ساخت جواهرات بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی است

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران/یزد پیشران پیروز گوهرتراشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد از خلاقیت در تولیدات متفاوت، بازاریابی و بسته بندی به اسم رموز پیروزیت خود در این حوزه یاد می نماید.

ساخت جواهرات بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی است

در پی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان یزد به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد زیادی از علاقه مندان به صنایع دستی در این طرح، در رسته شغلی تراش سنگ های قیمتی ثبت نام نموده و در حال آموزش و توانمند شدن جهت فراوری کالای با کیفیت جهت اتصال به بازار هستند.

علی اصغر توکلی یکی از پیشران های پیروز این طرح که در حوزه تراش سنگهای قیمتی درای هفت سال سابقه فعالیت است، در گفت وگو با خبرنگار دانلود باران اسم می نماید: فرایند ساخت جواهرات، در سه دهه اخیر، بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی بوده است و با توجه به این که صنعت مذکور اصولاً تابع مکان و زمان و مستلزم ایجاد کارگاه خاصی نیست، از جهات مختلفی با مختصات مشاغل خانگی همخوانی دارد و از گزینه های مناسب جهت رونق و توسعه مشاغل خانگی محسوب می گردد.

وی در ادامه از آشنایی خود با این طرح به وسیله جهاددانشگاهی و تبلیغات در فضای مجازی خبر می دهد و در خصوص اهمیت توسعه مشاغل خانگی می گوید: فراوری در منزل و فراوریات خانگی مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه های جاری و امید به زندگی، فعال بودن و جلوگیری از افسردگی خانواده ها و یاری به مخارج زندگی به ویژه در شرایط مالی حاکم بر جامعه و شرایط کرونایی موجود، به همراه دارد.

توکلی با تاکید بر این نکته که استفاده از خلاقیت و نوآوری و فراوری محصولات متنوع منجر به توسعه هر نوع کسب و کاری از جکله مشاغل خانگی می گردد، اظهار می نماید: به همین دلیل هم به منظور تقویت رقابت پذیری فراوریات خود با دیگر رقبا به فراوری محصولات متفاوت و مبتنی بر احتیاج بازار در پی آشنایی با سلیقه های مختلف اهتمام داریم و خوشبختانه تا به امروز با توجه به کیفیت بهتر فراوریات خود تاحدودی در رقابت با رقبایمان پیروز بوده ایم.

این فعال حوزه تراش سنگ های قیمتی در این رابطه به اقدامات انجام شده در جهت استفاده از بسته بندی های مختلف، چاپ شناسنامه محصولات، برخورداری از برند معتبر و جلب اعتماد مشتری هم اشاره می نماید.

توکلی در سرانجام هم از همکاری خود با مجموعه جهاددانشگاهی در جهت رونق کسب و کارهای خانگی در استان ابراز خرسندی می نماید و می گوید: گوهرتراشی یکی از کسب و کارهای عالی با سرمایه گذاری نسبتاً کم است و خوشبختانه با اعتبار جهاددانشگاهی، افراد زیادی در کلاس ها و کارگاه های آموزشی شرکت داشته اند که امیدواریم شاهد تحول خوبی در این بخش باشیم.

طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی در سه مرحله آموزش، توانمندسازی و اتصال به بازار که زنجیره کاملی از رونق کسب و کارهای خانگی را شامل می گردد، می تواند راهگشاری موثری برای کاهش بیکاری در استان و کشور باشد.

در این طرح از پیشران های پیروز صنوف و رسته های مختلف شغلی برای انتقال تجربیات به متقاضیان مشاغل خانگی و دسترسی آنها به بازارهای ملی و جهانی بهره گرفته شده که در این میان، رسته تراش سنگ و جواهر با توجه به ظرفیت های غنی ساخت طلا و جواهرات در استان یزد می تواند منشاء تحولات خوبی در مقوله اشتغال و فراوریات این حوزه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت جواهرات بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت جواهرات بیش از هر زمان دیگری رو به پیشرفت و ترقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید