سوپرجام؛ قهرمان قهرمانان فوتبال چه کسی می شود؟

به گزارش دانلود باران، دیدار سوپرجام فوتبال ایران میان قهرمان های لیگ برتر و جام حذفی در فصل گذشته عصر دوشنبه در ورزشگاه سیرجان برگزار خواهد شد.

سوپرجام؛ قهرمان قهرمانان فوتبال چه کسی می شود؟

به گزارش گروه ورزشی دانلود باران، برگزاری دیدار سوپرجام که در بیشتر کشورهای دنیا یک عرف محسوب می شود، چندسالی است در فوتبال ایران نیز مُد شده و میان قهرمان های لیگ برتر و جام حذفی برگزار می شود.

این دیدار البته در همه کشورها معمولا بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر و جام حذفی برگزار می شود تا به قهرمان قهرمان های آن کشور، جام تعلق بگیرد. در ایران اما حالا که 16 هفته از لیگ برتر نو گذشته قرار است سوپرجام را برگزار کنند که اتفاق ویژه ای است.

پرسپولیس- فولاد؛ دومین تقابل در 16 روز!

سوپرجام فصل 1400-1399 قرار بود پیش از شروع فصل برگزار شود که بنا به دلایلی این مسابقه به تعویق افتاد و در نیم فصل لیگ و روز دوشنبه 18 بهمن ساعت 17:15 بین دو تیم پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر و فولادخوزستان قهرمان جام حذفی فصل گذشته برگزار می شود. این در حالی است که دو تیم 2 بهمن در هفته شانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی بازی کردند و پرسپولیس یک برصفر برنده شد. البته فولاد بازی رفت را هم با سرمربیگری عبدالله ویسی با سه گل به پرسپولیس واگذار کرده بود. به این ترتیب دو تیم برای دومین مرتبه در طول 16 روز به مصاف هم می فرایند. این مرتبه برنده مسابقه صاحب یک جام قهرمانی می شود و ارزش مسابقه فقط سه امتیاز نیست.

فولاد با ستاره های نو روبه روی سرخ ها

باید دید فولاد نسبت به 16 روز پیش چه تغییرات تاکتیکی در فرایند تیمش ایجاد کرده البته نکونام دو بازیکن استقلال یعنی آرش رضاوند و عارف آغاسی را هم جذب کرده. ضمن اینکه محمدرضا خلعتبری، شهاب گردان و علیرضا کوشکی هم به این تیم اضافه شده اند. از سویی دیگر حردانی، بازیکن ملی پوش فولاد از این تیم جدا شده و به استقلال رفته در حالیکه پرسپولیس فعلا احمد گوهری دروازه بان نفت آبادان را به خدمت گرفته است.

جواد نکونام روزهای دشواری را با فولاد پشت سر می گذارد. تیم او در لیگ برتر با 21 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده ولی پرسپولیس قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر 35 امتیاز دارد و در رده دوم جدول ایستاده. این دو تیم قرار بود فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشند اما به دلیل صادر نشدن مجوز حرفه ای باشگاه پرسپولیس AFC این تیم را از لیگ قهرمانان کنار گذاشت ولی فولادخوزستان که ساختار مناسب یک باشگاه را دارد در این رقابت حضور خواهد داشت. به این ترتیب باید شاهد یک سوپرجام آسیایی باشیم.

پرسپولیس به آرامش رسید؟

پرسپولیس در هفته گذشته روزهای پرتنش و پرحاشیه ای را پشت سر گذاشت از استعفا و قهر چندروزه گل محمدی گرفته تا پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان به میزان کافی! هر دو تیم تلاش خواهند کرد تا یک جام قهرمانی را به هوادارانشان تقدیم کنند و می توان گفت شانس هر دو تیم قرمزپوش برای پیروزی در این مسابقه برابر است هرچند شرایط فنی پرسپولیس بهتر از فولادخوزستان است.

یحیی همچنان دلخور است

یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس قبل از دیدار سوپرجام در نشست خبری حرف های تامل برانگیزی را بر زبان آورد و درباره اوضاع وخیم مالی تیمش صحبت کرد. او گفت: از شرایطی که من اعلام کردم، فقط قرارداد زمین تمرین را بستند که آن را هم تحویل نگرفتیم. بقیه شرایط و مشکلاتی که داشتیم حل نشده خصوصا در بحث خرید بازیکن که من لیست 13-12 نفره دادم باشگاه حتی اگر دو بازیکن را هم برای ما می گرفتند من راضی بودم اما حتی مذاکرات 10 درصد هم پیش نرفته است.

او ادامه داد: بازیکنان مدنظرمان را با این شرایط نمی توانیم بخریم و مجبوریم از روی فیلم، انتخاب کنیم که کار واقعا سختی است و تضمینی وجود ندارد که بازیکن، خوب از آب دربیاید. من یادم نمی آید از روی فیلم بازیکن بخرم اما شرایطی به وجود آمده که امسال این اتفاق بیفتد. فرصت زیادی نداریم و معضلاتی که به وجود آمده به خاطر نبود نقدینگی در باشگاه است و امیدوارم از یک جایی تامین شود. ما احتیاج به تقویت داریم تا حداقل جای خالی بازیکنان مصدوم مثل عیسی را پر کنیم اما در شرایط کنونی باید برویم دنبال بازیکنان خارجی که مثل هندوانه دربسته هستند که نمی دانیم کیفیت شان خوب است یا خیر.

برگزاری مسابقه در سیرجان

نکته قابل توجه دیدار سوپرجام فوتبال برگزاری آن در شهر سیرجان است. سازمان لیگ معمولا این تک بازی را در یک شهر بی طرف برگزار می کند و این بار شهر سیرجان به عنوان میزبان انتخاب شده و فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه خانگی گل گهر که چمن مناسبی هم دارد، رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

خداحافظی داوران دیدار سوپرجام

با اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، محمدرضا اکبریان قرار است با کمک جلیل شعرانی و سعید علی نژادیان این مسابقه را قضاوت خواهند کرد. البته انتخاب این افراد برای بازی سوپرجام دلیل خاصی دارد و آن هم این است که هر سه نفر در پایان دیدار پرسپولیس و فولاد از دنیای داوری خداحافظی خواهند کرد. اکبریان که اکنون به 43 سالگی رسیده دو سال دیگر برای داوری زمان دارد اما به دلیل مسائل شخصی تصمیم گرفته دیگر قضاوت نکند. البته شعرانی و علی نژادیان 45 ساله بازنشسته شده اند و قرار است در دیدار دوشنبه با برگزاری مراسمی از زحمات آنها تجلیل شود.

گفتنی است؛ دیدار پرسپولیس و فولاد ساعت 17:15 روز دوشنبه در ورزشگاه امام علی (ع) شهر سیرجان برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سوپرجام؛ قهرمان قهرمانان فوتبال چه کسی می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپرجام؛ قهرمان قهرمانان فوتبال چه کسی می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید