راه چاره خلاصی از شوره های ناخواسته

به گزارش دانلود باران، دکتر قنامی در تبادل نظر با رادیو سلامت با بیان این که شوره سر واژه کلی است که به کار می بریم و دلیل های زیادی در بروز و تشدید آن دخیل است، اضافه نمود: شوره سر، حاصل رشد نوعی میکروب طبیعی پوست به نام مالاسزیاست که روی پوست سر رشد و مواد اسیدی فراوری می نماید که باعث ایجاد قرمزی در پوست می گردد.

راه چاره خلاصی از شوره های ناخواسته

چون این میکروب، چربی دوست است و پوست سر نیز خیلی چرب است از این بیماری به نام درماتیت سبورئیک یاد می گردد. این بیماری بیشتر پوست سر، ابرو ها و داخل گوش را درگیر می نماید و بیشتر در سن بلوغ خودش را نشان می دهد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه نمود: شوره سر غیر از شوره چرب، شوره خشک نیز دارد که این ها می تواند در بیماری هایی که پوست سر را خشک می نماید همانند کم کاری تیروئید و تعریق، بیشتر گردد یا خانم هایی که حالت رنگی شدید و پوسته پوسته روی سرشان ایجاد می گردد که آن هم شوره خشک است.

وی اعلام کرد: بسته به نوع حساسیت های افراد، ما شاهد شوره سر هستیم. آلرژی و حساسیت می تواند ارثی باشد و در نتیجه شوره سر هم می تواند ارثی باشد، اما شوره سر از نوع چرب، معمولا پایه ژنتیکی ندارد و، چون میکروب طبیعی است، نمی توانیم آن را ریشه کن کنیم. از این رو در شوره های چرب، هدف ما کنترل و درمان آن است که راه های درمان شوره سر را پزشک متخصص تشخیص می دهد و فرد حتما باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر قنامی توضیح داد: در نوع شوره چرب ممکن است چربی ناحیه های مختلف سر متفاوت باشد و در نتیجه شدت شوره هم فرق دارد. کسی که جلوی سرش را دستکاری می نماید، تحریک چربی هایش بیشتر می گردد. این متخصص پوست و مو در انتها توضیح داد: درماتیت سبورئیک چرب، پوست و داخل ابرو، خط خنده، شیار کنار بینی، و... را درگیر می نماید و این موارد همه یک نوع از شوره چرب هستند که درمان آن ها یکی است، اما محل شوره متفاوتی دارند.

منبع: روزنامه جام جم

منبع: فرارو

به "راه چاره خلاصی از شوره های ناخواسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره خلاصی از شوره های ناخواسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید