بیوگرافی مارادونا ، از فقر و کوکائین تا ستاره فوتبال شدن!

به گزارش دانلود باران، فوتبال ورزشی است که در همه کشورهای دنیا صندلی ویژه و پررنگی دارد. به همین دلیل رقابت در آن بسیار شدید است و فردی که به ستاره در تیم های بین المللی تبدیل می گردد، بسیار کوشش نموده و البته که یک نبوغی دارد! مارادونا نیز یکی از ستاره های بین المللی فوتبال است که هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد. شاید شما نیز از هوادارانش باشید و دوست دارید با ببیوگرافی مارادونا به طور کامل آشنا شوید.

بیوگرافی مارادونا ، از فقر و کوکائین تا ستاره فوتبال شدن!

در این مطلب می خواهیم به طور کامل بیوگرافی مارادونا که بسیار جالب است را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

بیوگرافی مارادونا

کودکی و نوجوانی مارادونا

دیگو مارادونا در 30 اکتبر 1960 در شرایط نامناسب مالی خانواده در شهری به نام ویلا فیوریتو در نزدیکی بوینوس آیرس به عنوان چهارمین فرزند توتا و چیتوری مارادونا متولد شد. وقتی او کودکی سه ساله بود توپی را به عنوان هدیه تولد از پسر خاله اش دریافت کرد. از آن به بعد این توپ علاوه بر یک هدیه ارزشمند به یک دوست وفادار برای او تبدیل شد که همواره با او بود.

مارادونا از همان سنین نوجوانی استعداد فوق العاده ای در انجام حرکات ضربه ای با توپ داشت. وقتی تنها هشت سال داشت برای تست دادن به آرژانتینو جونیورز رفت. مربیان از دیدن کارهایی که او با توپ می کرد شگفت زده شده بودند و باورشان نمی شد که او تنها یک کودک هشت ساله باشد. تا حدی که می گفتند او سن خود را دروغ گفته است و دوباره کارت شناسی اش را گرفتند تا آنالیز نمایند و دیدند که واقعا هشت سال دارد. کارهایی که او انجام می داد خیلی بیشتر از سنش بود. آن روز مربیانی که نمایش زیبای او را دیدند تصمیم گرفتند وی را تعلیم داده تا به صورت تکنیکی ورزش فوتبال را ادامه دهد. بعدها او را دائما به برنامه های تلویزیونی دعوت می کردند تا کارهای فوق العاده اش با توپ را به همه مردم نشان دهد.

اولین بازی رسمی ماردونا

او اولین بازی رسمی خود را در سال 1976، درست 10 روز قبل از تولد شانزده سالگی اش انجام داد. با استعدای که از خود نشان داده بود چهار ماه بعد، اولین بازی خود را در تیم ملی آرژانتین مقابل مجارستان انجام داد و به جوان ترین بازیکن آرژانتین تا آن موقع تبدیل شد. دو سال بعد به دلیل اینکه احساس می شد هنوز خیلی جوان است از تیم ملی فاصله گرفت و در تیم ملی زیر 20 سال، تیمی که او را از کودکی حمایت نموده بود، با سرمربی گری بوکا بازی کرد. با وجود اینکه او فقط یک فصل برای بوکا بازی کرد، همان یک فصل را به دوره ای ویژه و طلایی برای بوکا تبدیل کرد. او با 28 گل در 40 بازی، عنوان قهرمانی لیگ فزونی را برای بوکا به دست آورد.

پیوستن مارادونا به تیم بارسلونا

مارادونا در سال 1983 در 26 ژوئن با پیشنهاد 7.3 میلیون دلاری در ال کلاسیکو بازی کرد و نمایش شگفت انگیزی را در برابر رئال مادرید به نمایش در آورد. با این حال در لالیگا نتوانست آن طور که از او انتظار داشتند ظاهر گردد. زیرا دائما با کارکنان زمین بدرفتاری می کرد و گاه و بی گاه غیبش می زد. حتی زمانی فرا رسید که او را با کوکائین دستگیر کردند. این کارهای او در نهایت منجر به اخراجش از تیم بارسلونا شد.

اما دوباره در سال 1984 با توافق 13 میلیون دلاری، با تیم ناپل قرارداد بست. بعدها او با تیم های شناخته شده دیگر دنیا در ایتالیا و اسپانیا نیز بازی کرد. وی حدود 20 سال در زمین بازی کرد و مجموعا 259 گل را در تیم های معروف دنیا به ثمر رساند.

زندگی شخصی مارادونا

با وجود موفقیت های فراوانی که مارادونا در زمینه فوتبال داشت، اما وی از زندگی شخصی خوبی برخوردار نبود. در آن موقع خبرنگارها می گفتند که وی با طایفه ای به نام جولیانو در ارتباط است و در یکی از مهمانی های آن ها دیده شده بود و به همین دلیل از اواخر دهه 80 معتاد به کوکائین شد. زندگی او در ناپل بدتر شد و مطبوعات آغاز به نوشتن در خصوص او و معشوقه وی به نام کریستیانا سیناگرا و فرزندشان کردند که در سال 1986 و بدون اطلاع عمومی متولد شده بود و تا مدت ها مارادونا این ارتباط را انکار می کرد. وی به دلیل اینکه به همراه کوکائین دستگیر شد حدود 15 ماه از بازی تعلیق شد تا خاتمه تصمیم به ترک آن گرفت و تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفته و کوکائین را ترک کرد. او بازی های مختلفی را پس از بهبودش انجام داد و در نهایت در سال 2008 به عنوان سرمربی تیم آرژانتین منصوب شد و تا سال 2010 موقعیت خود را حفظ کرد و به دلیل باخت در برابر آلمان با نتیجه 0-4 از تیم آرژانتین اخراج شد.

علت شهرت مارادونا در فوتبال

علت اصلی شهرت این فوتبالیست آرژانتینی، توانایی فوق العاده او در کنترل توپ و ایجاد فرصت های ناب گل زنی برای خودش و هم تیمی هایش است. مارادونا در کل دهه 1980 به عنوان فزونین فوتبالیست دنیا شناخته می شد. وی در تیم های زیادی در کشورهای آرژانتین، ایتالیا و اسپانیا بازی کرد و در تیم ملی آرژانتین که در سال 1986 به خاطر وجود مارادونا قهرمان جام دنیای شد، به ستاره فوتبال تبدیل شد.

با این حال، در آرژانتین، مارادونا همواره بیش از یک قهرمان ورزشی بود. از نظر مردم آرژانتین او یک شخصیت الهی بود. در کتاب های تاریخی مربوط به آن موقع نوشته شده است که: او ترکیبی از ورزشکاری مایکل جردن، قدرت باب روت و قابلیت پذیری انسانی مایک تایسون بود؛ در کشوری که از ناامیدی های اجتماعی بسیار و چندین دیکتاتوری نظامی رنج می برد، جان سالم به در برد و به بتی از امید برای میلیون ها نفر تبدیل شد.

افتخارات دیگو مارادونا

باشگاهی

1. آرژانتین - بوکا جونیورز

قهرمان لیگ برتر آرژانتین در سال 1981

2. اسپانیا - بارسلونا

قهرمان کوپا دل ری در سال 1983

قهرمان کوپا دی لالیگا در سال 1983

قهرمان سوپرجام فوتبال اسپانیا در سال 1983

3.ایتالیا - ناپولی

قهرمان سری آ (2) در سال های 87-1986، 90-1989

قهرمان جام حذفی ایتالیا در سال های 1986-87

قهرمان لیگ اروپا در سال 1989

قهرمان سوپرجام ایتالیا در سال 1990

نایب قهرمان سری آ (2) در سال های 88-1987، 89-1988

نایب قهرمان جام حذفی ایتالیا در سال های 89-1988

ملی

تیم ملی آرژانتین

قهرمان جام دنیای فوتبال زیر 20 سال در سال 1979

قهرمان جام دنیای در سال 1986

نایب قهرمان جام دنیای در سال 1990

تصاویری زیبا از دیگو مارادونا

سخن آخر

با وجود زندگی شخصی جنجالی مارادونا، تأثیر وی در بازی فوتبال دنیای قابل انکار نیست. میشل پلاتینی (رئیس سابق فدراسیون یوفا) وقتی در خصوص مارادونا از وی سؤال شد، گفت: کارهایی که من می توانم با یک توپ فوتبال انجام دهم، او می توانست با یک پرتقال انجام دهد. حتی فراتر از استعداد شگفت انگیز خود در زمین، مارادونا به عنوان کسی شناخته می شد که هرگز از حرف زدن در خصوص موضوعات مختلف تیم به نمایندگی از هم تیمی هایش هراسی نداشت و بیشتر اوقات مسائل تیم به وسیله او حل می شد.

به خواندن بیوگرافی فوتبالیست های مشهور علاقه دارید؟ پس پیشنهاد می کنیم حتما در انگیزه بیوگرافی علی دایی و حواشی وی در فضای مجازی را نیز بخوانید.

منبع: مجله انگیزه

به "بیوگرافی مارادونا ، از فقر و کوکائین تا ستاره فوتبال شدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی مارادونا ، از فقر و کوکائین تا ستاره فوتبال شدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید