توصیه هایی برای افزایش سطح انرژی در مبتلایان به ام اس

به گزارش دانلود باران، احساس خستگی یکی از مسائل اساسی در بیشتر بیماران مبتلا به ام اس است که می توان این علامت آزاردهنده را با اعمال تغییراتی در سبک زندگی و در صورت لزوم مصرف دارو کنترل کرد.

توصیه هایی برای افزایش سطح انرژی در مبتلایان به ام اس

علائم متعددی وجود دارد که می تواند در بروز احساس خستگی ناشی از ابتلا به بیماری ام اس نقش داشته باشد که بعضی از آنها عبارتند از:

- علائم شبانه از قبیل مثانه بیش فعال، احساس درد مداوم یا اسپاسم عضله که می تواند بیمار را از خواب مطلوب محروم کند.

- افسردگی که می تواند انرژی بیمار را تخلیه نموده و باعث مسائل خواب گردد.

- محدودیت های حرکتی که می تواند شما را مجبور به صرف انرژی بیشتر برای انجام کارهای روزمره مانند راه رفتن، استحمام و آشپزی کند.

- عدم ورزش کردن که می تواند مانع از تناسب اندام و حفظ وزن سالم در بیمار گردد.

همچنین نوع خاصی از خستگی ناشی از بیماری ام اس موسوم به Lassitude است که معمولا روزانه اتفاق می افتد و در طی روز و در اثر گرما تشدید می گردد.

زندگی کردن همراه با احساس خستگی مداوم کار آسانی نیست. احساس خستگی مکرر باعث می گردد انجام کارهای معمولی که در خانه و محل کار برنامه ریزی نموده اید، سخت گردد.

نکاتی برای بهبود سطح انرژی بدن در مبتلایان به ام اس

به بیماران مبتلا به ام اس توصیه می گردد که برای یافتن عوامل موثر در بروز احساس خستگی با پزشک خود مشورت نموده و برای به حداکثر رساندن سطح انرژی خود برنامه ای تهیه کنند.

شبکه خبری سی ان ان به معرفی بعضی از این راهکارها اشاره نموده است:

- با پزشک خود در خصوص درمان علائمی مانند مثانه بیش فعال، اسپاسم عضلات و افسردگی که می تواند خواب شما را مختل کند، صحبت کنید. اگر از کمبود خواب خسته شده اید از پزشک خود در خصوص تاثیر مصرف داروی خواب مشورت بگیرید.

- به کاردرمانی یا فیزیوتراپی مراجعه کنید. در صورت احتیاج روش های صرفه جویی در انرژی برای رفت و آمد و انجام کارهای روزمره همچون استفاده از عصا یا واکر را بیاموزید.

- با تایید پزشک به طور مرتب ورزش کنید. وقتی خسته هستید ورزش کردن ممکن است آخرین کاری باشد که بخواهید انجام دهید. اما در واقع می تواند به بیمار در حفظ فرم بدن یاری کند و سطح انرژی او را افزایش دهد.

- در خصوص توانایی انجام کارها واقع بین باشید. فهرست کارهای روزانه را اولویت بندی نموده و آغاز به انجام کارهای مهمتر کنید. در صورت لزوم در بین انجام کارها استراحت کنید. در چشم پوشی از انجام کارهایی با اولویت کمتر، تردید نکنید یا دست کم از دیگران یاری بگیرید.

- از بالا رفتن بیش از حد دمای بدن خودداری کنید زیرا می تواند انرژی بدن را هدر دهد. در روزهای گرم میزان مایعات بیشتری بنوشید و از دستگاه تهویه هوا یا خنک کننده بهره ببرید. انجام فعالیت در فضای باز را به صبح زود یا عصر که هوا خنک تر است موکول کنید.

- متدهای ریلکسیشن (آرامش بخشی) مانند تمرینات تنفسی، یوگا، تای چی یا مراقبه را بیاموزید.

- از پزشک خود در خصوص داروهای مقابله کننده با احساس خستگی مشورت بگیرید.

منبع: همگردی

به "توصیه هایی برای افزایش سطح انرژی در مبتلایان به ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای افزایش سطح انرژی در مبتلایان به ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید