درخواست بیش از 100 کشور برای تحقیق بهداشت جهانی درباره کرونا

به گزارش دانلود باران، بیش از 100 کشور قصد دارند پیش نویس قطعنامه ای را به سازمان جهانی بهداشت ارائه نمایند که در آن خواهان تحقیق مستقل این سازمان درباره شیوع ویروس کرونا شده اند.

درخواست بیش از 100 کشور برای تحقیق بهداشت جهانی درباره کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، بیش از 100 کشور امروز (دوشنبه) در هفتادوسومین مجمع دنیای بهداشت، پیش نویس قطعنامه ای را پیشنهاد داده و خواهان تحقیق مستقل سازمان دنیای بهداشت در مورد همه گیری ویروس کووید19 شده اند.

به نوشته وبگاه شبکه سی ان ان، کشورهایی مختلفی از جمله استرالیا، هند، نیوزیلند، روسیه و بریتانیا از این پیشنهاد حمایت نموده اند. اتحادیه اروپا و اعضای آن هم جزو حامیان این حرکت هستند اما نام آمریکا در میان امضاکنندگان دیده نمی گردد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا، آمریکا انگشت اتهام را به سمت چین گرفته و این کشور را به پنهان کاری و ارائه نادرست اطلاعات درباره این بیماری متهم نموده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین سازمان دنیای بهداشت را به داشتن گرایش به سمت چین متهم نموده و چندی پیش در بحبوحه بحران دنیای این بیماری، اظهار داشت حمایت اقتصادی کشورش از این سازمان را تعلیق نموده است. اقدامی که انتقادهای زیادی را در سراسر دنیا متوجه خود کرد. اتهامات آمریکا علیه چین در حالی است که این کشور تا به امروز مدرکی در اثبات آن ارائه ننموده و چین نیز همیشه آنها را رد نموده است.

هفته گذشته چین سیاستمداران آمریکایی را دروغگو خواند و اظهار داشت آن ها با اتهام زنی به دنبال منحرف کردن توجهات از عملکرد نامناسب خود در مقابله با همه گیری کرونا هستند.

طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ 808 مورد جدید، مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده آمریکا به 89 هزار و 562 نفر رسید. این آمار و ارقام همچنان حاکی از آن است که در بازه زمانی مذکور، ابتلای 18 هزار و 937 مورد جدید به این بیماری مورد تأیید نهاده شد تا مجموع مبتلایان در ایالات متحده آمریکا به یک میلیون و 486 هزار و 757 نفر برسد.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، تا به امروز حداقل چهار میلیون و 801 هزار و 875 نفر از مردم دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند که از آن میان 316 هزار و 671 نفر جان خود را از دست دادند و یک میلیون و 858 هزار و 170 نفر بهبودی پیدا نموده اند. آمریکا همچنان در صدر کشور دنیا با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و فوتی های کرونا نهاده شده است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس

به "درخواست بیش از 100 کشور برای تحقیق بهداشت جهانی درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست بیش از 100 کشور برای تحقیق بهداشت جهانی درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید