معبد سیک ها یا معبد گورودوارا در هند، عکس

به گزارش دانلود باران، معبد سیک ها در نزدیک ایستگاه مترو ورزشگاه شیواجی (Shivaji Stadium) در شهر دهلی واقع شده و همچون قصر سلطنتی میسور از جاذبه های گردشگری هند به شمار می آید.

معبد سیک ها یا معبد گورودوارا در هند، عکس

معبد سیک ها همچون بسیاری دیگر از معابد مذهبی در کشور هند دارای معماری خیره نماینده ای است. سیک در حقیقت یک آیین بر پایه یگانه پرستی است.

این دین در قرن 15 میلادی و توسط گورو نانک پدید آمده و امروزه در سراسر دنیا پیروان بسیار زیادی دارد. از جمله کشورهایی که پیروان آیین سیک در آنها دیده می شوند می توان به هند، ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا، مالزی، تایلند، پاکستان، امارات و حتی فیجی اشاره نمود.

معبد سیک ها قوانین ویژه ای برای بازدید دارد. شما برای ورود به این معبد باید کفش ها و جوراب هایتان را از پا در بیاورید. فرقی ندارد که خانوم باشید یا آقا تمام بازدیدنمایندگان باید موهای خود را برای ورود به معبد بپوشانند.

دستمال های خاصی برای پوشش موها وجود دارد که شما می توانید آنها را از بیرون معبد تهیه کنید و یا اینکه از دستمال های موجود در فضای داخلی که توسط سایرین هم استفاده شده اند استفاده کنید.

معبد گورودوارا معمولا در تمامی ساعات روز پر از جهانگرد است. بسیاری از جهانگردان برای عکاسی از ساختمان معبد گورودوارا به آن مراجعه می نمایند. توجه داشته باشید که عکاسی از فضای داخلی معبد امکان پذیر نیست.

اگر قصد دارید تا کمی با فرهنگ و ادیان دیگر آشنا شوید در هر سفر بازیدی از معابد مذهبی و یا صومعه های این چنینی داشته باشید. شیوه عبادت و ادای دین آنها به معبودشان نظر شما را جلب خواهد نمود. معبد گورودوارا هزینه ورودی ندارد و نیازی به پرداخت هزینه بابت بازدید از این مکان نیست.

منبع: گردشبان

به "معبد سیک ها یا معبد گورودوارا در هند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد سیک ها یا معبد گورودوارا در هند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید