گندالف شاید در سریال ارباب حلقه ها حاضر باشد (اما بدون ایان مک کلن)

به گزارش دانلود باران، مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه های آمازون راه را برای ظاهر شدن احتمالی گندالف هموار می نماید، اما نه گندالف ایان مک کلن.

گندالف شاید در سریال ارباب حلقه ها حاضر باشد (اما بدون ایان مک کلن)

از شان آستین در نقش سم وایز گمجی وفادار گرفته تا کریستوفر لی در نقش سارومان شیطانی که در سه گانه ارباب حلقه های پیتر جکسون اجراهای شگفت انگیزی از خود به یادگار گذاشتند، تعداد کمی از آن ها به پای بازی درخشان ایان مک کلن در نقش گندالف، جادوگری که به فرودو و یاران حلقه در سفر خطرناک آن ها یاری کرد، می رسند. مک کلن با بازی در سه گانه هابیت به کارگردانی جکسون بازگشت (که بر اساس رمان اصلی جی.ار.ار تالکین ساخته شده بود)، اما آینده او به اسم گندالف مبهم به جای مانده است، به ویژه هنگامی که صحبت از مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه های آمازون می گردد.

در ابتدا اعلام شد که پروژه ارباب حلقه ها با بودجه زیاد در عصر دوم تالکین اتفاق می افتد. آمازون بارها وعده حضور چهره های آشنایی را داده است که هواداران آن ها را می شناسند و دوست دارند، اما به جز الروند، گالادریل و سائورون، گزینه ها محدود هستند چون هنوز بیشتر شخصیت های هابیت و ارباب حلقه ها به جهان نیامده اند. گندالف تا حدودی یک مورد عجیب است. او مطمئنا در جدول زمانی این اثر تلویزیونی وجود دارد، اما تا هزارسالگی در عصر سوم به سرزمین میانه نمی رسد. به این ترتیب، علی رغم این که ایان مک کلن به آرامی در حال لابی گری است تا یک بار دیگر رهبر گروه گردد و کلاه جادوگری را بر سر بگذارد، اما حضور گندالف در سریال آمازون بسیار بعید به نظر می رسد.

اولین تصویر رسمی آمازون احتمال حضور گندالف در مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه ها را به طرز چشمگیری تغییر می دهد، درحالی که این خبر خوبی برای هواداران جادوگر اسرارآمیز پیپ به دهان است، اما مسائل برای کسانی که امیدوارند شاید ایان مک کلن بازگردد چندان امیدوارکننده به نظر نمی رسد. اولین نگاه اجمالی آمازون با نشان دادن درختان دوقلوی لورلین و تلپریون همه را شگفت زده کرد و تایید کرد که سری تازه ارباب حلقه ها شامل صحنه هایی از والینور در عصر نخست می گردد. گندالف قبل از اینکه برای یاری به مبارزه با سائورون به سرزمین میانه اعزام گردد، به اسم یک روح مایای فرشته گونه در سرزمین های نامیرا زندگی می کرد، جایی که گاهی اوقات بدون اینکه دیده گردد با الف ها نشست وبرخاست داشت. او در آن موقع به اولورین معروف بود، بنابراین هرگونه مطلب مربوط به والینور در مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه های آمازون می تواند حضور گندالف به شکل اصلی اش یعنی اولورین را امکان پذیر کند. تقریبا هیچ داستانی از تالکین که مربوط به اولورین باشد وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد، اما حداقل می دانیم که شخصیت گندالف در همین دوران به والینور رفته است.

متاسفانه، اولورین نمی تواند به وسیله ایان مک کلن به تصویر کشیده گردد. جی.ار.ار تالکین هنگام توصیف ظاهر فیزیکی مایا عمدا مبهم عمل می نماید و نشان می دهد که آن ها می توانند شکلی زیبا و فانی داشته باشند یا صرفا به اسم ارواح فاقد جسم مادی وجود داشته باشند. هنگامی که والار فرمان داد که اولورین و چند مایای دیگر به سرزمین میانه سفر کنند و با سائورون مخالفت کنند، پنج نفر منتخب (که شامل گندالف، سارومان، راداگاست و دو جادوگر آبی بود) به ایستاری (خردمندان) یا جادوگران تبدیل شدند و به شکل اجسام فانی درآمدند. همان طور که تالکین در داستان های ناتمام خود بیان می نماید، جادوگران عمدا شبیه پیرمردهای فروتن بودند، بنابراین حاکمان سرزمین میانه آمدن آن ها را به اسم یک قدرت از سمت آن سوی دریا تعبیر نمی کنند (این امر درنهایت به نفع سارومان کار کرد). امثال گندالف پیر و ریش دار به نظر می رسیدند تا نشان دهنده حکمتشان به اسم مشاور مردم سرزمین میانه باشد.

این بدان معناست که فرم اولورین در عصر سوم به وجود آمد که مدت ها قبل از مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه های آمازون است. پس بازیگر دیگری می تواند این نقش را بر عهده بگیرد، مخصوصا که تالکین می گوید اولورین شبیه یک الف می گردد تا در والینور دیده نگردد، اما اگر گندالف به شکل پیرمرد جادوگر ظاهر گردد، با توضیحات مختصر جی.ار.ار تالکین از سال های جوانی این جادوگر در تضاد خواهد بود.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "گندالف شاید در سریال ارباب حلقه ها حاضر باشد (اما بدون ایان مک کلن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گندالف شاید در سریال ارباب حلقه ها حاضر باشد (اما بدون ایان مک کلن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید