سی تی اسکن، قدم اول تشخیص کرونا نیست

به گزارش دانلود باران، این حجم زیاد مراجعات باعث شده فشار مضاعفی برای پرسنل مراکز رادیولوژی در ارائه خدمات بوجود آید و مردم باید بدانند که سی تی اسکن به دلیل استفاده از اشعه ایکس عوارضی برای سلامت بدن دارد.

سی تی اسکن، قدم اول تشخیص کرونا نیست

عضو انجمن رادیولوژی ایران گفت: حجم مراجعه مردم به مراکز رادیولوژی این روز ها زیاد است در حالیکه سی تی اسکن خط اول تشخیص کرونا نیست. مسعود پزشکی راد اضافه کرد: این روز ها حجم مراجعان مردم برای انجام سی تی اسکن به مراکز رادیولوژی چهار برابر افزایش یافته در حالیکه ضرورتی به انجام این کار نیست.

وی گفت: یک نگرانی در جامعه عمومی ایجاد شده که باید برای تشخیص ابتلا به کرونا سریعتر سی تی اسکن انجام داد و این حجم زیاد مراجعات باعث شده فشار مضاعفی برای پرسنل مراکز رادیولوژی در ارائه خدمات بوجود آید و مردم باید بدانند که سی تی اسکن به دلیل استفاده از اشعه ایکس عوارضی برای سلامت بدن دارد.

این رادیولوژیست به عدم رشد تعرفه خدمات رادیولوژی اشاره نمود و گفت: تعرفه خدمات رادیولوژی از سال گذشته تا به امروز 10 درصد رشد داشته در حالیکه تحریم ها و افزایش ارز باعث شده امکانات و تجهیزات و حتی مواد اولیه به سختی توسط مراکز تهیه گردد و این مسئله کیفیت ارایه خدمات را تحت الشعاع قرار می دهد.

پزشکی راد توضیح داد: به عنوان مثال قیمت یک دستگاه سونوگرافی سال گذشته 250 میلیون تومان بود که مراکز رادیولوژی سال جاری آن را به بهای بیش از یک میلیارد تومان باید خریداری نمایند و رادیولوژی از رشته هایی است که تجهیزات و دستگاه های آن وابسته به ارز بوده و فشار مضاعفی در تجهیز و تعمیر وسایل نیز بوجود آورده است.

وی به برگزاری همایش رادیولوژی بصورت مجازی اشاره نمود و گفت: با وجود همه گیری بیماری کرونا در دنیا از جمله ایران و ضرورت حفظ فاصله اجتماعی به منظور کنترل بیماری برگزاری این کنگره سال جاری بدون تاخیر از 13 تا 16 آبان ماه بصورت مجازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی برگزار و جدیدترین دستاورد های علمی در حوزه تصویربرداری مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

پزشکی راد اضافه کرد: این همایش با محور های تصویربرداری عروق، قفسه سینه، سیستم عضلانی - اسکلتی، زنان و مامایی در رادیولوژی برگزار می گردد و سال جاری به دلیل مساله کرونا یک بخش اصلی از مباحث در خصوص تصویربرداری و کرونا خواهد بود و اساتید و سخنرانان صاحب نام داخلی و خارجی مطالب را به دو صورت آنلاین در قالب وبینار های روزانه و نیز بصورت آفلاین ارائه خواهند داد.

منبع: فرادید

به "سی تی اسکن، قدم اول تشخیص کرونا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی تی اسکن، قدم اول تشخیص کرونا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید