کمبود تراشه 2023 میلادی رفع می گردد

به گزارش دانلود باران، طبق گزارشی تازه تا 2023 میلادی کمبود جهانی تراشه رفع می گردد و حتی بازار با مازاد ظرفیت آن روبرو خواهد شد.

کمبود تراشه 2023 میلادی رفع می گردد

چالش دنیای کمبود تراشه سبب شده کارخانه های خودروسازی فراوری را متوقف نمایند. به همین دلیل تحلیلگران پیش بینی می نمایند این چالش در 2023 میلادی سرانجام یابد.

افزایش قیمت ها و نگرانی های سیاسی درباره کمبود تراشه سبب شده تراشه سازان برای ساخت واحدهای تازه سرمایه گذاری نمایند.

تحلیلگران مؤسسه IDC پیش بینی می نمایند این صنعت پس از رشد 17.3 درصدی در امسال و در نتیجه رشد سرمایه گذاری، در 2023 میلادی دچار مازاد ظرفیت می گردد.

فراوری نمایندگان خودروها و محصولات الکترونیکی در حال حاضر برای دستیابی به قطعات نیمه رسانا با چالش روبرو شده اند زیرا مقدار تقاضا بسیار فراتر از ذخایر در دوره همه گیری است.

کمبود تراشه خودروسازان را مجبور نموده خطوط فراوری را تعطیل نمایند. همزمان با اوج گرفتن همه گیری در مارس 2020 میلادی خودروسازان سفارش تراشه را کاهش دادند زیرا بیم آن داشتند که تقاضا برای خودروهای تازه کاهش یابد.

اما اکنون شرایط مالی در حال بهبود است و در نتیجه خودروسازان در پی ثبت سفارش تازه هستند زیرا تقاضا برای محصولات الکترونیکی مصرف بالا به جای مانده است. میلیون ها نفر در سراسر دنیا به علت دورکاری مجبور شدند دستگاه های خود را ارتقا دهند.

طبق پیش بینی IDC، کارخانه های فراوری تراشه در به جامانده امسال با حداکثر 100 درصد ظرفیت خود فعالیت می نمایند. این در حالی است که ذخایر قطعات اصلی مانند ویفر های سیلیکونی که ساختار اصلی تراشه هستند، طی سه ماه به جامانده به مقدار ای رشد نموده که تقاضا را جوابگو باشند.

اما به گفته تحلیلگران بخش انتهایی زنجیره فراوری تراشه که در آن ویفرهای سیلیکونی مهندسی و به میکرو تراشه هوشمند تبدیل می شوند، همچنان با چالش روبرو است. اما در 2023 میلادی این چالش از بین می رود و بازار تراشه با انبوه ذخایر روبرو می گردد.

آنها پیش بینی می نمایند ارزش بازار نیمه رسانا تا 2025 میلادی به 600 میلیارد دلار برسد. چنین افزایشی حاکی از 5.3 درصد رشد است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "کمبود تراشه 2023 میلادی رفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تراشه 2023 میلادی رفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید