معروف ترین موزه های آنتالیا و دنیایی از ناشناخته ها

به گزارش دانلود باران، یکی از کشورهای پرطرفدار در بین ایرانی ها برای سفر، ترکیه است و بسیاری از شهرهای این کشور مقصد سفر بسیاری از ایرانیان هستند. این کشور به علت نزدیکی به ایران و عدم احتیاج به ویزا برای ایرانی ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از شهرهای پرطرفدار ترکیه، آنتالیا هست، این شهر ساحلی دارای هتل ها و بعلاوه سرگرمیات بسیار مجذوب کنندهی است که مکان بسیار مناسبی را برای سرگرمی و آرامش فراهم نموده اند. آنتالیا به طور کلی جاذبه های مختلفی مانند سرگرمیات متنوع، پارک های آبی، هتل های لوکس و مجذوب کننده، مراکز خرید و بعلاوه موزه های مختلفی دارد. در مطلب معروف ترین موزه های آنتالیا می خواهیم به بهترین موزه های آنتالیا که در بین مسافران از توجه کمتری برخوردارند، بپردازیم. با ما در دیدنی ترین موزه های آنتالیا همراه باشید که همراهی شما افتخار ماست.

معروف ترین موزه های آنتالیا و دنیایی از ناشناخته ها

موزه آتاتورک

آتاتورک سیاستمدار بزرگ کشور ترکیه بوده که به این کشور خدمات بسیاری رسانده است. او در آنتالیا خانه ای داشت که در بین سال های 1930 تا 1935 میلادی در سفرهای خود به این شهر، در این خانه سکونت داشت. این خانه امروزه به موزه ای به نام خود آتاتورک تبدیل شده تا نام او زنده بماند و بستری برای آشنایی بیشتر با این فرد باشد. این خانه در سال 1948 میلادی برای تبدیل شدن به موزه تحویل داده شد. برای بازدید از این موزه در بین معروف ترین موزه های آنتالیا باید بین ساعات 8 صبح تا 5 بعدازظهر مراجعه کنید. این موزه در مراد پاشا واقع شده است.

موزه اسباب بازی

یکی از موزه های نو این شهر که در سال 2011 میلادی تاسیس شد، موزه اسباب بازی است. موزه اسباب بازی ها را می توان جز جاذبه های اصلی کشور ترکیه دانست که از مجذوب کنندهیت به خصوصی برخوردار هست. در این موزه و در بین برترین موزه های آنتالیا 300 اسباب بازی های جمع آوری شده که متعلق به کشورهایی مانند روسیه، ژاپن، ترکیه، آلمان و آمریکا هستند و هر کدام از آن ها مربوط به سال های دور هستند، نگهداری می شوند. برای بازدید از این موزه در بین دیدنی ترین موزه های آنتالیا باید بین ساعات 9 صبح تا 6 عصر مراجعه کنید. این موزه در مراد پاشا واقع شده است.

موزه باستان شناسی

آنتالیا را می توان شهری بسیار غنی از نظر تاریخ در کل کشور ترکیه دانست و به همین علت موزه باستان شناسی این شهر، بسیار غنی و مجذوب کننده است. این موزه دارای 13 گالری و قسمت های مختلفی مانند تابوت ها، سکه ها، اتاق امپراطورها بوده که هر کدام حاوی اشیای با ارزش بسیاری هستند که بیشتر آن ها از مکان های باستانی ترکیه می آیند. این موزه 30 هزار متر مربعی را سلیمان فکری در سال 1922 میلادی تاسیس نموده است. برای بازدید از این موزه در بین برترین موزه های آنتالیا می توانید همه روزه بین ساعات 9 صبح تا 7 عصر مراجعه کنید. موزه باستان شناسی آنتالیا در کونیالتی واقع شده است.

موزه زیرآبی

اگر به دریا و زندگی زیر آن و بعلاوه غواصی علاقه دارید، موزه زیرآبی را به شما پیشنهاد می کنیم. این موزه در واقع زیر آب های دریای مدیترانه ساخته شده و در آن اشیای مختلفی همانند مجسمه هایی از افراد بزرگ، هواپیماها و کشتی های جنگنده به نمایش گذاشته شده اند. برای بازدید از این موزه باید غواصی کرد که این خود جاذبه این موزه به شمار میرود. برای بازدید از این موزه هیجان انگیز باید قبل از مراجعه تماس بگیرید تا از باز بودن آن مطمئن شوید. موزه غواصی در کونیالیتی واقع شده است.

موزه مینی سیتی

یکی از موزه های جالب توجه آنتالیا، موزه مینی سیتی است. در این موزه ماکت شهرهای مختلفی را می بینیم که این ها نشان دهنده معماری هر شهر و تمدنی هستند. نکته قابل توجه در خصوص این ماکت ها این است که مقیاس آن ها درست یک بیست و پنجم مقدار واقعی شهرها است. از جمله امکانات این موزه این است که هدفون هایی برای شنیدن توضیحات در خصوص هر یک از ماکت ها در نظر گرفته شده اند. این توضیحات به چهار زبان انگلیسی، ترکی، روسی و آلمانی است. در این موزه برای شهر آنتالیا نمادی در نظر گرفته شده که مسجد یولی است. برای بازدید از این موزه می توان همه روزه بین ساعات 9 صبح تا 7 عصر مراجعه کرد. این موزه در نزدیکی کونیالتی واقع شده است.

موزه سونا اینان کرک

اگر در پی آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کشور ترکیه هستید، برترین موزه برای چنین کاری موزه سونا اینان کرک است. در این موزه می توان لباس های محلی این کشور، وسایلی که از گذشته تا به امروز استفاده می شدند و مراسمی که مختص آن ها است را مشاهده کنید. این موزه از معروفیت بیشتری نسبت به دیگر موزه های این شهر برخوردار بوده و به همین علت در مراجعه به آن افراد بیشتری را می بینید. برای بازدید از آن باید بین ساعات 9 صبح تا 6 عصر مراجعه کنید. این موزه در باباروس واقع شده است.

منبع: همگردی

به "معروف ترین موزه های آنتالیا و دنیایی از ناشناخته ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین موزه های آنتالیا و دنیایی از ناشناخته ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید