بهترین راهکار ها برای بهبود کیفیت خواب

به گزارش دانلود باران، با برخی اقدامات ساده می توانید کیفیت خواب خود را ارتقا دهید.

بهترین راهکار ها برای بهبود کیفیت خواب

دانلود باران - تمامی مردم در پی راهکار هایی به منظور افزایش کیفیت خواب خود هستند. گرچه برخی افراد به اشتباه در این زمینه به قرص های خواب مراجعه می کنند؛ اما کمتر کسی می داند که با انجام برخی اقدامات ساده می توان کیفیت خواب را افزایش داد.

در این مطلب به اقدامات کوچک، اما موثر برای افزایش کیفیت خواب می پردازیم:

1- خاموش کردن تمامی دستگاه های الکترونیک: برای رهایی از نور آبی و یا مزاحمت های الکترونیک اطراف خود در ساعات شب اقدام به خاموش کردن تلویزیون، رایانه، تبلت و کنار گذاشتن گوشی تلفن همراه خود کنید.

2- قرار دادن یک بالش بین پا ها برای خلاصی از درد کمر: شاید یک کمردرد خفیف مانعی برای خواب شما تلقی نشود؛ اما می تواند در خواب عمیق اختلال ایجاد کند. قرار دادن یک بالش بین پا ها باعث کاهش فشار به پشت و قرار گرفتن بهتر ران ها کنار هم می شود.

3- بالش مناسب: اگر زمانی که صبح از خواب برمی خیزید احساس درد در ناحیه گردن و خستگی دارید، این موضوع به دلیل بالش نامناسبی است که استفاده می کنید. به طور معمول بکوشید گردن خود را در زمان خواب در حالت طبیعی خود قرار دهید. خوابیدن بر روی شکم بدترین حالت برای گردن است و بهتر است رو به پهلو بخوابید.

4- رعایت ساعت بدن: همواره بکوشید حتی در آخر هفته ها نیز در یک ساعت مشخص به بستر رفته و در یک ساعت مشخص از خواب برخیزید. این موضوع به مغز کمک می کند که برنامه ای مشخص برای استراحت داشته باشد.

5- اجتناب از کافئین مخفی: بسکمک از افراد می دانند که نباید در طول شب قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین بنوشند. با این حال، کمتر کسی می داند که برخی مسکن ها و دارو های کاهش وزن حاوی کافئین هستند. بروشور همراه با دارو ها را به دقت مطالعه کرده و در صورتی که دارو حاوی کافئین است از مصرف آن در طول شب اجتناب کنید.

6- ورزش و تحرک کافی: ورزش می تواند به خوابی دلچسب کمک کند؛ اما نباید این تحرکات به زمان خواب نزدیک باشند. به طور عمومی توصیه می شود 3 تا 4 ساعت پیش از خواب اقدام به انجام ورزش کنید.

7- هوشمندانه شام بخورید: به هیچ عنوان در وعده شام از غذا های سنگین و دیرهضم استفاده نکنید. بهتر است یک وعده سبک به همراه پنیر، شیر و غلات در شب مصرف کنید. خوردن شام را به انتهای شب موکول نکنید. خوردن شام در ساعات ابتدایی شب می تواند به هضم مناسب غذا و بهبود کیفیت خوابتان کمک کند.

منبع: وب ام دی

بیشتر بخوانید

دانلود باران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهترین راهکار ها برای بهبود کیفیت خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راهکار ها برای بهبود کیفیت خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید