرورش استثنایی در کشور گفت: فعالیت این مرکز در ساعت های غیر آموزشی فرصتی است تا فرهنگیان تجربیات خود را در فضایی مفرح در اختیار یکدیگر قرار دهند. یک باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی در استان کرمانشاه وجود دارد و به زودی یک باشگاه پیشکسوتان دیگر هم در این استان ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آنالیز لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز لایحه استثنا شدن حوزه آموزش وپرورش استثنایی از قانون جامع خدمات کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید