خبرنگاران جدیدترین اطلاعات کرونا به نقل از گاردین

به گزارش دانلود باران، تهران - خبرنگاران - بیماری کویید 19 ازسوی یکی از اعضای ناشناخته خانواده ویروس های کرونا در ووهان چین شروع شد. این ویروس مانند سایر اعضای خانواده خود از حیوانات به انسان منتقل شده است.

خبرنگاران جدیدترین اطلاعات کرونا به نقل از گاردین

به گزارش پایگاه خبری گاردین به آنالیز ابعاد مختلف این بیماری پرداخت که در ذیل می خوانیم:

آیا انواع دیگری از ویروس کرونا وجود دارد؟

پیش از این دو بیماری Severe acute respiratory syndrome یا Sars و Middle Eastern respiratory syndrome یا Mers نیز توسط ویروس های کرونا از حیوانات به انسان منتقل شده اند. در سال 2002 میلادی بیماری سارس در 37 کشور شیوع یافت، 8 هزار نفر را بیمار کرد و 750 نفر را به کام مرگ فرستاد. انتقال مرس بین انسان ها دشوارتر از سارس بود، اما نرخ مرگ بالاتری داشت و 35 درصد از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند.

علایم ابتلا به ویروس کرونا

این ویروس موجب بروز ذات الریه می گردد. افراد مبتلا به این ویروس دچار سرفه، تب و تنگی نفس می شوند. در موارد شدید ممکن است ریه از کار بیافتد. از آنجا که این نوع ذات الریه به دلیل ورود ویروس به بدن رخ می دهد، آنتی بیوتیک ها کارآیی ندارند. همچنین داروهای ضدویروسی که برای سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرند نیز روی این ویروس تاثیری ندارند. بهبود شخص بیمار کاملا به شرایط سیستم ایمنی وی بستگی دارد و بسیاری از قربانیان این ویروس شرایط سلامت ضعیفی داشته اند.

آیا ویروس از شخصی به دیگری منتقل می گردد؟

کمیسیون ملی سلامت چین در ماه ژانویه انتقال این ویروس را از انسان به انسان تایید کرد و چنین انتقالی در سایر کشورها نیز به وقوع پیوسته است.

تا کنون چند نفر به این این ویروس آلوده شده اند؟

به گزارش مرکز سیستم ها، علوم و مهندسی دانشگاه جان هاپکینز، تا روز 9 مارس بیش از 110 هزار نفر در بیش از 80 کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند. بیش از 3800 نفر نیز در سراسر دنیا در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست داده اند که بیش از 3000 نفر از جان باختگان در سرزمین اصلی چین بودند. حدود 62 هزار نفر نیز بهبود کامل یافته اند.

چرا کرونا از آنفلوانزا خطرناک تر است و متخصصان تا چه حد نگران هستند؟

هنوز معین نیست ویروس کرونا تا چه حد خطرناک است و تا زمان گرآوری اطلاعات بیشتر، نمی توان پاسخی به این سوال داد. معمولا نرخ مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای فصلی زیر یک درصد است و سالانه موجب مرگ 400 هزار نفر در دنیا می گردد. نرخ مرگ ناشی از سارس بیش از 10 درصد است.

درخصوص شدت مسری بودن این بیماری نیز اطلاعات چندانی در دست نیست. تفاوت قابل توجه کرونا و آنفلوانزا در این است که کرونا بر خلاف آنفلوانزا واکسن ندارد و به همین علت افراد مسن یا مبتلا به اختلالات تنفسی یا ضعف سیستم ایمنی در مقابل کرونا آسیب پذیر هستند.

در صورت احساس ناخوشی، شست وشوی دست ها و دوری از سایرین دارای اهمیت زیادی است. یکی از راهکارهای منطقی برای کاهش بار سیستم سلامت جامعه، تزریق واکسن آنفلوآنزا است.

چه افرادی در معرض بیشترین خطر قرار دارند؟

هر دو ویروس کرونا و آنفلوانزا برای افراد بالای 65 سال و افراد دارای بیماری های مزمن یا دارای سیستم ایمنی ضعیف، خطرناک هستند. میزان مرگ مردانی که دهه چهارم زندگی خود را سپری می نمایند و به ویروس کرونا آلوده شده اند، در مقایسه با زنان به ویژه در کشور چین بالاتر است، اما در خصوص آنفلوانزای فصلی چنین الگویی وجود ندارد.

ظاهرا آنفلوانزا برای بچه ها خطرناک تر است، اما اغلب بچه های که به ویروس کرونا مبتلا می شوند، علایم خفیفی داشته یا فاقد علایم این بیماری هستند.

آنفلوانزا برای زنان باردار نیز یک ویروس خطرناک محسوب می گردد، اما هنوز معین نیست که کرونا تا چه حد برای این افراد خطرناک است.

آیا ویروس کرونا با گرم شدن هوا از بین می رود؟

واقعیت این است که ویروس کرونا یک ویروس جدید است و هیچ اطلاعاتی از نحوه اثرگذاری آب و هوا بر آن وجود ندارد.

پایگاه خبری دی اتلنتیک هشدارهای مقابله با ویروس کرونا را به روزرسانی و منتشر نموده است:

- به اخبار جعلی و شایعات توجه نکنید

- مرتب دست ها را بشویید

- از حوله شخصی بهره ببرید

- با یکدیگر دست ندهید

- از بغل کردن بپرهیزید

- صورت خود را لمس نکنید

- سطوح را مدام ضد عفونی کنید

- گوشی خود را حداقل روزی یکبار تمیز کنید

- ماسک بزنید

- از انبارکردن مواد غذایی و شوینده خودداری کنید

- بعضی از داروها و وسایل ضروری را در خانه نگهداری کنید

- از مایع ضدعفونی نماینده دست بهره ببرید

- مدام پیشرفت های پزشکی در این زمینه و توصیه های بهداشتی را پیگیری کنید

- از سفر غیر ضروری اجتناب کنید

- تا حد امکان در خانه بمانید

-آرامش خود را حفظ کنید

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جدیدترین اطلاعات کرونا به نقل از گاردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جدیدترین اطلاعات کرونا به نقل از گاردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید