نحوه ساخت خانه برای گربه های شهری

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران : گربه های بی سرپناه در زمستان زیاد هستند که باید برای آنها پناهگاه ساخت.

نحوه ساخت خانه برای گربه های شهری

گربه ها از حیواناتی هستند که به سرمای زمستان حساسند. بسکمک از گربه ها در سرمای هوا از گرسنگی و بی پناهی تلف می شوند. رسیدگی به گربه ها در پاییز و زمستان اهمیت دو چندان دارد. مهم ترین عامل ساختن خانه یا پناهگاه برای گربه ها است. در این مطلب نحوه ساخت خانه برای گربه های شهری را آموزش داده ایم.

به گزارش دانلود باران، گربه ها در زمستان موی بیشتری دارند که آنها را تا حدودی از سرما محافظت می کند ولی این کافی نیست. آنها همچنان به جاهای عایق، گرم و خشک نیاز دارند تا بتوانند سرمای زمستان را پشت سر بگذارند. اگر می خواهید به گربه های بی سرپناه کمک کنید، تعدادی لانه برای آنها بسازید و در محلۀ خودتان یا در پارک های نزدیک تان بگذارید. می توانید لانه ها را طوری بسازید که فقط یک گربه را در خود جا دهند یا چند گربه به صورت همزمان در آنها جا بگیرند.

نکاتی که باید هنگام ساختن سرپناه گربه در نظر گرفت

1- سرپناه باید آنقدر کوچک باشد که گرمای بدن گربه بتواند فضای خالی آن را گرم کند. اگر این فضای خالی خیلی بزرگ باشد، گرمای بدن گربه تلف می شود.

2- در لانه نباید بزرگ باشد. یک در حداکثر 15 سانتیمتر در 15 سانتیمتری کفایت می کند.

3- در لانه باید کمی بالاتر از کف باشد تا آب باران به داخل لانه راه پیدا نکند.

4- برای پوشاندن کف، از کاه استفاده کنید. اگر به کاه دسترسی ندارید، می توانید از کاغذ روزنامۀ خرد شده استفاده کنید. کاه یا خرده کاغذ روزنامه باید مرتب عوض شود. برای پوشاندن کف، از روزنامۀ تا شده یا حوله یا پتو استفاده نکنید چون حرارت بدن گربه را به خود می کشد و گربه دچار سرمای بیشتری می شود. از علف (یونجه و غیره) هم نباید استفاده کرد چون باعث آلرژی در گربه ها می شود.

روش ساختن خانۀ گربه

روش های زیادی برای ساختن یک خانۀ گربۀ ارزان قیمت وجود دارد. در اینجا به یکی از این روش ها اشاره می کنیم:

خانۀ دوجداره با پلاستیک و یونولیت

وسایل مورد نیاز:

یک ظرف پلاستیکی چهارگوش بزرگ دردار مخصوص انبار کردن اشیا

یک تکه یونولیت 60 سانتیمتر در 240 سانتیمتر با ضخامت 2.5 سانتیمتر

متر

کارد مخصوص بریدن جعبه

مقداری کاه یا خرده کاغذ روزنامه

روش درست کردن خانه

1- در یکی از طرف های طولی ظرف پلاستیکی و نزدیک به یکی از گوشه ها، یک در 15 سانتیمتر در 15سانتیمتر ببرید. برای آنکه آب باران به داخل خانه نفوذ نکند، در را با فاصلۀ چند سانتیمتری از کف زمین ببرید.

2- یک تکه از یونولیت را به اندازۀ کف ظرف مقدار بگیرید و ببرید. آن را در کف ظرف قرار دهید.

3- به همین ترتیب چهار تکه از یونولیت را ببرید و دیواره های ظرف را با تکه های یونولیت بپوشانید طوری که 8 سانتیمتر بالای ظرف پلاستیکی باز بماند (این فضا را برای نصب سقف نیاز داریم).

4- با مداد قسمت در را روی یونولیت خط کشی کنید و ببرید.

5- کف لانه را با کاه یا خرده کاغذ روزنامه پر کنید.

6- تکه ای از یونولیت را به اندازۀ سقف ببرید و روی دیواره ها بگذارید.

7- در ظرف پلاستیکی را روی آن قرار دهید.

یک روش سادۀ دیگر استفاده از یخدان های سفیدی است که در پلاسکوها و خرده فروشی ها و فروشگاه های لوازم منزل فروخته می شوند. در یکی از اضلاع طولی و در نزدیکی یکی از گوشه ها و با فاصله از کف، یک درِ دایره ای کوچک ببرید. کف یخدان را با کاه و روی یخدان را با پلاستیک کلفت بپوشانید. برای آنکه یونولیت را به آسانی ببرید، یک کارد قدیمی را روی اجاق کمی داغ کنید و با آن یونولیت را ببرید.

منبع: رکنا

به "نحوه ساخت خانه برای گربه های شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه ساخت خانه برای گربه های شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید