همه اقتصادها سقوط کردند جز ایران

به گزارش دانلود باران، خبرنگاران : اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به آنالیز شرایط مالی کشورهای منطقه در دوران کرونا پرداخته که نشان از رشد مالی ایران دارد.

همه اقتصادها سقوط کردند جز ایران

به گزارش دانلود باران به نقل از ایسنا، دنیا در سال 2020 با شیوع سراسری ویروس کرونا روبرو شد و در کنار مشکلاتی که در حوزه سلامت و تلفات قابل توجه انسانی به وجود آمد، اقتصاد نیز از این ویروس آسیبی جدی دید. در ماه های ابتدایی شیوع کرونا، براوردهای صندوق بین المللی پول نشان می داد که رشد اقتصاد بیشتر کشورهای دنیا به شکل قابل توجهی منفی خواهد شد و میزان تجارت نیز افتی محسوس خواهد داشت.

با این وجود، چند ماه پس از شیوع کرونا، با ورود دولت ها و اجرای سیاست های حمایتی جدید و از سوی دیگر به روزرسانی سیاست های تجاری با وجود کرونا، بعضی از تبعات منفی این همه گیری دنیای مدیریت شد، هرچند همچنان رشد مالی بسیاری از کشورهای دنیا منفی باقی مانده است.

گزارش جدید اتاق بازرگانی تهران که با استفاده از آمارهای صندوق بین المللی پول منتشر شده نشان می دهد که در سال2020 میانگین رشد مالی کشورهای دنیا به منفی 3.6 درصد رسیده است اما با بهبود نسبی شرایط در سال 2021، رشد مالی دنیا به 5.8 و در سال 2022 به 4.1 درصد خواهد رسید.

براوردها نشان می دهد که در سال 2020، اقتصاد کشورهای توسعه یافته رشد منفی 4.7 درصد داشته و اقتصاد کشورهای خاورمیانه نیز رشد منفی 4.1 درصد را به ثبت رسانده است. در سال 2021، بیشترین رشد اقتصاد به کشورهای نوظهور آسیایی با 8.4 اختصاص خواهد داشت و کمترین رشد نیز به حنوب صحرای آفریقا با 3.4 تعلق دارد.

آنچه که در این آمار توجه را به خود جلب می نماید، شرایط اقتصاد ایران در سال 2020 است. در شرایطی که بیشتریت کشورهای خاورمیانه در سال 2020 با رشد منفی مالی روبرو بودند، ایران در کنار چهار کشور دیگر رشد مثبت مالی داشته است. در میان این کشورها بالاترین رشد به تاجیکستان با 4.5 درصد تعلق دارد و پس از آن مصر و ازبکستان قرار می گیرند. آمارها می گوید که رشد مالی ایران نیز در سال 2020، مثبت 1.5 درصد بوده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی نموده که رشد مالی منطقه خاورمانه در سال 2021 به 3.7 درصد و در سال 2022 به 3.8 درصد برسد. ایران نیز در سال 2021 رشد مثبت 2.5 درصد را ثبت خواهد نمود.

در حوزه تورم نیز بالاترین نرخ در خاورمیانه به لبنان با 88 درصد تعلق دارد و پس از آن ایران تورمی 36 درصدی را ثبت نموده است. همچنین پیش بینی می گردد که نرخ تورم در سال 2021 برای ایران به مرز 39 درصد برسد.

منبع: اقتصادنیوز

به "همه اقتصادها سقوط کردند جز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه اقتصادها سقوط کردند جز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید