تا به امروز 460 هزار نفر در فارس کرونا گرفته اند

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برابر آخرین آمارها، تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز در فارس به مرز 460 هزار نفر رسیده است.

تا به امروز 460 هزار نفر در فارس کرونا گرفته اند

سید روح الله حسینی چهارشنبه 21 مهر به دانلود باران گفت: تعداد تست های تشخیصی مولکولی و سریع کروناویروس تهیه شده در استان فارس از ابتدا تا به امروز در مجموع بیش از یک میلیون و 582 هزار و 925 مورد بوده که منجر به شناسایی 459 هزار و 585 بیمار مثبت مبتلا به کووید-19 شده است.

257 بیمار دیگر راهی بیمارستان ها شدند

حسینی با بیان اینکه 257 بیمار نو طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، ادامه داد: هم اکنون هزار و 878 بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، 194 بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بعلاوه از جان باختن 6 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد و گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون هم به عدد شش هزار و 792 نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال ابراز خرسندی کرد که از ابتدای شیوع تا به امروز، 444 هزار و 728 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 شناسایی شده در فارس، بهبهود یافته اند.

تزریق حدود 4 میلیون و 250 هزار دُز واکسن کرونا

حسینی با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و 729 هزار و 406 دُز نوبت اول واکسن و یک میلیون و 519 هزار و 845 دُز نوبت دوم واکسن کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، اضافه کرد: بعلاوه با تزریق 93 هزار و 156 دُز واکسن طی روز گذشته، مجموع اندازه تزریق واکسن کرونا در فارس، به چهار میلیون و 249 هزار و 251 دُز رسید.

پاییز بی خطر با رعایت بهداشت

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز گفت: با ورود به فصل پاییز و پیش بینی کاهش دما در روزهای آینده، با خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزای فصلی و سایر ویروس هایی که دستگاه تنفسی را درگیر می نماید، روبرو هستیم؛ بنابراین ضروری است با رعایت دقیق نکات پیشگیری نماینده و شیوه نامه های بهداشتی، علاوه بر کرونا، از ابتلا به بیماری های شایع فصل سرما نظیر آنفلوانزا هم پیشگیری کنیم.

این متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد که افراد هرچه سریعتر برای دریافت واکسن کرونا با هدف تسریع در افزایش ایمنی جامعه و بازگشت به شرایط عادی، اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تا به امروز 460 هزار نفر در فارس کرونا گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز 460 هزار نفر در فارس کرونا گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید