نحوه صحیح نشستن نوزاد در کالسکه

به گزارش دانلود باران، نوزادان در دوران اولیه زندگیشان، بسیار حساس هستند و احتیاج به مراقبت های ویژه دارند. در این میان، کالسکه، یکی از ابزار های مهمی است که برای حمل و نقل نوزادان استفاده می گردد. اما در استفاده از کالسکه برای نوزاد، باید توجه داشت که نوزاد در حالت صحیح و مناسب نشسته باشد تا از آسیب تماشا و درد ناشی از نشستن نادرست جلوگیری گردد.

نحوه صحیح نشستن نوزاد در کالسکه

با توجه به شیوه زندگی در دوران فعلی، کار و فعالیت زوجین بالا رفته و در پی آن امکان دارد بیماری هایی مثل آرتروز و دیسک کمر نیز افزایش پیدا کند. در نتیجه والدین نمی توانند با وجود فعالیت زیاد بیرون از محیط کاری فرزندشان را مرتب در بغل بگیرند؛ از طرف دیگر انجام بعضی فعالیت ها در صورت بغل گرفتن کودک ناممکن می گردد بنابراین نیاز است از وسیله ای برای حمل کودک استفاده کرد.

از دیگر علل استفاده کالسکه می توان به خواب راحت کودک اشاره کرد. در حقیقت کودک از خوابیدن در آن لذت می برد و می تواند در موقع بیداری، بدون محدودیت به تماشای اطراف بپردازد. منظور از واژه عدم محدودیت، چرخش راحت در کالسکه است.

برترین زمان استفاده از کالسکه از نظر علمی

سیستم ایمنی بدن نوزادان نسبت به دیگران بسیار کمتر بوده است. در حقیقت آن ها توان مقابله با بیماری های گوناگون موقع برخورد با میکروب آن را ندارند؛ چون خیلی از ایمونوگلوبین های سیستم ایمنی اکتسابی در بدن نوزادان تشکیل نشده است؛ بنابراین بهتر است برترین زمان استفاده از کالسکه بدو تولد نباشد. به این دلیل که بیرون از محیط خانه میکروب های زیادی وجود دارد که بهتر است کودک همان اول با آن ها روبرو نگردد. بهتر است حداقل بچه ها را تا یک ماه بعد از تولد، زیاد از خانه بیرون نبریم.

نکته بعدی توان گرم کردن بدن خیلی کم نوزادان است. بزرگسالان از راه متابولیسم های بدنی خود، همین طور وجود چربی های زیر پوست خود را گرم می نمایند و سریع با محیط هم دما نمی شوند؛ ولی در نوزادان چربی های زیر پوست خیلی محدود است و نمی توانند از راه متابولیسم خود را گرم نمایند.

با در نظر گرفتن نکته فوق می توان پی برد محیط بیرون از خانه که ثبات دمایی ندارد برای نوزاد مکان مناسبی نیست و بهتر است برترین زمان استفاده از کالسکه را حداقل در یک ماهگی نوزادان قرار دهیم و پیش از آن زیاد کودک را بیرون نبریم. البته چنانچه شرایط دمایی برای کودک رعایت گردد و در محیطی با میکروب های زیاد قرار نگیرد استفاده از کالسکه در هنگام تولد نیز موردی ندارد.

هدایت هایی برای قرار گرفتن نوزاد در کالسکه به شیوه ای ایمن

- برترین راه برای نشستن نوزاد در کالسکه، استفاده از پشتیبان سر و گردن نوزاد است. در این صورت، سر و گردن نوزاد به درستی پشتیبانی می گردد و نیازمندی های آن رفع می گردد.

- باید مطمئن شوید که پای های نوزاد در کالسکه به درستی قرار گرفته و برای نوزاد راحت و مناسب باشد. بعلاوه، حتماً از کالسکه ای با پشتیبانی قوی و کیفیت بالا بهره ببرید تا نوزاد در معرض خطر نباشد.

- نوزاد را در حالت نشسته و با پشت به پشت کالسکه قرار دهید و از دو دست کناره کالسکه نگه دارید تا در حالت نشسته بماند.

- سیم کالسکه را با کیفیتی بالا برای ایمنی بیشتر بسته و تأکید داشته باشید که تمامی بند های کالسکه به درستی بسته شده باشند.

- برای جلوگیری از سرگیجه و تهوع نوزاد، کالسکه را به حرکت درآورید و توجه داشته باشید که سرعت حرکت کالسکه مناسب باشد.

- همواره در هنگام استفاده از کالسکه به نوزاد نگاه کنید و در صورت هرگونه مشکل یا ناراحتی بلافاصله اقدام کنید.

- در هنگام خرید کالسکه، به کالسکه هایی با طراحی و کیفیت خوب توجه کنید تا امنیت و راحتی نوزاد شما تضمین گردد.

- نوزادان باید در حالت نشسته و ایمن در کالسکه قرار گیرند تا جلوی هرگونه صدمه و ناراحتی احتمالی گرفته گردد. برترین حالت برای نوزاد در کالسکه، حالت نشسته با پشت به پشت کالسکه است. در این حالت، نوزاد به شیوه ای است که وزن بدنش برترین حمایت را از پشت و فضای داخل کالسکه دریافت می نماید. برای اطمینان از ایمنی بیشتر، سیم کالسکه با کیفیتی بالا باید به درستی بسته گردد تا نوزاد از کالسکه نیفتد.

- حرکت کالسکه باید با سرعت مناسبی صورت گیرد تا سرگیجه و تهوع به نوزاد وارد نگردد. در همه موارد، باید به نوزادتان نگاه کنید و در صورت وجود هرگونه مشکل بلافاصله اقدام کنید.

- برای اطمینان از ایمنی کالسکه، بهتر است کالسکه هایی با کیفیت خوب و از برند های معتبر بخرید. بعلاوه در هنگام خرید کالسکه به این نکته هم توجه کنید که میزان و طراحی کالسکه برای نوزاد شما مناسب باشد.

تا چه سنی می توان از کالسکه استفاده کرد؟

به گزارش وب گاه بیتوته، برترین زمان استفاده از کالسکه تا سه سالگی است. استفاده زیاد بچه ها از کالسکه باعث تنبلی کودک وعدم قوت گرفتن عضلاتش می گردد. کودک بعد از سه سال باید بتواند بدود و انرژی اش را تخلیه کند؛ بنابراین برترین زمان استفاده از کالسکه برای بچه ها را می توان از یک ماهگی تا سه سالگی در نظر گرفت.

منبع: فرارو

به "نحوه صحیح نشستن نوزاد در کالسکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه صحیح نشستن نوزاد در کالسکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید