ادامه تخصیص ارز 4200 تومانی تا انتها ماه رمضان

به گزارش دانلود باران، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران بااشاره به اینکه تخصیص ارز 4200 تومانی به نهاده های دامی تاپایان ماه رمضان ادامه دارد، گفت: قیمت تخم مرغ تا قبل از آغاز سال تازه به نرخ مصوب برمی شود.

ادامه تخصیص ارز 4200 تومانی تا انتها ماه رمضان

به گزارش گروه مالی دانلود باران، رضا سالمی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در واکنش به افزایش قیمت تخم مرغ به شانه ای 55 هزار تومان گفت: فراوری روزانه تخم مرغ در کشور سه هزار و 200 تن است و در حال حاضر 80 میلیون قطعه مرغ تخم گذار در کشور داریم که این با احتیاج داخل کاملاً هماهنگ است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سایر اقلام پروتئینی منجر به رشد تقاضا برای تخم مرغ شده است، اعلام نمود: در این راستا مصرف تخم مرغ از حدود دو هزار و 700 تا دو هزار و 800 تن در روز به سه هزار و 200 تن رسیده که علیرغم این مسئله به واسطه فراوری خوبی که اجرا شده، ما توانستیم این 500 تن را پوشش دهیم و کمبودی در بازار وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیش بینی می شد از 22 اسفندماه با مازاد تخم مرغ در کشور روبرو باشیم، توضیح داد: به همین جهت ما در حال برنامه ریزی برای خرید حمایتی و یا صادرات این محصول بودیم، اما به واسطه مباحثی که در زمینه حذف ارز 4200 تومانی مطرح شد اتفاقات پیش بینی نشده ای در بازار رخ داد.

سالمی شرح داد: بر این اساس، چون فراوری کنندگان تصور می کردند سال آینده ارز 4200 تومانی حذف می گردد تخم مرغ های فراوریی را در انبار ها ذخیره کردند تا بتوانند با قیمت های بالاتر بفروشند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران اضافه نمود: تخم مرغ برعکس مرغ حدود یک ماه قابلیت نگهداری و ذخیره سازی دارد.

وی ادامه داد: با این وجود بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی تا انتها ماه مبارک رمضان تخصیص ارز 4200 تومانی به نهاده های دامی ادامه دارد و حذف آن به بعد از ماه مبارک موکول می گردد.

سالمی تأکید کرد: به همین دلیل ما برای جبران کمبود در بازار روزانه صد تا 150 تن تخم مرغ در استان تهران توزیع می کنیم و مصرف روزانه این استان، رقمی بین 540 تا 550 تن است.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه 25 اسفندماه به علت اتمام فعالیت کارخانجات و مراکز شیرینی پزی و شیرینی فروشی تقاضا برای تخم مرغ به شدت کاهش می یابد، گفت: از 3200 تن تخم مرغی که روزانه در کشور مصرف می گردد حدود 500 تن آن مربوط به صنایع است که با اتمام فعالیت آنان، تقاضا نیز افت می نماید و قیمت کاهش پیدا می نماید؛ بنابراین این وعده را به مردم می دهیم تا قبل از آغاز سال نو، قیمت تخم مرغ کاهش می یابد و به نرخ مصوب می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ادامه تخصیص ارز 4200 تومانی تا انتها ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تخصیص ارز 4200 تومانی تا انتها ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید